کد خبر: 336641
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۰۹:۴۵:۰۰
| |

در گفت‌وگوی «اعتمادآنلاین» با ۱۰ نماینده بررسی شد:

شانس وزرای پیشنهادی آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی برای کسب رای اعتماد مجلس چقدر است؟

اگرچه هنوز نظر قطعی سه فراکسیون سیاسی مجلس در مورد وزرای پیشنهادی آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی اعلام نشده، اظهارات نمایندگان سه فراکسیون مجلس شورای اسلامی حاکی از آن است که حاجی‌میرزایی و مونسان در مجلس رای می‌آورند.

شانس وزرای پیشنهادی آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی برای کسب رای اعتماد مجلس چقدر است؟
کد خبر: 336641
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۰۹:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| شیرین جمشیدیان- روز سه‌شنبه قرار است مجلس به وزرای پیشنهادی آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رای اعتماد بدهد. هنوز فراکسیون‌های سیاسی مجلس به جمع‌بندی نرسیده‌اند، اما در میان اظهارنظرهای فردی نمایندگان، انتقاد از حاجی‌میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش بسیار بیشتر از انتقادات واردشده به مونسان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی است. مونسان که پیش از این رئیس سازمان میراث فرهنگی بوده توانسته سابقه روشنی از خود بر جای بگذارد، اما حاجی‌میرزایی دبیر کنونی هیات دولت است و اغلب نمایندگان بر ارتباطات او با دولت به منظور حل مشکلات مالی وزارت آموزش‌وپرورش تاکید دارند.

البته نکته دیگر اصلاح‌طلب بودن وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش است که همین موضوع موجب نقد یا دفاع 2 جناح مخالف در مجلس شده است. هرچند اصلاح‌طلب بودن حاجی‌میرزایی هم موجب نشده برخی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس از او دفاع کنند. برخی خبرهای درگوشی در راهروهای مجلس حاکی از آن است که حاجی‌میرزایی مخالفانی از جریان اصلاح‌طلب مجلس، و وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش منتقدان جدی‌ای از 2 گروه اصلاح‌طلب و اصولگرا در مجلس دارد.

شرایط گرچه برای رای‌آوری 2 وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهیاست، اما مونسان در این میان شانس بالاتری دارد و رای بیشتری از حاجی‌میرزایی کسب خواهد کرد و احتمال می‌رود هنگام بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش‌و‌پرورش فضا کمی ملتهب شود.

ردیف

نام نماینده

فراکسیون

نظر شما در مورد وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چیست؟

نظر شما در مورد وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش چیست؟

وزرای پیشنهادی رای می‌آورند؟

1

محمدرضا تابش نماینده اردکان

امید

مونسان بر حوزه گردشگری مسلط است و سوابق خوبی دارد.

حاجی‌میرزایی سوابق متعددی در آموزش‌وپرورش داشته و ارتباط او با سایر وزرا به حل مشکلات این وزارتخانه کمک می‌کند.

به نظر نمی‌رسد وزرای پیشنهادی برای رای اعتماد خیلی با مشکل مواجه شوند.

2

حسن نوروزی نماینده رباط‌کریم

ولایی

در این دولت و وضعیت کنونی وزرای پیشنهادی خیرالموجودین هستند. مونسان در سازمان میراث فرهنگی کار کرده و می‌تواند در این وزارتخانه موفق باشد. لابی‌های خاص برای رای‌آوری ایشان اشتباه است و وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجلس رای دارد.

حاجی‌میرزایی در هیات دولت بوده و سرپل‌های کاری را به خوبی می‌شناسد و سیاسی سیاست‌زده نیست.

هر دو وزیر پیشنهادی رای می‌آورند.

3

یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان

مستقلین

مونسان چهره بدون حاشیه است. تاکنون او بدون نگاه سیاسی و جناحی به وظیفه خود عمل کرده است. او صنعت گردشگری را در کشور جا انداخته و توریست‌ها با رضایت از ایران خارج می‌شوند. مونسان بیشترین رای اعتماد در میان وزرای دولت را از نمایندگان مجلس خواهد گرفت.

پیش از این شناختی نسبت به حاجی‌میرزایی نداشتم اما شخصیتی که از ایشان دیدم می‌تواند قدم‌های مثبتی در وزارت آموزش‌وپرورش بردارد. حاجی‌میرزایی می‌تواند سکاندار بزرگ‌ترین وزارتخانه کشور شود و جو مجلس نسبت به او خوب است.

هر دو وزیر پیشنهادی رای می‌آورند.

4

محمد کاظمی نماینده ملایر

امید

مونسان در حوزه انتخابیه بنده مسئولیت داشته و در آن دوران به خوبی عمل کرده است. عملکرد وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سازمان میراث فرهنگی مثبت بوده است.

حاجی‌میرزایی فردی خوش‌فکر و باتجربه است. با ارتباطاتی که دارد می‌تواند مسائل آموزش‌وپرورش را حل کند. مشکل اصلی آموزش‌وپرورش مسائل مالی است که ارتباطات ایشان منجر به حل این مشکلات می‌شود.

هر دو وزیر پیشنهادی رای می‌آورند.

5

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد

ولایی

تصمیمی در خصوص دادن رای اعتماد به مونسان نگرفته‌ام. نظر نهایی بنده بستگی به اظهارات مخالف و موفق ایشان در هنگام بررسی رای اعتماد دارد.

با حاجی‌میرزایی مخالف هستم. او سابقه لازم را ندارد و سنش هم بالاست. حاجی‌میرزایی پاسخگوی تماس‌های نمایندگان نیست و تعامل خوبی ندارد.

-

6

هادی قوامی

مستقلین

در مورد وزرای پیشنهادی صحبت نمی‌کنم.

در مورد وزرای پیشنهادی صحبت نمی‌کنم.

-

7

علیرضا محجوب

امید

جو مجلس برای مونسان خوب و مثبت است. البته من با ایشان مراوده‌ای نداشته‌ام. با افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی، سفر توریست‌ها به کشور افزایش یافت و خواسته یا ناخواسته این موضوع به نام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نوشته شد. شانس رای‌آوری ایشان بالا است.

امیدوارم که حاجی‌میرزایی موفق شود. اما کار ایشان سخت‌تر از مونسان است. بسیاری از نمایندگان مجلس در وزارت آموزش‌وپرورش دخیل هستند.

مونسان رای می‌آورد. راه حاجی میرزایی برای رای‌آوری سخت است.

8

رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده سبزوار

مستقلین

سوابق اجرایی و دیدگاه سیاسی مونسان برای نمایندگان مجلس روشن است و در مجلس رای می‌آورد.

در چند روز باقیمانده تا جلسه رای اعتماد در فراکسیون‌ها برنامه‌هایشان را باید مطرح کنند اما امیدواریم که دولت تکمیل شود.

هر دو وزیر پیشنهادی رای می‌آورند.

9

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی نماینده فسا

مستقلین

سوابقش در میراث فرهنگی و رزومه‌اش مثبت است. جو مجلس هم برای رای‌آوری او مثبت است.

حاجی‌میرزایی از بدنه وزارت آموزش‌وپرورش است. اما حدود 6 سال از آموزش‌وپرورش دور بود. او دبیر هیات دولت بود و جو برای رای‌آوری او مثبت است.

هر دو وزیر پیشنهادی رای می آورند.

10

قاسم میرزایی‌نیکو نماینده دماوند و فیروز کوه

امید

مونسان سابقه ریاست سازمان میراث فرهنگی را دارد و عملکردش مثبت بوده است.

حاجی‌میرزایی برای رای‌آوری باید تلاش بیشتر کند. اما به شخصه جمع‌بندی خوبی ندارم.

مونسان رای می‌آورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها