کد خبر: 343306
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ۱۶:۵۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از حواشی نماینده‌ای که بردارزاده‌اش لیدر باند ماساژ نبود:

شایعات علیه سلحشوری از کجا نشأت می‌گیرد؟/ آیا شایعه‌سازان علیه پروانه سلحشوری عذرخواهی خواهند کرد؟

نکته قابل توجه اینکه با وجود تکذیب این خبر از سوی پروانه سلحشوری و برادرش، خبرسازان در سکوت فرو رفتند و واکنشی نسبت به ادعای مطرح‌شده از خود نشان ندادند.

شایعات علیه سلحشوری از کجا نشأت می‌گیرد؟/ آیا شایعه‌سازان علیه پروانه سلحشوری عذرخواهی خواهند کرد؟
کد خبر: 343306
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ۱۶:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| این روزها استفاده از فضای مجازی در کنار کارکردهای مثبتی که دارد، راهی برای تخریب و از میدان خارج کردن رقیب شده است. در تازه‌ترین اتفاق #آقازاده_ماساژور، هشتگی بود که این بار پروانه سلحشوری، نماینده تهران، را نشانه رفت.

اواخر هفته گذشته با انتشار اخباری مبنی بر بازداشت یک باند ماساژ غیرمجاز، تخریب‌هایی علیه یکی از نمایندگان زن مجلس صورت گرفت.

گفته می‌شد این باند به جز خدمات ماساژ مختلط، خدمات جنسی هم ارائه می‌کرده‌اند. پس از ایجاد این موج بود که باشگاه خبرنگاران جوان، صداوسیما و تعدادی از نمایندگان اصولگرای فعلی و سابق مجلس با انتشار مطالبی بر وسعت بحث‌های مطرح شده در این باره افزودند.

در پی ایجاد این موج برخی کاربران با هویت‌های جعلی و رسمی، هشتگ #آقازاده_ماساژور را علیه پروانه سلحشوری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، به جریان انداختند. پیام‌ها حکایت از این داشت که رئیس این باند بازداشت‌شده برادرزاده سلحشوری بوده است.

آقازاده ماساژور

بر همین اساس حساب‌ کاربری‌ منسوب به مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده کرمان که سابقه وزارت در دولت احمدی‌نژاد را هم دارد، در این رابطه نوشت: «‏اتاق‌های فکرشان برای فرار از پاسخگویی، هر روز به دنبال حاشیه‌سازی و ایجاد دوقطبی‌های نخ‌نما هستند. ‎#دختر_آبی را مستمسک قرار دادند، تا جایی که #‎پسر_فوتبالی را فراموش کردند و امروز در منجلاب #‎آقازاده_ماساژور فرو رفته‌اند.»

محمدمهدی زاهدی- سلحشوری

سیدناصر موسوی لارگانی، عضو اصولگرای کمیسیون اقتصادی و نماینده فلاورجان اصفهان، نیز نوشت: «‏کسی می‌تواند مدعی حقوق زنان باشد که حداقل یک گام مثبت برای بانوان این سرزمین برداشته باشد. کاش به جای پرداختن هجویّاتی نظیر ‎#دروغ_دختر_آبی، حواس‌مان بیشتر به اطرافیان‌مان باشد.»

موسوی لارگانی - سلحشوری

حمید رسایی، نماینده اصولگرای مجلس نهم، هم در صفحه توییتری خود نوشت: «گناه برادرزاده چه ارتباطی به عمه دارد! یک باند #ماساژ_جنسی دستگیر شده که سردسته آن برادرزاده #پروانه_سلحشوری بوده. برخی در فضای مجازی به این نمانیده حمله می‌کنند. بله بی‌شک اگر این اتفاق توسط بردارزاده یکی از ما افتاده بود این جماعت در فجازی امان نمی‌دادند. ولی فرق ما با آنها چیست؟»

حمید رسایی - سلحشوری

برای مدتی این موضوع در فضای مجازی به‌ وسیله چهره‌های مخالف جریان اصلاحات دست به دست شد و علاوه بر پروانه سلحشوری، اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید هم مورد تخریب قرار گرفتند. پس از مدتی اما سلحشوری از طریق حساب توییتری خود پاسخ تخریب‌گران را داد. او در توییتر خود نوشت: «فی قلوبهم مرض فزادهم‌الله مرضا و لهم عذاب الیم بما کانوا یکذبون (بقره-10) دو برادرزاده 4 و 20 ساله دارم که اکنون در کنار خانواده خود در اهواز هستند. برادرم که فرزندش 20ساله است، در نوجوانی به جبهه رفت و جانباز است. از خدا بترسید و آخرت خود را فدای دنیای دیگران نکنید.»

پروانه سلحشوری- برادرزاده

همچنین برادر سلحشوری در یک صفحه تلگرامی، که گویا اشخاص جانبازی مانند خود او در آن حضور داشتند، در واکشن‌ها به تخریب خواهر و پسرش نوشت: «بنده برادر خانم دکتر سلحشوری هستم، از 15 سالگی تا پایان نبرد جنگ تحمیلی در جنگ بودم و سه بار مجروح شدم. پسرم نیز برادرزاده خانم دکتر است. از سه سالگی تا 10 سالگی جامعه‌القرآن اهواز که بود بین همه بچه‌ها پیش‌نماز بود و در حال حاضر دانشجوی سال سوم ادبیات آلمانی در تهران است. فعلاً در تعطیلات در اهواز است. هیچ‌گاه نماز و روزه‌ ایشان ترک نشد، آموزشگاه‌های زبان اهواز از ایشان دعوت کردند برای آموزش زبان آلمانی ولی بسیار کم‌رو و محجوب است و نرفت. دوستان اگر خواهر بنده در مجلس انتقاد می‌کند با تهمت و افترا نباید ایشان را خفه کرد.»

بردار سلحشوری

این اتفاق البته از طرف اصلاح‌طلبان هم بی‌پاسخ نماند. محمود صادقی، نماینده تهران، در واکنش به سخنان زاهدی و در پاسخ به توییت او نوشت: «جناب آقای دکتر زاهدی رئیس محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی! ولا تقف ما لیس لک به علم

اجتنبوا کثیرا من الظن ان بعض الظن اثم».

صادقی - زاهدی

عبدالکریم حسین‌زاده، نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس، هم خطاب به زاهدی نوشت: «هتک حرمت به وکیل زن، هتک حرمت به زنان ایرانی‌ست، و زیر سوال بردن نماینده توسط نمایندگان سقوط اخلاقیست. امیدی‌ها از این دو نفر شکایت خواهند کرد اما امیدواریم آقای لاریجانی به پاسداری از مجلس برخیزد که این صدای دهل صدای گوش‌خراش نابود کردن صدای ملت است.»

حسین‌زاده - زاهدی

البته محمدرضا تابش، نایب‌رئیس دیگر فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با ایسنا این تخریب‌ها را سازمان‌یافته‌تر از حمله به پروانه سلحشوری و علی مطهری می‌داند. او در این‌باره می‌گوید: امروز جریانی دانسته یا ندانسته، درصدد تضعیف مجلس خصوصاً آقای مطهری، خانم سلحشوری و نمایندگانی است که در دفاع از حقوق مردم و کنار زدن پرده از سناریوسازی‌ها با هدف بهره‌برداری سیاسی و جناحی از هیچ‌ روشنگری‌ای فروگذار نمی‌‌کنند.

این نماینده مجلس در ادامه با خطاب قرار دادن مسئولان قضایی عنوان می‌کند: متاسفانه در سکوت مراجع مسئول، این جریان بسترساز حرکات رذیلانه و غیراخلاقی در فضای مجازی شده و به انتشار اخباری غیرواقعی و اتهام‌پراکنی می‌پردازد. انتظار است رؤسای محترم قوه قضاییه و به ویژه مجلس نسبت به این امر اهتمام جدی داشته باشند.

اما نکته قابل توجه اینکه با وجود تکذیب این خبر از سوی پروانه سلحشوری و برادرش، خبرسازان در سکوت فرو رفتند و واکنشی نسبت به ادعای مطرح‌شده از خود نشان ندادند. تنها رسایی بود که با توجیه پیام خود نوشت: «متن توییتم که ضمیمه شده دو بخش داشت: بخش اول اصل خبر که باشگاه خبرنگاران آن را منتشر کرده بود و امروز توسط خانم سلحشوری تکذیب شد و بخش دوم تاکیدم بر اینکه گناه برادرزاده به عمه چه ربطی دارد. هرچند حرف اصلی متن بنده بخش دوم بود اما بابت عدم دقت در انتشار بخش اول هم عذرخواهی می‌کنم.»

حمید رسایی - سلحشوری

این وقایع در حالی رخ می‌دهد که بسیاری تاکید می‌کنند مواضع متفاوت سلحشوری و برخی دیگر از نمایندگان مجلس موجب شده موج‌های تخریبی علیه آنها به راه بیفتد. سلحشوری اخیراً در صحن علنی مجلس در نطق‌‌های میان‌دستور خود مباحث متفاوتی را مطرح کرده است. علاوه بر این تعداد دیگری از نمایندگان مجلس درباره برخی مباحث مانند خودسوزی سحر خدایاری، مواضع محکم و به دور از محافظه‌کاری داشته‌اند. اگرچه تیر مخالفان این بار به خطا رفت و باگ اطلاعاتی رشته‌های آنها را پنبه کرد، اما با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس کار تمام نشده و این روند ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها