کد خبر: 320815
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۷ ۱۱:۴۵:۰۰
| |

جواد کاظم‌نسب، عضو فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

حل اختلافات میان جناح‌ها بر افزایش حضور مردم در انتخابات تاثیر می‌گذارد/ لزوم وحدت در داخل کشور برای بیرون آمدن از فشارهای خارجی/ جامعه نیاز به امید دارد/ جناح‌ها با یکدیگر تعامل کنند

جواد کاظم‌نسب، نماینده مجلس، گفت: وحدت در داخل کشور می‌تواند بر فشار خارج از کشور هم تاثیر بگذارد، چون دشمنان فکر می‌کنند با تهدیدهایشان اولین ضربه را از داخل به‌ نظام وارد می‌کنند، اما اگر وحدت ایجاد شود، تحرکات خارجی هم کمی پایین می‌آید و کارایی اصلی را نخواهد داشت. بنابراین جریانات سیاسی داخل کشور باید با یکدیگر متحد شوند.

حل اختلافات میان جناح‌ها بر افزایش حضور مردم در انتخابات تاثیر می‌گذارد/ لزوم وحدت در داخل کشور برای بیرون آمدن از فشارهای خارجی/ جامعه نیاز به امید دارد/ جناح‌ها با یکدیگر تعامل کنند
کد خبر: 320815
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۷ ۱۱:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| جواد کاظمی‌نسب، نماینده اهواز و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با اشاره به تاثیر مشکلات اقتصادی در انتخابات مجلس یازدهم، گفت: بیکاری، وضعیت اقتصادی کشور و فشاری که بر جامعه تحمیل می‌شود، در انتخابات آینده تاثیرگذار است.

وی بااشاره به اینکه مردم همیشه بر اساس وظیفه خودشان عمل می‌کنند تصریح کرد: ما در مجلس نتوانستیم جوابگوی آسیب‌هایی باشیم که به مردم وارد شد. دولت هم نتوانست خواسته‌های مردم را تامین کند و این موارد در انتخابات آینده تاثیرگذارند. اما با نزدیک شدن به انتخابات، احزاب، جناح‌ها و افرادی که اهل انتخابات هستند تنور را داغ می‌‌کنند؛ یعنی خیلی از مردم ما بر اساس وظیفه شرعی، اسلامی و میهنی خودشان در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و برخی دیگر بر اساس احزاب و دستورهای حزبی‌شان حضور پیدا می‌کنند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: در حال حاضر، بعد از تحریم‌های آمریکا و درگیری‌هایی که بین آمریکا و کشورمان به وجود آمد، باید منتظر بمانیم. اگر نتیجه این درگیری‌ها به نفع کشورمان باشد، این موضوع در انتخابات آینده موثر واقع می‌شود.

او همچنین اضافه کرد: به نفع کشور است که جنگی در نگیرد و ما با یک تاکتیک سیاسی مناسب بتوانیم به جامعه جهانی وارد شویم و نتیجه‌گیری کنیم؛ این موضوع قطعاً بر انتخابات آینده تاثیر خواهد گذاشت، اما اگر وضع به همین منوال باشد، فکر نکنم آن نتیجه کلی‌ای که چهار سال قبل در انتخابات مجلس دهم به دست آوردیم، بار دیگر تکرار شود.

کاظمی‌نسب، درباره راهکار افزایش حضور مردم در انتخابات، گفت: یک راهکار حل کردن اختلاف بین احزاب و جناح‌هاست. اصلاح‌طلب و اصولگرا باید با یکدیگر همفکر باشند و با همین همفکری به مردم امید دهند. اگر دو طیف سیاسی کشور با یکدیگر تعامل داشته باشند، با این تعامل می‌توانیم به مردم امید دهیم که در آینده شاهد بهبود وضعیت اقتصادی، معیشت مردم، اشتغال‌زایی و عدم تنش خواهیم بود و این پیام را به مردم خواهیم داد که مطمئن باشید با این ارتباط و اخوتی که ایجاد می‌شود، می‌توانیم بر بسیاری از مشکلات غلبه کنیم.

او تاکید کرد: وحدت در داخل کشور می‌تواند بر فشار خارج از کشور هم تاثیر بگذارد. چون دشمنان فکر می‌کنند با تهدیدهایشان اولین ضربه را از داخل به‌ نظام وارد می‌کنند، اما اگر وحدت ایجاد شود تحرکات خارجی هم کمی پایین می‌آید و کارایی اصلی را نخواهد داشت. بنابراین جریانات سیاسی در داخل کشور باید با یکدیگر متحد شوند.

این عضو کمیسیون انرژی به راهکار دیگر افزایش حضور مردم در عرصه انتخابات اشاره کرد و گفت: مساله دیگر، چگونگی ورود دولت به تامین مایحتاج مردم و ارتباط با کشورهای خارجی است. ارتباطات با کشورهای خارجی باید به نحوی باشد که در سفارتخانه‌هایمان در کشورهای دیگر، بتوانیم رایزن‌های اقتصادی قوی بگذاریم و از این طریق و همچنین صادرات، درآمد به دست آوریم و واردات مورد نیاز را از همین کانال تقویت کنیم.

کاظمی‌نسب ادامه داد: موضوع دیگر آرامش میان مردم است؛ مثلاً در استان خوزستان مردم ناراحت‌اند. دولت مصوب کرد که باید خسارت‌های کشاورزان را بدهند، اما تا به امروز خسارت‌ها پرداخت‌ نشده و الان هم فصل کشت رسیده است. باید ریزگردها را مهار می‌کردند که این کار هم انجام‌ نشده است. شدت گرما در خوزستان 55 و 56 درجه است، اما با این وضعیت هم نتوانستیم حداقل هزینه برق و... را تامین کنیم. در چنین شرایطی مردم چقدر به انتخابات علاقه دارند؟

او عنوان کرد: ما باید از مشکلات داخل کشور بکاهیم و مردم را به آرامش دعوت کنیم. تکریم مردم و تکریم ارباب‌ رجوع بسیار حائز اهمیت است، بنابراین لازم است هر کس بر اساس مسئولیت خود عمل کند. شما در جریان هستید که هر ارباب‌رجوعی وارد هر اداره‌ای می‌شود، با ناراحتی از آن اداره خارج می‌شود، و این به خاطر عدم نظارت و نظارت ضعیف است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پایان گفت: سه قوه باید با یکدیگر همراه و همدل باشند و به مردم امید دهند تا وضعیت اقتصادی تغییر کند. در این صورت می‌توانیم نتیجه‌ بگیریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها