کد خبر: 317829
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۳:۳۹:۴۳
| |

عضو هیات رییسه مجلس:

آمریکایی‌ها توان غلبه بر ایران ندارند

عضو هیات رییسه مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز در تمام سطوح نظامی به نقطه ای از قدرت بازدارندگی رسیده که آمریکایی‌ها حتی در محاسباتشان توان غلبه بر ما را ندارند.

آمریکایی‌ها توان غلبه بر ایران ندارند
کد خبر: 317829
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۱۳:۳۹:۴۳

اعتمادآنلاین| سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز چهارشنبه در آئین گلباران شهادتگاه 290 مسافر هواپیمای ایرباس 655 هواپیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مثال زدن از جنایات آمریکا بسیار زیاد است و به یاد نداریم که آنها بعد از انهدام این هوایپما در آب‌های خلیج فارس تا به امروز نه تنها کمترین عذرخواهی را کرده باشند بلکه کاپیتان ناو وینسس خود آنها مدال افتخار از این جنایتش دریافت کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ یاد کردند و این مشخصه از شیطان را به دلیل مشخصه استکباری، برتری خواهی و برتری طلبی او نسبت به انسان، امروز در آمریکا می‌بینیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: آمریکا از ابتدای شکل‌گیری خود تاکنون به عنوان مستکبر جهان و زیاده‌خواه و ضدعدالت می‌خواهد برترین شخصیت عالم باشد و سایر کشورها به خصوص کشورهای اسلامی زیرسلطه او باشند.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: اگر جنابت جهانخواران تاریخ را مرور کنید همه اینها یک خصوصیت فکری و علمی مشترک دارند و آن برتری خواهی و برتری طلبی است که آن‌ها را وادار می‌کند که سایر انسان‌ها را به سلطه خود درآورند.

پیام آمریکایی‌ها از انهدام ایرباس: "ما به فرزند شیرخوار رحم نمی‌کنیم"

نماینده مردم مشهد و کلات در این رابطه به تسلط انگلیس بر هندوستان اشاره کرد و بیان داشت: انگلیس زمانی که بر هندوستان مسلط شد در آن روز این منطقه 350 میلیون نفر جمعیت داشت و آنها با 100 هزار نفر منطقه را به تصرف درآورند و در جنگ جهانی دوم نیز انگلیسی‌ها با استفاده از سربازان هندی با دیگران جنگیدند.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: در حال حاضر نیز آمریکایی‌ها برای بقای حیات شیطانی خود به دنبال دست اندازی به تمامی نقاط جهان و انرژی‌های موجود در آن کشورها هستند و سرمایه‌های انسانی کشورها را می‌برند تا همه کشورها را به آمریکا نیازمند کنند.

وی با بیان این جمله که آمریکایی‌ها در هر دوره‌ای با روش‌های مشابه با فرعونیان تاریخ به جنگ ما آماده است، ابراز داشت: انهدام هواپیمای مسافربری ایران از سوی ناو آمریکا این پیام را به ملت ایران داشت که ما به فرزند و شیرخوار شما رحم نمی‌کنیم و این‌ها قصد نابودی ملت ایران را دارند.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: آمریکایی‌ها از مدرنیته فقط کت و شلوار و کراواتش به آنها رسیده است درحالی که خوی آمریکایی‌ها همان خوی مغول‌ها است.

قاضی زاده هاشمی افزود: آنها در هر مقطعی با راه اندازی شبکه‌های جاسوسی، تیم‌های ترور و فرستادن کرم‌های کامپیوتری جاسوسی به دنبال تقابل به ایران و نابودی سرمایه‌های انسانی متخصص ما بوده‌اند.

در اقتصاد باید به بازدارندگی برسیم

وی افزود: این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران در تمام سطوح به اوج بازدارندگی رسیده و نمونه آن انهدام پهپاد چندصد میلیارد دلاری آنها در همین آب‌های خلیج فارس بود.

نماینده مردم مشهد و کلات از انهدام پهپاد آمریکایی به عنوان نقطه تقابل با جمهوری اسلامی نام برد و افزود: زدن پهپاد آمریکایی یک جنگ تکنولوژیک بود و ما با یک موشک چند 10 هزار دلاری هواپیمای چند صد هزار دلاری را ساقط کردیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: آمریکایی‌ها نتوانستند فقیرترین کشور جهان یعنی یمن و انصارالله را به زانو درآورند و امروز به آنها می‌گوئیم گذشت آن زمانی که رژیم‌های دست‌نشانده روی این خاک حکومت می‌کردند و شما منابعش را به غارت می‌بردید.

وی ابراز داشت: ما امروز اینجا از طرف مجلس حاضر شدیم که از توانایی رزمندگان‌مان در جبهه جنوب تقدیر کنیم و بگوییم از طرف ملت ایران ما از این مسیر حمایت می‌کنیم.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: باید به یک بازدارندگی در اقتصاد هم برسیم و استراتژی مدون و باثبات داشته باشیم.

شهادتگاه 290 مسافر هواپیمای ایرباس که 12 تیر سال 67 از سوی ناو جنگی آمریکا با اصابت 2 موشک به شهادت رسیدند؛ صبح چهارشنبه با حضور مسؤولان و خانواده‌های شهدا در آب‌های خلیج فارس گلباران شد.

در این مراسم پس از نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران، شرکت کنندگان با نثار شاخه‌های گل محل شهادت 290 مسافر در حوالی تنگه هرمز و هنگام در آب‌های استان هرمزگان را به یاد آنان گلباران کردند.

شرکت‌کنندگان به هنگام گلباران محل شهادت عزیزانشان بار دیگر فریادهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر دادند و این جنایت جنگی و ضدبشری آمریکا را محکوم کردند.

از مراسم گلباران محل شهادت 290 مسافر هواپیمایی ایرباس هم شماری از خبرنگاران و عکاسان و همچنین شبکه داخلی و خارجی گزارش و فیلم و عکس تهیه کردند.

در این مراسم استاندار هرمزگان، سردار حبیب الله میرزایی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، احمد امیرآبادی فراهانی، سید احسان قاضی زاده هاشمی، اعضای فراکسیون اقدامات پیش دستانه ضدآمریکایی مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسؤولان ارشد استانی حضور داشتند.

تجلیل از تعدادی از خانواده‌های شهدای هواپیمای ایرباس از بخش‌های جانبی این آئین گلباران بود.

شرکت کنندگان صبح امروز به وسیله یک فروند شناور اتحاد پل از اسکله شهید حقانی بندرعباس عازم محل مراسم شدند.

12 تیرماه 1367 شمسی برابر با سوم ژوئیه 1988 میلادی، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام مورد هجوم یگان‌های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب‌های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.

31 سال پیش در چنین روزی این هواپیما که با دو موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر امریکا قرار گرفت حامل 298 مسافر و خدمه بود که تمامی آنها اعم از مرد و زن و کودک به شهادت رسیدند.

در میان سرنشینان هواپیما، 66 کودک زیر 13 سال، 53 زن و 46 تن تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که کشته شدند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها