کد خبر: 316094
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۸ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

حسین نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

سطح مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم بالا خواهد بود/ حل مشکلات، راهکار دلگرم‌تر شدن مردم به انتخابات است/ مجلس دهم نتوانست انتظارات مردم را برآورده کند/ اگر اصولگرایان در مجلس یازدهم اکثریت باشند، به دولت کمک می‌کنند

حسین نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: مجلس هفتم سال آخر ریاست جمهوری دولت اصلاحات بود، اما مجلس همراهی کرد و تلاش کرد یک سال به دولت کمک کند. بنابراین اگر اصولگرایان اکثریت مجلس یازدهم باشند، تصور می‌کنم بنا بر تجربه مجلس هفتم، به دولت کمک کنند.

سطح مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم بالا خواهد بود/ حل مشکلات، راهکار دلگرم‌تر شدن مردم به انتخابات است/ مجلس دهم نتوانست انتظارات مردم را برآورده کند/ اگر اصولگرایان در مجلس یازدهم اکثریت باشند، به دولت کمک می‌کنند
کد خبر: 316094
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۸ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین نقوی‌حسینی، نماینده ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، ضمن اشاره به انتخابات مجلس یازدهم، گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی عرصه مشارکت عمومی است که به برکت خون شهدا و قانون اساسی این حق برای مردم ایجاد شده است. در 40 سال گذشته انصافاً مردم در انتخابات حضور باشکوهی داشتند که در قیاس با انتخاباتی که در دنیا برگزار می‌شود، باعث افتخار کشور است.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد امسال هم‌ سال مشارکت عمومی مردم باشد. مجلس شورای اسلامی نقش مهمی دارد و کرسی نمایندگی برای مردم مهم است. بنابراین فکر می‌کنم سطح مشارکت خوبی داشته باشیم.

این نماینده مجلس، در خصوص راهکار افزایش حضور مردم در عرصه انتخابات، گفت: هرچه بیشتر مشکلات و موانع برداشته شود و مسئولان عزم و اراده بیشتری در حل مشکلات مردم داشته باشند، قطعاً مردم به انتخابات دلگرم‌تر می‌شوند.

نقوی‌حسینی گفت: مردم در بسیاری از شرایط مشکلات زیادی دارند، اما در عرصه حضور پیدا می‌کنند؛ مثلاً روز قدس همین امسال میلیون‌ها نفر با وجود تمام مشکلات اقتصادی در صحنه حاضر شدند، ولی قطعاً حل مشکلات و موانع مردم، آنها را برای حضور و حمایت دلگرم‌تر می‌کند.

او در پاسخ به این پرسش که مجلس دهم چقدر از مطالبات مردم را برآورده کرد، گفت: مجلس دهم با طرح‌ها و لوایحی که در دستور کار داشت، تلاش‌ زیادی کرد اما نتوانست به آن آرمان‌هایی که مردم انتظار داشتند دست پیدا کند.

این عضو فراکسیون ولایی ادامه داد: حوزه نظارتی مجلس مشکل دارد. مجلس موضع و وظایف قانون‌گذاری را خوب انجام می‌دهد و قوانین زیادی تصویب می‌کند، اما مشکل در حوزه نظارت است؛ یعنی جایگاه مجلس هنوز برای خود نمایندگان هم جا نیفتاده، نماینده ناظر دولت است، دستِ بالای دولت است، دولت را باید وادار کند که در ریل اصلی خود حرکت کند. این با قوه ناظر مجلس امکان‌پذیر است. به نظرم مجلس در حوزه نظارتی خیلی ضعیف برخورد می‌کند.

نقوی حسینی درباره اینکه کدام جریان در انتخابات آینده شانس بیشتری دارد، گفت: اگر مردم بخواهند جریانی فکر کنند، در حال‌ حاضر امور مملکت دست جریان اصلاحات است. اگر از وضع موجود راضی هستند، از آنها استقبال می‌کنند و اگر راضی نباشند، قطعاً از رقبا استقبال می‌کنند.

او تاکید کرد: قطعاً مردم به شدت از وضع موجود ناراضی هستند. بنابراین حتماً رقبای آنها، یعنی جریان اصولگرا، شانس بیشتری خواهند داشت.

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که «اگر اصولگرایان بتوانند مجلس یازدهم را تصاحب کنند، رابطه‌شان با آقای روحانی و دولت چطور خواهد بود»، گفت: تجربه مجلس هفتم نشان می‌دهد اصولگرایان با دولت همراهی می‌کنند و مقابله‌ سیاسی نمی‌کنند. چون اگر یادتان باشد مجلس هفتم سال آخر ریاست‌جمهوری دولت اصلاحات بود، اما مجلس همراهی کرد و تلاش کرد یک سال به دولت کمک کند. بنابراین اگر اصولگرایان اکثریت مجلس یازدهم باشند، بنا بر تجربه مجلس هفتم تصور می‌کنم به دولت کمک کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها