کد خبر: 334296
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۲۱:۳۰:۰۰
| |

چکیده مهم‌ترین خبرهای روز/ ۳ شهریور ۱۳۹۸

مراجع به مدارس طبیعت ورود نکرده‌اند/ تنها 16 خانوار در باستی‌هیلز زندگی می‌کنند/ حضور زنان در ورزشگاه آزادی از بازی ایران-کامبوج/ هر ایرانی چند کارت بانکی دارد؟/ واکنش علی نصیریان به درگذشت داریوش اسدزاده/ ظریف به اجلاس سران گروه هفت رفت

مراجع به مدارس طبیعت ورود نکرده‌اند، تنها 16 خانوار در باستی‌هیلز زندگی می‌کنند، حضور زنان در ورزشگاه آزادی از بازی ایران-کامبوج، هر ایرانی چند کارت بانکی دارد، واکنش علی نصیریان به درگذشت داریوش اسدزاده، رفتن ظریف به اجلاس سران گروه هفت و... مهم‌ترین خبرهای روز یکشنبه 3 شهریورماه بود.

حجم ویدیو: 9.77M | مدت زمان ویدیو: 00:05:04 دانلود ویدیو
کد خبر: 334296
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۲۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس سازمان محیط‌زیست، چندی پیش، از فتوای مراجع مبنی بر غیرشرعی بودن مدارس طبیعت خبر داد، اما محمد درویش، فعال محیط‌زیست، این حرف را دروغ خواند. او در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» گفته در بند چهاردهم دستور 15 ماده‌ای رهبر انقلاب برای تعیین سیاست‌های کلی محیط‌زیستی نظام، صراحتاً اعلام شده دولت موظف است آموزش‌های جذاب، موثر و ساده محیط‌زیستی برای همه آحاد جامعه، به ویژه کودکان و نوجوانان، طراحی کند. به دنبال همین دستور بود که ما مدارس طبیعت را طراحی کردیم. بعد رئیس سازمان محیط‌زیست کشور این مدارس را تهدید می‌کند و هزینه‌اش را هم به گردن نظام و مرجعیت می‌گذارد.

تنها 16 خانوار در باستی‌هیلز زندگی می‌کنند

امام جمعه شهر لواسان گفته: تنها 16 ویلا در باستی‌هیلز سکونت دائم دارد و سایر ویلا‌ها برای افرادی است که در جای دیگر سکونت دارند و برای تفریح به این شهرک می‌آیند.

زنان تهران چاق‌تر و افسرده‌تر از مردان

دبیر کل سلامت شهرداری تهران گفته بر ‌اساس نتایج پیمایش بیماری‌های غیر‌واگیر سال 95، 64‌ درصد زنان چاق هستند یا اضافه وزن دارند که این میزان در مردان 53 درصد است. به گفته او وقتی این میزان با آمار 1.5 برابری میزان شیوع افسردگی زنان در مقیاس با مردان جمع ‌شود، نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد.

بادیگاردهای شخصی هیچ مجوزی برای فعالیت ندارند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد در کشور نه بادیگارد داریم و نه چنین مجوزی برای افراد صادر کرده‌ایم و هرگونه اقدام در این رابطه غیرقانونی و خلاف است.

ظریف دانشیار دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران شد

دبیر هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه از دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه با مرتبه دانشیاری به دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران انتقال یافت.

حضور زنان در ورزشگاه آزادی از بازی ایران-کامبوج

معاون حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش گفته زنان می‌توانند برای تماشای دیدار تیم ملی ایران و کامبوج در مرحله مقدماتی جام جهانی قطر به ورزشگاه آزادی بروند. این نخستین حضور زنان در ورزشگاه آزادی بعد از الزام فیفاست و دیدار این دو تیم ساعت 17:30 روز پنجشنبه 18 مهرماه برگزار می‌شود.

الاهلی به دنبال جانشین برای برانکو

روزنامه المواطن عربستان از مذاکره پنهانی سران باشگاه الاهلی جده با گزینه‌های احتمالی جایگزینی برانکو از جمله کریستین گروس، سرمربی سوئیسی سابق تیم تاتنهام انگلیس خبر داد. گروس سابقه هدایت الاهلی را دارد.

هر ایرانی چند کارت بانکی دارد؟

طبق آمار بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری تا پایان خردادماه 342 میلیون و 982 هزار کارت بانکی در قالب کارت برداشت، اعتباری، هدیه و کارت پول الکترونیک صادر کرده‌اند. با این حساب و توجه به جمعیت 80 میلیونی ایران می‌توان گفت که هر ایرانی حداقل 4 کارت بانکی در جیب دارد.

ماجرای میزان سوختگیری با کارت آزاد جایگاه به کل کشور رسید

به گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، از اول شهریورماه میزان سوختگیری با کارت آزاد جایگاه‌ها در کل کشور کاهش یافته و افراد در هر بار سوختگیری می‌توانند 30 لیتر سوخت دریافت کنند.

پگاه آهنگرانی ممنوع‌الخروج شد

پگاه آهنگرانی، بازیگر سینما و تئاتر که به عنوان داور به دعوت جشنواره «باتومی» گرجستان، قرار بود در این رویداد سینمایی شرکت کند، متوجه شد ممنوع الخروج شده.

واکنش علی نصیریان به درگذشت داریوش اسدزاده

داریوش اسدزاده، بازیگر سینما و تئاتر یکشنبه سوم شهریور در سن 96 سالگی درگذشت. علی نصیریان در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین» در واکنش به این مساله گفت: برای اسدزاده طلب آمرزش می‌کنم. بخشی از تاریخ فرهنگ و هنر این کشور از دست رفت. داریوش اسدزاده تا همین اواخر بسیار سرحال و شاد بود.

سوال سه نماینده مجلس درباره قتل یک زندانی سیاسی

سوال «علی مطهری»، «الیاس حضرتی» و «مصطفی کواکبیان» نمایندگان تهران در مجلس از وزیر دادگستری در ارتباط با علت مرگ علیرضا شیرمحمدی (زندانی سیاسی) در زندان فشافویه اعلام وصول شد.

جمالی‌نوبندگانی: انتقاد آیت‌الله یزدی از آملی لاریجانی در شرایط فعلی به سود نظام نبود

محمدجواد جمالی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» گفت: انتقاد آیت‌الله یزدی از آملی لاریجانی در شرایط فعلی به سود نظام نبود و تهدید یکدیگر در شرایط کنونی به صلاح نیست. او گفته وجه سنتی حوزه علمیه نباید از بین برود.

انتقاد ‌آیت‌الله جوادی‌آملی از اختلاس‌ها و احتکارها

آیت‌الله جوادی‌آملی با انتقاد از اختلاس‌ها و احتکارها گفته این اختلاس‌ها و احتکارها دست خود مردم است بنابراین حتی اگر امیرالمؤمنین(ع) هم رهبر باشد اما مردم خوب نباشند شکست قطعی است. سرمایه‌های فراوانی در مملکت وجود دارد بنابراین اگر مشکلی وجود دارد از سمت خودمان است که نتوانستیم به درستی از آن‌ها بهره‌برداری کنیم.

بهزاد نبوی: حسین شریعتمداری من را مثل صدام می‌داند

بهزاد نبوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در تازه‌ترین اظهارات خود تاکید کرده حسین شریعتمداری را آدم ناسالمی نمی‌داند. او گفته اینکه شریعتمداری در مورد من مطلبی می‌گوید که می‌داند خلاف است، بر اساس یک تفکر انحرافی است که می‌گوید بر صدام می‌شود هر دروغی را بست. او من را هم مثل صدام می‌داند و بهتان می زند! نه اینکه ذاتاً دروغگو باشد.

ظریف به اجلاس سران گروه هفت رفت

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با دعوت وزیر امور خارجه فرانسه وارد شهر بیاریتز، محل برگزاری اجلاس گروه هفت شد. به گفته سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه، این سفر برای ادامه رایزنی‌ها در خصوص ابتکارات اخیر میان روسای جمهور ایران و فرانسه انجام شد. موسوی تاکید کرد در این سفر با هیات آمریکایی ملاقات یا مذاکره‌ای صورت نمی‌گیرد. اما پیش از آغاز اجلاس سران گروه هفت امانوئل مکرون و دونالد ترامپ، روسای جمهور فرانسه و آمریکا، هم دیدار کردند. رئیس‌جمهور فرانسه ساعاتی بعد از این دیدار، در مصاحبه‌ای اعلام کرد همه کشورها خواهان اجتناب از ایجاد درگیری با ایران هستند و دونالد ترامپ نیز در نشست گروه 7 بر این نکته تأکید کرده. البته ترامپ گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه گروه 7 ماکرون را برای تحویل پیام به ایران مأمور کرده، تکذیب کرد و در نهایت مکرون اعلام کرد سران گروه هفت بر سر یک اقدام مشترک درخصوص ایران با هدف کاهش تنش‌ها توافق کردند.

.....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها