کد خبر: 336019
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۷:۰۴:۰۲
| |

سیداسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور مطرح کرد:

آموزش چگونگی برگزاری انتخابات در 31 استان

سخنگوی ستاد انتخابات گفت: اولین گام در برگزاری انتخابات آسیب‌شناسی و چگونگی برگزاری آن در بخش‌های مختلف است.

آموزش چگونگی برگزاری انتخابات در 31 استان
کد خبر: 336019
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۷:۰۴:۰۲

اعتمادآنلاین| سیداسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور ضمن تبریک هفته دولت درباره اقدامات انجام شده در خصوص انتخابات مجلس گفت: آسیب شناسی و چگونگی برگزاری انتخابات در بخش‌های مختلف، اولین اقدام ما برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات بود؛ راهکار‌ها و پیشنهاد‌های کارشناسان و افراد دست اندرکار در امور انتخابات را احصاء کردیم و پس از بررسی، آن‌ها را در دستور کار قرار دادیم.

موسوی بیان کرد: پس از این اقدامات با شورای نگهبان دوم اسفند ماه را به عنوان زمان برگزاری انتخابات مجلس نهایی کردیم؛ بنابراین در این تاریخ در همه حوزه‌های انتخابیه کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی و در پنج استان نیز انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود. خوشبختانه اردیبهشت‌ماه امسال ستاد انتخابات کشور تشکیل شد و به تبع آن، این ستاد در استان‌های سراسر کشور هم شکل گرفت.

سخنگوی ستاد انتخابات در ادامه افزود: تمامی اجزا و ابزاری که مربوط به انتخابات بوده، برای برگزاری انتخابات هرچه باشکوه‌تر فراهم شده است. اکنون ستاد انتخابات به صورت موضوعی تشکیل جلسه می‌دهد و پیرامون مسائل به بحث و گفتگو می‌پردازد و در نهایت تصمیم می‌گیرد.

او گفت: ما برای انجام مهمترین اقدامات و رفع بسیاری از مشکلات، آموزش‌هایی را آغاز کردیم که هفته گذشته این دوره‌ها در مشهد مقدس شروع شد. 31 استان را در 10 گروه تقسیم کردیم که آموزش دوره اول و دوم آن در مرداد ماه انجام شد و اکنون به دلیل تقارن با هفته دولت و دهه اول محرم آموزش‌ها متوقف شده و از اواخر شهریور ماه مجددا آموزش‌ها آغاز خواهند شد، افراد تحت آموزش متشکل از رئیس و اعضای ستاد انتخابات استان‌ها، فرمانداران، بخشداران، روسای هیئت‌های بازرسی استان‌ها و شهرستان‌ها هستند.

موسوی اظهار کرد: در دوره‌های آموزشی بعدی پس از تشکیل هیات‌های اجرایی، اعضای آن‌ها نیز تحت آموزش قرار خواهند گرفت و در آستانه انتخابات، اعضای شعبه‌ها و کاربران رایانه نیز آموزش خواهند دید تا با دانش و آگاهی بیشتری انتخابات پیش رو را برگزار کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها