کد خبر: 344599
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۰:۲۰:۳۶
| |

نبی هزارجریبی، دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس:

نقشه جامع سیل در گلستان دوباره طراحی شود

نبی هزارجریبی، دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس، با اشاره به خسارات سیل اخیر در این استان، گفت: باید مجدداً نقشه جامع سیل منطقه بر اساس مسیر آب طراحی شود.

نقشه جامع سیل در گلستان دوباره طراحی شود
کد خبر: 344599
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۰:۲۰:۳۶

اعتمادآنلاین| نبی هزارجریبی، دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس، گفت: در سیل امسال شاهد بودیم عواملی ازجمله تعبیه نکردن پل برای عبور آب در مسیر راه‌آهن در غرب شهر آق‌قلا و همچنین جاده‌های روستایی و شهری منطقه، موجب تشدید خسارت‌ها شد.

وی با اشاره به اینکه حدود 100 نقطه از جاده‌های استان در زمان سیل شکاف داده شد، تصریح کرد: این مناطق را دوباره خاکریزی کردند درحالی‌که اگر این مناطق شکاف داده شدند به معنای این است که نیاز بود آب از این نقاط عبور کند، پس چرا مجدداً بدون در نظر گرفتن پل خاک‌ریزی می‌شوند؟

دبیر مجمع نمایندگان گلستان با اشاره به ترمیم خط راه‌آهن آق‌قلا، گفت: راه‌آهن پل‌هایی را ایجاد کرده ولی کافی نیست و نیاز است که این پل‌ها بیشتر شود.

هزارجریبی تأکید کرد: مسیرهای آب تا دریا باید بازگشایی شود و در این راستا نیاز است که نقشه جامع سیل این منطقه دوباره طراحی شود.

برای جبران خسارت اصناف کاری انجام نشد

وی در بخش دیگری از صحبت‌ها خود با اشاره به خسارت سیل به اصناف، خاطرنشان کرد: الان تنها برای منازل آسیب‌دیده کمک‌های بلاعوض و تسهیلات پرداخت می‌شود و هیچ تسهیلاتی برای اصناف آسیب‌دیده در نظر گرفته نشده است.

نماینده مردم آق‌قلا در مجلس بیان کرد: بسیاری از خودروهای مردم به خاطر گل و سیلاب آسیب دید و برای این‌ها نیز تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است.

وی به جبران خسارت کشاورزان هم اشاره کرد و گفت: دولت اعلام کرد که به زمین‌های آبی به ازای هر هکتار 5 میلیون تومان و زمین‌های دیم 2 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت کند. تاکنون فقط نیمی از این مبلغ پرداخت‌شده و کشاورزان از این موضوع گله‌مند هستند.

هزارجریبی تصریح کرد: جهاد کشاورزی برای پرداخت خسارت دامداران از آن‌ها خواسته که از لاشه دام‌ها عکس بگیرند. این موضوع در حالی است که سیل بسیاری از دام‌ها را با خود برده است و برخی از دام‌ها تلف‌شده نیز معدوم شده بودند.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان با تأکید بر تسریع در لایروبی رودخانه‌های گرگانرود و قره‌سو، گفت: مسیر این دو رودخانه و اتصال آن به دریا باید لایروبی شود، اگر این کار صورت نگیرد دوباره شاهد سیل و آبگرفتگی خواهیم بود.

توسعه شهری بخش شمالی آق‌قلا متوقف شود

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهرداری آق‌قلا باید توسعه شهری به سمت شمال این شهر را به دلیل آنکه در مسیر سیل قرار دارد، متوقف و آن را به سمت جنوب غربی شهر هدایت کند.

هزارجریبی با اشاره به روند ساخت‌وساز منازل مسکونی در مناطق سیل‌زده با همت بنیاد مسکن، سپاه، وزارت کشور، نیروهای جهادی و خیرین، گفت: اقدامات خوبی در دست انجام است و بدلیل نزدیک بودن فصل سرما، نیاز به تسریع در روند انجام کار داریم.

نماینده آق‌قلا در مجلس با اشاره به سد در دست‌ساخت نرماب مینودشت، اظهار کرد: احداث سد برای کاهش خسارت‌های سیل لازم است. سد وشمگیر 51 سال قبل با حجم مخزن 90 میلیون مترمکعب احداث شد و الان این ظرفیت به 30 میلیون مترمکعب رسیده است. نیاز بود این سد لایروبی می‌شد اما این کار صورت نگرفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها