کد خبر: 348141
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۱۳:۱۲:۰۰
| |

کاظم جلالی:

نتایج بررسی نحوه اجرای سیاست‌های کلی قانونگذاری به شورای راهبردی تا یکماه آینده اعلام می‌شود

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: نتایج بررسی نحوه اجرای سیاست‌های کلی قانونگذاری تا یکماه آینده به ستاد راهبردی که از قوای سه گانه، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شده، ارائه می‌شود.

نتایج بررسی نحوه اجرای سیاست‌های کلی قانونگذاری به شورای راهبردی تا یکماه آینده اعلام می‌شود
کد خبر: 348141
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ۱۳:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| کاظم جلالی ، در خصوص نشست بررسی نحوه تقنین براساس سیاست های کلی نظام قانون گذاری ابلاغی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی قانونگذاری از سوی مقام معظم رهبری، دکتر لاریجانی جلسه مهمی را با حضور نمایندگان قوای سه گانه، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس برگزار کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همه اضلاعی که در بحث سیاست‌های کلی قانونگذاری مطرح هستند در این جلسه حضور داشتند و دراین جلسه ابتدا مروری بر سیاست‌های کلی داشتیم و سپس مرکز پژوهش‌ها تقسیم بندی که انجام داده بود را تشریح کرد تا متولی اجرای هرکدام از 17 بندی که در سیاست‌های کلی قانونگذاری مشخص شود.

وی افزود: بخشی از اجرای مفاد سیاست‌های کلی مربوط به مجلس و شورای نگهبان است و بخشی از بندها نیز بین مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام مشترک هستند.

جلالی ادامه داد: مقرر شد تا شورای اولیه‌ای به صورت کارشناسی با حضور معاونت قوانین، مرکز پژوهش‌ها، خانم جنیدی معاون حقوقی قوه مجریه، حجت‌الاسلام مصدق معاون حقوقی قوه قضائیه و محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: در این شورای اولیه، قرار است که اقدامات کارشناسی انجام شود و سپس نتایج نهایی خود را به شورای راهبردی ارائه دهند. حدود یک ماه دیگر نتیجه کار شورای کارشناسی در شورای راهبردی اعلام می‌شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها