کد خبر: 310583
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۰۹:۰۴:۴۳
| |

مهدی چمران:

برای گفت‌وگوی ملی نیازی به گفتگو نیست

برای گفت‌وگوی ملی نیازی به گفتگو نیست
کد خبر: 310583
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۰۹:۰۴:۴۳

اعتمادآنلاین| مهدی چمران از منیت‌ها و احساس تکلیف کردن‌ها در جریان اصولگرا گلایه دارد و معتقد است باید برای رسیدن به وحدت این نوع نگاه ها کنار گذاشته شود.

در ادامه بخش هایی از این گفت و گو را می خوانید:

  • اگر جریانات سیاسی حداقل اعتقادات را داشته باشند و مبانی یکی باشد می توانند کنار هم قرار بگیرند. به نظر می‌رسد لااقل عده زیادی از اینها معتقد هستند و در میان همین طیفها عده‌ای هستند که ولی فقیه نمی‌خواهند و اسلام را طور دیگری تفسیر می کنند.
  • تائید صلاحیت ها اصلا به مسائل سیاسی کاری ندارد. متاسفانه الان در شورای شهر که دقت های لازم نشده و خود وزارت اطلاعات پرونده افراد را بررسی کرده با این حال نماینده مجلسی که باید او را گزینش کند دوستش بوده و نادیده گرفته. حدود هشتاد نفر آدم هستند که نباید وارد شوراها می شدند. تعدادی از اینها آبروی شورا را در شهرهای دیگر بردند. اینها تخلف کرده بودند و حتی کارهای خلاف اخلاق داشتند. در مجلس هم به استثنائات کاری ندارم ولی به طور کلی شورای نگهبان روی مسائل سیاسی تصمیم نمی گیرد و همانطور که می‌بینید اصلا چنین چیزی نبوده و نیست.
  • برای گفت‌وگوی ملی نیازی به گفتگو نیست. اگر یک اعتقاد راسخ داشته باشیم و آن این است که جامعه مان رهبر و حتی رئیس جمهور دارد. حرفهای رهبری و رئیس جمهور را بگیریم و همان را دنبال کنیم به نتیجه می رسیم. وقتی که مثلا همه حتی رئیس جمهور می گوید مذاکره معنی ندارد نباید کسی از گوشه ای خواهان مذاکره باشد، یا خدای ناکرده این تصور را داشته باشند که فشارهای اقتصادی را تشدید کنیم تا مردم زده شوند و به رهبری و ریاست جمهوری (بویژه رهبری) فشار بیاورند تا بپذیرند که مذاکره کنیم، دیگر گفت‌گوی ملی نشدنی است
  • کشورهای دیگر چند تا طیف هستند که حزب معرفی میکنند و همه از آنها پیروی می‌کنند و حزبی می‌شوند و کارشان را انجام می‌دهند ولی در کشور ما بخصوص در بین گروه متدین (اصولگرایان) این مساله بیشتر است. چون برای خودشان تفقه و اجتهاد می کند. مثلا لیستی به آنها میدهند و می گویند فلانی ها جمع شده اند و با هم مشورت کرده اند و به این نتیجه رسیده اند. لیست را که میخواند آخر سر میگوید من دو تا آدم میشناسم که اینها خیلی خوب هستند
  • متاسفانه هرکس سر کار می آید فکر می‌کند طرف مقابل ساواکی است! بعد از انقلاب این تب در کشور راه افتاده بود که فلانی و فلانی ساواکی هستند و از ادارات اخراج می کردند. حالا هم هرچه مربوط به وزیر قبلی است بد است. هرچه کمبود است متعلق به اوست. حتی کسی که برای وزیر قبلی چای می برده هم باید عوض شود. دولت که عوض می شود، همینطور است.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها