کد خبر: 345269
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۱۲:۲۲:۵۳
| |

یحیی کمالی‌پور، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:

صلح هرمز نشان خواهد داد برای تامین امنیت خلیج فارس نیازی به بیگانگان نیست

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: همان‌طور که رییس‌جمهور تاکید کردند برای تامین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز نیازی به حضور بیگانگان نداریم و ابتکار صلح هرمز می‌تواند این موضوع را اثبات کند.

صلح هرمز نشان خواهد داد برای تامین امنیت خلیج فارس نیازی به بیگانگان نیست
کد خبر: 345269
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۱۲:۲۲:۵۳

اعتمادآنلاین| یحیی کمالی‌پور، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح ابتکار صلح هرمز که رییس جمهور با آن به نیویورک رفت ، بیان کرد: واقعیت این است که حضور آمریکایی‌ها و کشورهای غربی در حوزه‌ای که هیچ تعلقی به آنها ندارد خلاف قوانین و مقررات بین‌المللی است و حضور آنها دخالت در امور کشورهای منطقه است.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر امروز ما با چالش‌هایی در خلیج فارس روبه‌رو هستیم ناشی از بی‌تدبیری حکام کشورهای حوزه خلیج فارس است. همان‌طور که آقای روحانی گفتند ما خود می‌توانیم امنیت منطقه را تامین کنیم و ضرورتی به حضور بیگانگان نیست.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ابتکار صلح هرمز نیز می‌تواند بیانگر این باشد که ما قادر به تامین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز به همراه کشورهای منطقه هستیم، اما این‌که تا چه اندازه می‌تواند این طرح به اهداف ما نزدیک باشد هنوز مشخص نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: اما ما از هر طرحی که اقتدار، عزت و توانمندی کشورمان را به دنیا نشان دهد و در چارچوب اهداف نظام باشد حمایت می‌کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها