کد خبر: 345628
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۲:۵۰:۰۰
| |

امیر محمودی، معاون اجرایی ارتش:

سربازان از ارکان تعیین‌کننده ارتش جمهوری اسلامی هستند

امیر محمودی، معاون اجرایی ارتش، در همایش تجلیل از سربازان دوران دفاع مقدس گفت: سربازان از ارکان تعیین‌کننده ارتش جمهوری اسلامی بوده و بار سنگین عملیات‌های مختلفی بر دوش آنان است.

سربازان از ارکان تعیین‌کننده ارتش جمهوری اسلامی هستند
کد خبر: 345628
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۲:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| همایش تجلیل از مقام شامخ سربازان دوران دفاع مقدس پیش از ظهر امروز(شنبه) در تالار قلم سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.

در این مراسم امیر محمد محمودی معاون اجرایی ارتش، امیر محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، امیر سید محمدرضا حسینی فرمانده دژبان کل ارتش و جمعی از خانواده معظم شهدا حضور داشتند.

امیر محمودی در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه واژه سربازی در ساختار نیروهای مسلح و ارتش از مفهوم عمیقی برخوردار است، گفت: سربازان از ارکان تعیین‌کننده ارتش جمهوری اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه امروز بخش مهمی از وظایف ارتش توسط سربازان عزیز ارتش انجام می‌شود، افزود: امروز بار سنگین اجرایی ماموریت‌های مختلف ارتش در بخش‌های زمین، فضا، هوا و دریا بر عهده سربازان وظیفه است.

معاون اجرایی ارتش با بیان اینکه سربازان در خط مقدم مقابله با تهدیدات قرار دارند، تاکید کرد: سربازی یعنی سر دادن در راه دین و وطن و عاشق شدن و عاشق بودن.

امیر محمودی با بیان اینکه سربازان در دفاع مقدس مخلصانه قدم در وادی دفاع از کشور برداشتند و صحنه‌هایی زیبا از رشادت و دلیرمردی را خلق کردند، افزود: سربازان در دوران دفاع مقدس به فرمان حضرت امام(ره) لبیک گفته و به مقابله با دشمن رفتند.

وی با بیان اینکه در روزهای پرمخاطره دفاع مقدس، سربازان مقاومت جانانه‌ای از خود نشان دادند که نتیجه آن فتوحات بزرگ در بسیاری از عملیات‌ها بود، خاطر نشان شد: دشمن با خیال فتح سه روزه خوزستان جنگ را آغاز کرد اما با حضور مقتدرانه نیروهای زمینی، هوایی و دریایی ارتش و مقاومت مردم، این خیال صدام باطل شد.

معاون اجرایی ارتش بیان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب، ارتش با کمبود نیرو مواجه بود و به همین خاطر بارها پیش می‌آمد که یک سرباز مسئولیت جانشین گروهان عملیات یا فرماندهی دسته را بر عهده بگیرد.

امیر محمودی در پایان با بیان اینکه امروز سربازی بی‌گمان به مثابه تبلور ارزش‌های گران‌بهای یک ملت است، گفت: در سیل اخیر همه دیدند که سرهنگ ارتشی بدن خود را برای سهولت در بلند شدن یک زن، حائل قرار داد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها