کد خبر: 339436
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۱۴:۴۸:۰۰
| |

برزگر کلشانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

انعقاد پیمان های پولی دوجانبه با کشورهای همسایه موجب تضعیف دلار می شود/ رشد روابط تجاری با همسایگان در گرو دیپلماسی فعال اقتصادی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد اگر مسئولان وزارت امور خارجه بتوانند در کنار سیاست مقاومت به اجرای دیپلماسی فعال اقتصادی بپردازند، شاهد رشد روابط تجاری با همسایگان خواهیم بود.

انعقاد پیمان های پولی دوجانبه با کشورهای همسایه موجب تضعیف دلار می شود/ رشد روابط تجاری با همسایگان در گرو دیپلماسی فعال اقتصادی است
کد خبر: 339436
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۱۴:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| شهروز برزگر کلشانی با اشاره به اهمیت فعالیت معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه در شرایط تحریمی، گفت: آمریکایی ها طی چند مدت گذشته با اجرای سیاست فشار حداکثری تلاش کردند کشورهای منطقه را برای همراهی با خودشان تحت تاثیر قرار دهند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: در واقع مقامات کاخ سفید با سفر به کشورهای مختلف خصوصا کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران درصدد اجرای سیاست ایران هراسی و تهدید به تحریم در صورت انجام مبادلات اقتصادی با کشورمان برآمدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحریم های آمریکایی ها نمی تواند به کشورهای دنیا آسیب بزند زیرا دارای پشتوانه سازمان ملل نیست، ادامه داد: این مهم در حالیست که سفیران اقتصادی دستگاه دیپلماسی کشورمان باید این واقعیت را برای مقامات کشورها بازگو کنند تا توطئه آمریکایی ها خنثی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در این بین نباید فراموش کرد که انعقاد پیمان های پولی دوجانبه یا چندجانبه با کشورهای همسایه می تواند علاوه بر تضعیف دلار، به تسهیل روابط اقتصادی با دیگر کشورها نیز کمک شایانی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر دیپلماسی فعال و توسعه روابط با همه مناطق جهان خصوصا همسایگان تاکید جدی دارند، خاطرنشان کرد: بر این اساس اگر مسئولان وزارت امور خارجه بتوانند در کنار سیاست مقاومت به اجرای دیپلماسی فعال اقتصادی بپردازند، حتما شاهد رشد روابط اقتصادی و تجاری با همسایگان خواهیم بود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها