کد خبر: 317372
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۰۹:۲۰:۰۰
| |

رئیس سازمان زندان‌های استان تهران تغییر کرد؟/ سازمان زندان‌های تهران: چیزی ابلاغ نشده است

درحالیکه برخی رسانه‌ها خبر از برکناری رئیس سازمان زندان‌ها بعد از قتل علیرضا شیرمحمدعلی می‌دهند، مسئول روابط‌عمومی این سازمان تاکید کرده که دستوری درباره برکناری مصطفی محبی ابلاغ نشده است.

رئیس سازمان زندان‌های استان تهران تغییر کرد؟/ سازمان زندان‌های تهران: چیزی ابلاغ نشده است
کد خبر: 317372
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۰۹:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شایعه برکناری مصطفی محبی، رئیس سازمان زندان‌ها چند روزی است که در فضای مجازی و محافل غیررسمی مطرح است. امروز اما پای این خبر به رسانه‌های رسمی و خبرگزاری‌ها باز شد و رسانه‌های مختلف به نقل از منابع آگاه و شنیده‌ها اعلام کردند که این برکناری قطعی است.

به گزارش اعتمادآنلاین، بر همین اساس «تسنیم» خبر داده که پس از تعیین کمیته ویژه از سوی رئیس قوه‌قضاییه به منظور بررسی علت قتل یک زندانی به نام شیرمحمدعلی در زندان تهران بزرگ، نتیجه تحقیقات روشن و به رئیس قوه‌قضاییه اعلام شده است. برکناری مدیرکل زندان‌های استان تهران، نتیجه بررسی‌های این کمیته بوده است. همچنین شنیده می‌شود رئیس زندان تهران بزرگ و اندرزگاه محل نگهداری شیرمحمدعلی نیز از مسئولیت خود برکنار شدند.

همچنین براساس اخبار تکمیلی که «تسنیم» منتشر کرده است سیدحشمت‌الله حیات‌الغیب که پیش از این مدیرکل زندان‌های استان فارس، یزد و هرمزگان بوده جایگزین محبی شده است.

اما «ایلنا» به نقل از مسئول روابط‌عمومی سازمان‌ زندان‌ها نوشت: تا این لحظه دستوری درباره برکناری مدیرکل زندان‌های استان تهران به ما ابلاغ نشده است. مسئول روابط‌عمومی سازمان‌ زندان‌ها همچنین تاکید کرده است که وجود شایعات در این رابطه را رد نمی‌کنم اما تا این لحظه هیچ دستوری مبنی بر برکناری آقای مصطفی محبی به دست ما نرسیده است.

مصطفی محبی، مدیرکل زندان‌های استان تهران از خردادماه سال 95 از سوی اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها به عنوان مدیرکل زندان‌های استان تهران منصوب شده بود. محبی پیش از این معاون قضائی دادستان تهران بود.

علاوه بر این «تسنیم» خبر داده که فرزادی، رئیس زندان تهران بزرگ (فشافویه)، غلامرضا ضیایی رئیس زندان رجایی شهر، به عنوان رئیس جدید زندان تهران بزرگ منصوب شده است.

علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی بیستم خردادماه سال جاری به‌وسیله دو زندانی دیگر با بیش از 30 ضربه که به سینه‌اش وارد شده بود، در زندان فشافویه تهران به قتل رسید.

حشمت‌الله حیات‌الغیب مدیرکل زندان‌های استان تهران شد



اما با وجود انتشار اخبار ضد و نقیض درباره برخورد با مدیران و عوامل زندان فشافویه و زندان‌های استان تهران پیش از ظهر امروز خبر انتصاب رئیس جدید سازمان زندان‌های استان تهران منتشر شد. ایسنا با انتشار متن حکم سید حشمت‌الله حیات‌الغیب خبر انتصاب او به عنوان مدیر کل زندان‌های استان تهران را منتشر کرد.

در حکم انتصاب مدیر کل زندان‌های استان تهران آمده است: اصلاح، تربیت و ارشاد زندانیان و فراهم ساختن بستر و امکانات لازم برای بازگشت مجدد به کانون خانواده و پذیرش آنان در اجتماع، همزمان با اعمال برنامه ریزیبرای مراقبت بعد از خروج و جلب همکاری دستگاه‌های ذیربط در این مهم، از جمله وظایف اساسی امر زندانبانی است که نیل به آن مستلزم برنامه‌ای راهبردی بر مبنای فرهنگ انسان ساز و تعالی بخش دین مبین اسلام است که باید ضمن همکاری و هماهنگی اثر بخش با مسئولین محترم قضائی و اجرایی استان و جلب حمایت مادی و معنوی آنان به اجرا درآید.

مقتضی است نهایت مساعی و همت خود را در جهت سالم سازی هرچه بیشتر محیط زندان‌ها از طریق توسعه آموزش‌ها، حرفه آموزی، ارتقا سطح بهداشت و سلامت، توأم با پاس داشت ارزش‌های فرهنگی و دینی و نظارت بر حسن اجرای قوانین، مقررات و آئین نامه اجرایی سازمان را به کار گرفته تا نسبت به تحقق سیاست‌های ابلاغی مصوب ریاست محترم قوه قضائیه مبتنی بر رهنمودهای مقام معظم رهبری «مدظله العالی» شاهد مدیریتی جهادی در این عرصه خدمتگزاری باشیم.

مدیران خاطی جابه‌جا شدند

همچنین غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه‌قضاییه در نشست خبری امروز خود با رسانه‌ها برخورد با پرسنل و مدیران خاطی در سازمان زندان‌های تهران را تایید کرد.

او در این خصوص گفت: بعد از حادثه زندان فشافویه دو اقدام به صورت همزان انجام شد که یک اقدام تعقیب پرونده قتل و یک اقدام هیئت‌هایی بود که رئیس قوه قضائیه در خصوص قصور یا تقصیرات احتمالی برخی ماموران و مسولان زندان بود.

اسماعیلی در ادامه تاکید کرد: در بخش اول کیفرخواست صادر و به دادگاه رفت و در بخش دوم سه هیئت تشکیل شد که بررسی‌های خود را انجام دادند و گزارش آن را به رئیس قوه‌قضائیه تقدیم کردند. با جمع‌بندی گزارش در بخش دوم تصمیم بر این گرفته شد با برخی پرسنل که قصورشان محرز بود برخورد شود و حسب مورد تحت تعقیب کیفری یا هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری قرار گیرد و برخی مدیران هم در این ارتباط جابجا شدند و نتیجه اینکه قوه‌قضائیه با تخلفات هیچ مماشاتی ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها