کد خبر: 326126
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۲۰:۰۵:۰۰
| |

لاریجانی در دیدار نمایندگان سازمان بهداشت جهانی مطرح کرد:

تاکید بر اتخاذ سیاست جامع برای محدودسازی مصرف دخانیات

رئیس مجلس شورای اسلامی بر اتخاذ سیاستی همه جانبه نگر برای محدودسازی مصرف دخانیات در عین جلوگیری از قاچاق این محصول تأکید کرد.

تاکید بر اتخاذ سیاست جامع برای محدودسازی مصرف دخانیات
کد خبر: 326126
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۲۰:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علی لاریجانی روز سه شنبه در دیدار نمایندگان سازمان جهانی بهداشت (WHO) با اشاره به اقدامات مربوط به کنترل مصرف مواد دخانی در ایران اظهار داشت: اینکه مسئولان حوزه بهداشت و درمان ایران با سازمان بهداشت جهانی ارتباط و تعامل مستمر دارند، برای کشور مفید و سازنده است به ویژه آنکه در سال‌های پس از انقلاب، تلاش‌های زیادی در جهت بهبود وضعیت بهداشت و سلامت در کشور انجام شده است کما اینکه سن امید به زندگی از ابتدای انقلاب تاکنون از 55 سال به 75 سال ارتقا یافته است.

وی یادآور شد: قوانین سودمند و کارآمدی در جهت تأمین بهداشت و سلامت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و مالیات سنگینی برای مواد دخانی وضع شده است. حتی در قانون مالیات بر ارزش افزوده برای دخانیات مالیات اضافه منظور شده است و هر سال نیز در قانون بودجه مالیات این بخش افزایش پیدا می‌کند.

رئیس قوه مقننه بیان کرد: تجربیات سازمان بهداشت جهانی در حوزه کاهش مصرف دخانیات مفید است و البته استفاده از این تجربیات باید با الگوی بومی و منطبق با شرایط جغرافیایی ایران صورت گیرد تا به آسیب‌هایی از جمله قاچاق دامن نزند.

تلاش گسترده ایران در حوزه بهداشت و تأمین سلامت عمومی را می‌ستاییم.

همچنین در این دیدار نائوکو یاماموتو دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: تلاش گسترده ایران در حوزه بهداشت و تأمین سلامت عمومی را می‌ستاییم و اقدامات ایران در حوزه سیاست‌گذاری بهداشت اولیه و نظام سلامت را موثر و تحول آفرین می‌دانیم.

وی با بیان اینکه رویکرد ایران را در حوزه بهداشت عمومی جهان پیشرو تلقی می‌کنیم، یادآور شد: سیاست ایران در حوزه بهداشت و سلامت به ویژه کاهش 30 درصدی مصرف سیگار و تنباکو تا سال 2025 را ارج می‌نهیم.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اظهارداشت: سپتامبر سال گذشته تصمیمات خوبی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حوزه کاهش مصرف دخانیات اتخاذ شد و جلسات بلندپایه‌ای برای 14 گام مبارزه با مصرف محصولات دخانی برگزار گردید که ایران نقش کلیدی در آن مذاکرات داشت.

منبع: ایرنا



اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها