کد خبر: 326499
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۹ ۱۸:۳۷:۰۰
| |

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مطرح کرد؛

دانشجویان دافوس؛ ارتش فرماندهان گام دوم انقلاب

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت اجرای بیانیه گام دوم انقلاب در سطوح مختلف گفت: دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) از جمله فرماندهان گام دوم انقلاب هستند.

دانشجویان دافوس؛ ارتش فرماندهان گام دوم انقلاب
کد خبر: 326499
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۹ ۱۸:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس محمدحسنی در دهمین همایش بصیرت سیاسی و انقلابی ستاد ارتش که در دافوس برگزار شد، اظهار کرد: مناسب است که ما روحانیون به عنوان طلبه و مبلغ در ابتدای هر سخنرانی و مراسمی، حکم و مسئله ای شرعی را بیان نماییم و بدین وسیله در گسترش فقه و شناخت بیشتر کارکنان از مسائل شرعی موثر باشیم.

وی تصریح کرد: شما دانشجویان، فرماندهان گام دوم انقلاب هستید و نسل قبل، این امانت انقلاب را از باب "تلک الایام نداولها بین الناس" به شما خواهند سپرد. پس باید سعی نمایید همان گونه که فرماندهان گذشته به رسالت خود به طور عالی عمل نمودند به گونه ای که قطا تاریخ از ایشان به عنوان اسطوره و قهرمان یاد کرده و یاد خواهد کرد. شما نیز این مسیر را ادامه داده و از این امانت به خوبی نگهداری کند.

نماینده ولی فقیه در ارتش به تبیین ویژگی های فرماندهان از نگاه فرماندهی معظم کل قوا اشاره کرد و افزود: ارتش یعنی تحقق بخشیدن به منویات فرماندهی کل قوا از بالا به پایین و این هدف با دانستن و جامه عمل پوشاندن به انتظارات ایشان محقق خواهد شد.نخستین انتظار فرماندهی کل قوا از ما ارتشیان آراستگی به زیور ایمان و تقوا است.

حجت الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب درسخنان خود برای رهبری یک مجموعه از این ویژگی مهم را لازم و ضروری می داند تا فرمانده بتواند این مجموعه را سالم به سر منزل مقصود برساند.

وی خودسازی از ساخت توپ، تانک و هواپیما را سخت دانست و افزود: اگر این ویژگی در یک ارتشی نباشد ماهیت خود را از دست خواهد داد لذا این یک ویژگی کلیدی به حساب می آید. این ویژگی تا جایی اهمیت دارد که حتی اگر در میدان رزم ترس و اضطراب در دل وارد شود نباید آن را ظاهر نمود بلکه باید تظاهر به شجاعت و دلاوری نموده و ترسش را پنهان کند.

نماینده ولی فقیه در ارتش آخرین ویژگی یک فرمانده ممتاز از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی را در دسترس بودن فرمانده و مسئول دانست و گفت: این در دسترس بودن گاهی ممکن است موجب حل شدن مشکل ارباب رجوع و مخاطب ما نشود اما همین که حرف او را شنیده ایم خود موجب رضایتش خواهد گردید و این در حقیقت مبین آن است که هنر گوش دادن گاهی تاثیرش از هنر سخن گفتن نیز بیشتر است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها