کد خبر: 351506
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۲:۱۱:۵۳
| |

عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس:

بازگرداندن قانون مدیریت خدمات کشوری را بررسی می‌کنیم

عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به تذکر نماینده بروجرد که خواستار عدم موافقت رئیس مجلس با برگرداندن قانون مدیریت خدمات کشوری شده بود گفت: این موضوع را در هیات رئیسه مجلس بررسی و نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

بازگرداندن قانون مدیریت خدمات کشوری را بررسی می‌کنیم
کد خبر: 351506
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۲:۱۱:۵۳

اعتمادآنلاین| عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد در مجلس، در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت:‌ تصمیمی که در مورد برگرداندن قانون مدیریت خدمات کشوری گرفتید، توهین به بازنشستگان، کارکنان دستگاه‌های مختلف و نمایندگان مجلس است. ماه‌ها وقت گذاشته‌ایم تا این قانون به نتیجه رسیده است. این قانون بستر حل مشکلات نظام اداری و بازنشستگان است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس افزود: معنایی ندارد که در یک اداره که سه نفر کار مشابهی انجام می‌دهند به سه شکل حقوق بگیرند. دربان وزارت نفت با دربان وزارت آموزش و پرورش چه فرقی دارد؟ دکترای وزارت علوم با دکترای وزارت آموزش و پرورش چه فرقی دارد؟ چرا اینقدر تبعیض و بی عدالتی در سیستم مشاهده می‌شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه «هیچ آمار درستی از نیروهای انسانی در اختیار دولت نیست» گفت:‌ قانون مدیریت خدمات کشوری یک جراحی بزرگ در نظام اداری است. برگرداندن این لایحه یعنی مخالفت با سالم سازی دستگاه‌های اجرایی. رئیس مجلس با این اقدام موافقت نکند.

عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، که اداره جلسه مجلس را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر عباس گودرزی گفت: این لایحه به طور آزمایشی اجرا شده است. 10 سال نیز از زمان آزمایش آن گذشته است. اگر این قانون بازگردانده شود ما دیگر قانون خدمات کشوری نخواهیم داشت. لذا باید این موضوع را در هیات رئیسه مطرح کنیم زیرا اگر دولت این قانون را پس بگیرد دیگر امکان پرداخت حقوق نداریم. در هیات رئیسه این بحث مهم را مطرح می‌کنیم و نتیجه را خدمت نمایندگان خواهیم گفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها