کد خبر: 349836
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۵:۳۳:۰۷
| |

احمد مازنی در نشست انجمن دفاع از قربانیان ترور:

منطق جمهوری اسلامی ایران همواره منطق مبارزه با تروریسم است

رئیس کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه مظلومیت قربانیان ترور برای جوانان کشور و جهانیان تبیین نشده است گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که رهبران و مسئولان آن مورد حملات تروریستی قرار گرفته اند، اما تبلیغات مسموم سرویس‌های بیگانه نه تنها این حقیقت را خاموش کرده بلکه ایران را کشوری حامی تروریست معرفی کرده است.

منطق جمهوری اسلامی ایران همواره منطق مبارزه با تروریسم است
کد خبر: 349836
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۵:۳۳:۰۷

اعتمادآنلاین| احمد مازنی روز چهارشنبه در دیدار با انجمن دفاع از قربانیان ترور و مسوولان مرتبط در این زمینه با یادآوری اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس پیش از این جلساتی با دستور کار نحوه حمایت از قربانیان ترور برگزار کرده است، افزود: ترور ابعاد مختلفی دارد که باید از منظرهای مختلف مورد بررسی قرار گیرد، انقلاب اسلامی بیش از 17 هزار شهید ترور دارد اما نقش و مظلومیت این شهدا و قربانیان ترور در عرصه داخلی و بین المللی به درستی تبیین نشده است.

وی یادآور شد: در عرصه بین المللی دشمنان ایران و حامیان تروریسم علیه ایران چنان تبلیغ می‌کنند که نه تنها ایران را قربانی تروریسم جلوه نمی‌دهند، بلکه ما را حامی تروریسم نیز معرفی کرده اند.

مازنی افزود: در عرصه داخلی نیز نسل جوان و سوم و چهارم انقلاب با عملکرد گروه‌های تروریستی مانند منافقین، گروهک فرقان، جندالله، کومله، دموکرات و سایر گروهک‌های تروریستی آشنایی ندارند و ما از جهت کار رسانه ای و ترویجی در این زمینه عملکرد موفقی نداشتیم.

رئیس کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: دیپلماسی عمومی ایران نیز در قیاس با شیطنت هایی که دشمنان انقلاب علیه ایران داشته اند، موفق نبوده است، بنابراین یکی از مسائل مهم این است که در کنار تکریم قربانیان ترور، نظام مظلوم قربانیان ترور نیز مدنظر قرار گیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که بزرگترین رهبران آن مورد حملات تروریستی قرار گرفته اند و در طول 40 سال گذشته ما رهبران و مسئولانی داشتیم که مورد ترور قرار گرفته اند. رهبر معظم انقلاب و مرحوم آیت الله هاشمی خود از قربانیان ترور بوده‌اند و در کنار این بزرگان مرحوم شهید بهشتی و 72 تن از یاران وی در کنار بسیاری از ائمه جمعه و نمایندگان مجلس نیز قربانی ترور هستند.

وی با اشاره به حمله تروریستی اخیر به مجلس دهم، گفت: در این حمله نیز تعدادی از مراجعین مردمی و کارکنان مجلس به شهادت رسیده یا مجروح شدند و خسارات فراوانی به ساختمان مجلس وارد شد که البته در این ترور کور آن‌ها موفق به ورود به ساختمان اصلی پارلمان نشدند که اگر این اتفاق رخ می داد، برخی از چهره‌های تاثیرگذار کشور نیز به شهادت می رسیدند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: جالب این است که تمام متهمانی که در ترور ملت و مسئولان ایران نقش داشته‌اند، امروز تحت حمایت کشورهای غربی هستند؛ به طوری که یکی از بحث هایی که همواره ما با دولت فرانسه و برخی دولت‌های غربی داشته ایم این بوده است که چرا از گروهک تروریستی منافقین حمایت می کنند.

مازنی با بیان اینکه سرویس‌های بیگانه حتی در طی چند سال گذشته بسیاری از ایرانیان را ترور کرده‌اند، گفت:اما متأسفانه آنچه رسانه‌های تحت حمایت سرویس‌های بیگانه در دنیا جا انداخته‌اند، معرفی ایران به عنوان کشور حامی تروریسم بوده است.

وی افزود: در عین حال با وجود اینکه آمریکایی ها همواره پز مبارزه با تروریسم را می دهند، اما این ایران بوده که نقش اساسی در منطقه به ویژه در کشورهای سوریه، عراق و افغانستان ایفا کرده و شهدای دفاع از حرم بسیاری را تقدیم کرده است.

منطق جمهوری اسلامی ایران همواره منطق مبارزه با تروریسم است

رئیس کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه منطق جمهوری اسلامی ایران همواره منطق مبارزه با تروریسم بوده ولی این مهم در دنیا جا نیفتاده است، گفت: بخشی از مشکل به دلیل سرمایه گذاری فراوان بدخواهان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور بوده و بخشی دیگر از آن نیز ناشی از ضعف عملکرد ایران در عرصه دیپلماسی عمومی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در عرصه داخلی در نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس مقرر شد سازمان تامین اجتماعی، وزارت کشور، وزارت اطلاعات و بنیاد شهید که نقش اساسی در حمایت از قربانیان ترور را به عهده دارد مکلف شدند پیشنهاداتی در جهت حمایت از فعالیت تشکل‌ها فعال در زمینه ترور ارائه کنند.

وی افزود: سازمان صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در بخش مربوط به خود وظایفی را باید برعهده بگیرند تا در این زمینه فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

مازنی با تاکید بر اینکه یکی از گلایه‌های خانواده های شهدای ترور این است که آنها به فراموشی سپرده شده اند، افزود: در این زمینه بنا براین شد که طرحی تهیه شود که همانند هفته جانباز که از دفتر مقام معظم رهبری و سایر دستگاه‌ها مسئولان و حتی مردم به دیدار جانبازان و ایثارگران می روند، در ایامی که منصوب به حمایت از قربانیان و شهدای ترور است، یک حرکت ملی برای تکریم و تجلیل از خانواده های ترور در نظر گرفته شود.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم اضافه کرد: هم افزایی بین تشکل‌ها و نهادهای مردم نهاد، موضوع دیگری بود که در نشست امروز مطرح شد و انجمن دفاع از قربانیان ترور نیز درخواست داشت که با سایر مسئولان جمهوری اسلامی نیز دیداری داشته باشد که امیدواریم این دیدارها محقق شود.

رئیس کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار امیدواری کرد که در جهت نمایش مظلومیت قربانیان ترور نهادها و دستگاه های مسئول فعالانه تر عمل کنند و اگر در این زمینه خلأ قانونی وجود دارد نیز، مجلس آمادگی ورود و رفع خلأهای قانونی در این زمینه را دارد.



منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها