کد خبر: 321602
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۰۹:۲۵:۰۰
| |

حواشی انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان در مجلس:

از انصراف یک حقوقدان تا تاکید یک کاندیدا بر عدم نگرانی نمایندگان برای ردصلاحیت‌ها

عبدالحمید مرتضوی آخرین کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان که در مجلس شورای اسلامی سخنرانی می‌کرد. او در پایان اظهاراتش تاکید کرد: انشالله در صلاحیت‌ها نگرانی‌هایی نداشته باشید!

از انصراف یک حقوقدان تا تاکید یک کاندیدا بر عدم نگرانی نمایندگان برای ردصلاحیت‌ها
کد خبر: 321602
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۰۹:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی انتخاب 3 حقوقدان شورای نگهبان از میان 5 کانیدای معرفی شده از سوی سید ابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه در دستور کار مجلس قرار داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اعتمادآنلاین ، محمد دهقان نماینده مجلس دهم از کاندیداهایی بود که بعد از نطقش با استقبال گسترده نمایندگان روبرو شد و به دلیل استقبال نمایندگان از وی، علی لاریجانی دقایقی مانع سخنرانی صادقی مقدم کاندیدای دیگر حقوقدانان شورای نگهبان شد تا نمایندگان بر صندلی خود بنشینند.

حقوقدانی که قبل از سخنرانی انصراف داد

علی غلامی یکی از این کاندیداهای حقوقدان شورای نگهبان قبل از آغاز سخنرانی اش در یادداشتی به هیات رئیسه اعلام کرد که از کاندیداتوری برای حقوقدانی در شورای نگهبان انصراف داده است.

عبدالحمید مرتضوی آخرین کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان که در مجلس شورای اسلامی سخنرانی می کرد. او در پایان اظهاراتش تاکید کرد: انشالله در صلاحیت ها نگرانی هایی نداشته باشید!بعد از پایان سخنرانی آخرین کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان، علی لاریجانی از حقوقدان ها خواست تا مجلس را ترک کنند تا انتخاب 3 عضو حقوقدان شورای نگهبان از میان 4 کاندیدای معرفی شده، برگزار شود.

برخی از نمایندگان عنوان می کردند که باید محمد دهقان هم از مجلس خارج شود که علی لاریجانی گفت: آقای دهقان هنوز نماینده مجلس هستند و مشکلی ندارد.

در نهایت از هر فراکسیون سیاسی مجلس یک فرد برای نظارت بر شمارش آرا به جایگاه هیات رئیسه فراخوانده شدند. اما هر سه نماینده از میان آقایان بودند که همین امر موجب اعتراض زنان مجلس شد.

زنان در خواست می کردند که یک نفر از آنها هم برای نظارت بر شمارش آرا حضور داشته باشند.علی لاریجانی در پاسخ گفت: خدا عاقبت همه ما را به خیر کند!در نهایت قرار بر این شد که فریده اولاد قباد برای نظارت بر شماراش آرا به جایگاه هیات رئیسه رفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها