کد خبر: 315089
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۱۳:۳۹:۰۰
| |

دست بالای اصولگرایان در هیات‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی/ فلاحت پیشه رای نیاورد/ذوالنوری رئیس شد/نقوی‌حسینی سخنگویی را پس گرفت

مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در آخرین سال کاری دوره دهم شد.

دست بالای اصولگرایان در هیات‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی/ فلاحت پیشه رای نیاورد/ذوالنوری رئیس شد/نقوی‌حسینی سخنگویی را پس گرفت
کد خبر: 315089
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۱۳:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| انتخابات هیات‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز پس از کش‌وقوس‌های فراوان برگزار شد و در نهایت ذوالنوری بر کرسی ریاست نشست.

قرار بود انتخابات هیات رئیسه این دوره کمیسیون، هفته گذشته برگزار شود که به دلیل تاخیر تعدادی از اعضای کمیسیون برای حضور در جلسه و به گفته رحیمی عضو این کمیسیون، آبستراکسیون تعدادی از اعضای این کمیسیون انتخابات به این هفته موکول شد.

کاندیداهای ریاست این کمیسیون فلاحت‌پیشه، ذوالنوری، کواکبیان و بروجردی بودند که کواکبیان به نفع فلاحت‌پیشه و بروجردی به نفع ذوالنوری انصراف داد. البته امروز خبرهایی از راهروی مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاندیداتوری مجدد بروجردی آمد که او تاکید کرد تصمیمی برای کاندیداتوری ندارد و معتقد است حفظ انسجام کمیسیون از حضور افراد مهم‌تر است.

فلاحت‌پیشه کاندیدای مورد حمایت فراکسیون امید و ذوالنوری کاندیدای مورد حمایت فراکسیون ولایی بود. هرچند به نظر می‌رسد که همچون سایر انتخابات در ارکان مختلف مجلس شورای اسلامی، نقش نمایندگان عضو فراکسیون مستقلین در انتخاب هیات‌رئیسه کمیسیون امنیت تاثیرگذار بوده است.

سال گذشته فلاحت‌پیشه توانست بعد از 14 سال ریاست بروجردی بر این کمیسیون- مجالس هشتم، نهم و دو سال اول مجلس دهم- بر صندلی کمیسیون امنیت ملی تکیه بزند، اما اعضای کمیسیون به فلاحت‌پیشه برای ادامه ریاست در آخرین سال کاری مجلس دهم اعتماد نکردند و ذوالنوری جانشین او شد.

همچنین محمدمهدی برومندی و محمدجواد جمالی نوبندگانی نیز به ترتیب از سوی اعضای کمسیون به عنوان نواب اول و دوم انتخاب شدند و سیدحسین نقوی هم به عنوان سخنگوی کمیسیون انتخاب شد.

قاسم جاسمی و هاجر چنارانی هم به ترتیب به عنوان دبیران کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتخاب شدند.

منبع: خبرگزاری‌ها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها