کد خبر: 343734
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۰۹:۳۸:۱۳
| |

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری:

آموزش و پرورش یکی از اولویت‌های دولت دوازدهم است/ دانش آموزان نقش پررنگی در دوران دفاع مقدس داشتند

امیری گفت: با وجود محدودیت‌های تحریمی، آموزش و پرورش در دولت دوازدهم در اولویت است و در سال 98 بیشترین بودجه به آموزش و پرورش اختصاص داده شد.

آموزش و پرورش یکی از اولویت‌های دولت دوازدهم است/ دانش آموزان نقش پررنگی در دوران دفاع مقدس داشتند
کد خبر: 343734
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۰۹:۳۸:۱۳

اعتمادآنلاین| حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری صبح امروز (دوشنبه یکم مهرماه) با حضور در یکی از مدارس استثنایی جنوب شهر تهران در جمع دانش آموزان بیان کرد: امروز برای من روز مهم و به یاد ماندنی است، حضور در جمع شما دانش آموزان در مقاطع مختلف، مدیران، معلمان و مربیان این آموزشگاه مهم که کار بسیار ارزشمند همراه با فکر، علاقه و احساس مسئولیت را به عهده دارند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مربیانی که شما را مانند فرزندان خودشان دوست دارند و این نشانه عشق و علاقه است که امروز شما‌ را در این مدرسه برای علم آموزی و ارتقای ارزش‌های اسلامی و انسانی در این مدرسه گرد هم آورده‌اند.

او با بیان اینکه شغل معلمان، شغل انبیا و بی‌بدیل است، تصریح کرد: بنده از طرف آقای رئیس جمهور و هیئت دولت، سال تحصیلی جدید را تبریک عرض می‌کنم و همچنین پیش از آمدن به اینجا به آقای رئیس‌جمهور عرض کردم که امروز در این مدرسه استثنایی حضور پیدا خواهم کرد، مخصوصاً خدمت همه شما دانش آموزان، معلمان، مدیران و اولیای شریف سلام رساندند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: سال تحصیلی در ایران مقارن با یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخی کشور یعنی هفته دفاع مقدس است. حدود 39 سال پیش رژیم بعث عراق با پشتیبانی، همراهی و حمایت حدود 36 کشور که با ما خوب نبودند به کشور عزیز ما حمله کردند و بخش‌هایی از خاک کشور را اشغال کردند.

امیری گفت: این جنگ تحمیلی و نابرابر هشت سال طول کشید و در طول این مدت مردم ایران عرب، روستایی، ترک، لر، کرد، شهری و روستایی، دانشجویان و دانش‌آموزان در کنار هم منسجم و متحد، دفاع مقدس را مدیریت کردند و دشمن متجاوز را از خاک کشور بیرون راندند.

او گفت: در این راه تعدادی شهید، جانباز و آزاده شدند و تعدادی از این شهدا، آزادگان و جانبازان دانش‌آموز‌هایی مانند شما بودند که در گروه‌های نظامی مانند ارتش و سپاه فعالیت می‌کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: در دوران دفاع مقدس نقش دانش آموزان بسیار مهم و اساسی بود و دوشادوش رزمندگان در جبهه حق علیه باطل حضور پیدا کردند.

امیری با بیان اینکه خداوند متعال بنده‌هایش را متفاوت خلق کرده است، گفت: ناشنوایی و کم شنوایی فقط یک تفاوت است، این نقص و اشکال نیست. توانایی‌های جسمی، روحی و فکری انسان‌ها با یکدیگر متفاوت است، به همین دلیل تفاوت محدودیت نمی‌آورد. تلاش و تمرین انسان را کامیاب می‌کند و به اهداف والا می‌رساند.

او با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 98 بیشترین بودجه به وزارت آموزش و پرورش تخصیص داده شد، گفت: اکنون در شرایط تحریم هستیم و متأسفانه شرایط تحریم مشکلاتی را به وجود آورده است و حتی قوانین بین المللی در رابطه با دانش آموزان و آموزگاران مانند اعلامیه حقوق بشر در تناقض است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: با وجود محدودیت‌های تحریمی، آموزش و پرورش در دولت دوازدهم در اولویت است و در سال 98 بیشترین بودجه به آموزش و پرورش اختصاص داده شد. تلاش ما بر این است تا فضای آموزشی را طوری فراهم کنیم که مهارت‌های حرفه‌ای در کل کشور توسعه یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها