کد خبر: 324502
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۴ ۰۹:۴۸:۰۰
| |

زهرا سعیدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

زیرساخت‌های اقتصادی و مسائل فرهنگی ما باید تقویت شود/ بازار ارز می‌طلبد از مدیران باانگیزه و اهل ریسک استفاده شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه متغیرهای درونی و بیرونی در مدیریت نرخ ارز موثر است گفت: به نظر می‌آید زیرساخت‌های اقتصادی و مسائل فرهنگی ما باید تقویت شود و ازسوی دیگر در مدیریت‌های اقتصادی از افراد شایسته، با انگیزه و اهل ریسک استفاده کرد.

زیرساخت‌های اقتصادی و مسائل فرهنگی ما باید تقویت شود/ بازار ارز می‌طلبد از مدیران باانگیزه و اهل ریسک استفاده شود
کد خبر: 324502
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۴ ۰۹:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| زهرا سعیدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن ارزیابی دلایل کاهش نرخ دلار بیان کرد: مجموعه بانک مرکزی که یکی از وظایف اصلی آن ایجاد ثبات بازار است برنامه مدیریتی را اتخاذ کرد تا دلار را به قیمت واقعی آن بازگرداند و این روزها شاهد کاهش چند درصدی نرخ دلار هستیم که البته هنوز نیز با قیمت واقعی خود فاصله دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه دلالان و سوداگران در بازار ارز هستند و مشکلاتی را در مدیریت نرخ ارز ایجاد می کنند. آقای همتی تلاش و مدیریت خوبی در کنترل نرخ ارز داشته و البته ما انتظار بیشتری از ایشان داریم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس تصریح کرد: در ثبات بخشیدن به نرخ ارز، نظارت بر روی ارزهایی که از طریق کالاهای صادراتی نظیر محصولات پتروشیمی به کشور وارد می شود حائز اهمیت است. از سوی دیگر ما از نظر میزان ذخیره ارزی مشکلی در کشور نداریم و ای کاش این اطمینان خاطر زودتر به مردم داده می شد که کشور می تواند با ذخایر ارزی خود شرایط را مدیریت کند.

وی در ادامه تاکید کرد: بایستی بیش از این دلار موجود در سطح بازار مدیریت شود و بر روی صرافی ها نظارت باشد. متغیرهای درونی و بیرونی بر روی قیمت دلار و ثبات آن موثر هستند ما باید حداکثر تلاش خود را انجام دهیم تا حداقل متغیرهای درونی را کنترل کنیم و متغیرهای خارجی هم تا جایی که امکان دارد باید مدیریت کرد. البته متغیرهای بیرونی می تواند همواره اثر منفی خود را بگذارد.

وی در پایان گفت: متغیرهای بیرونی بیشتر به سمت جنگ روانی رفته‌اند و به نظر می آید زیر ساخت های اقتصادی و مسائل فرهنگی ما باید در این زمینه تقویت شود و ازسوی دیگر در مدیریت های اقتصادی از افراد شایسته، با انگیزه و اهل ریسک استفاده کنیم. این بازار می طلبد ما از افراد اهل ریسکی که با برنامه ریزی اقدام می کنند استفاده کنیم. حداکثر توان مسئولین باید برای کاهش فشار اقتصادی بر مردم باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها