کد خبر: 325878
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۰:۰۸:۲۲
| |

در هیات وزیران انجام شد:

تصویب آیین‌نامه بهبود وضعیت زندان‏‌ها و بازداشتگاه‏‌ها

هیات وزیران آیین‏‌نامه اجرایی قانون برنامه ششم توسعه درباره «بهبود وضعیت زندان‏‌ها و بازداشتگاه‏‌ها و تسریع در انتقال زندان‌ها به خارج محدوده شهرها» را ابلاغ کرد.

تصویب آیین‌نامه بهبود وضعیت زندان‏‌ها و بازداشتگاه‏‌ها
کد خبر: 325878
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۰:۰۸:۲۲

اعتمادآنلاین| آیین‌نامه اجرایی بند (پ) ماده (113) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که در جلسه 9 تیر 1398 به پیشنهاد مشترک سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و وزارت دادگستری به تصویب رسیده بود، ابلاغ شد.


بهبود وضعیت زندان‌ها و بازداشتگاه ها، تسریع در انتقال زندان‌های واقع در محدوده شهر‌ها با اولویت کلان‌شهر‌ها به خارج از شهرها، مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و عمومی در بهره برداری و یا توسعه زیرساخت‌های سلامت و درمان، آموزش، حرفه آموزی و اشتغال حین حبس و پس از آن، طرح‌های حمایتی از خانواده زندانیان و کمک به افزایش سهم خودگرانی زندان ها، از مهمترین اهداف تصویب این آیین نامه به شمار می‌رود.

مطابق قانون برنامه ششم توسعه، سازمان زندان‏ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با همکاری وزارت دادگستری، مکلف به بهبود وضعیت زندان‌‏ها و بازداشتگاه‏‌ها و تسریع در انتقال 20 زندان داخل محدوده شهر‌ها با اولویت کلان‌شهر‌ها به خارج از شهر‌ها است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها