کد خبر: 357557
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ ۱۶:۰۹:۱۶
| |

شهاب نادری، نماینده پاوه در مجلس:

همه اقوام با هم برابر هستند

شهاب نادری، نماینده پاوه در مجلس، گفت: در فرهنگ کُرد انحصار طلبی نیست. ملت کُرد به ایرانی بودن خود افتخار می کنند. نباید اتحاد ملی توسط افراد آشوب‌گر خدشه دار شود.

همه اقوام با هم برابر هستند
کد خبر: 357557
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ ۱۶:۰۹:۱۶

اعتمادآنلاین| شهاب نادری، نماینده پاوه در مجلس، در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز گفت: امروز 13 آبان روز ملی استکبارستیزی است، اما به‌ نظر می‌رسد باید روز ملی استکبار درونی هم نامیده شود. روز جلوگیری از خود رأیی افرادی که به منصبی رسیدند که منصب به امانت به آنان داده شده اما در عمل امانت دار خوبی نیستند و با نگاه تبعیض‌آمیز و آلوده به بغض به موضوعات نگاه می‌کنند.

وی در ادامه گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه، متاسفانه استان کرمانشاه را بدون در نظر گرفتن سال‌ها محرومیت با استان‌های دیگر می سنجند. خارج از لابی بازی‌ها بدانید کرمانشاهان باید دارای بوجه مضاعفی باشد. دشمنان ما این اندیشه را ساختند که استان‌های مرزی باید در محرومیت باشند. این در حالی‌است که امروز جنگ تکنولوژی است با یک دکمه ‌از راه دور می شود هر کاری کرد و مهم نیست در تهران باشید یا کرمانشاه یا شیراز.

این نماینده مجلس گفت: در فرهنگ کُرد انحصار طلبی نیست. ملت کُرد به ایرانی بودن خود افتخار می کنند. نباید اتحاد ملی توسط افراد آشوب‌گر خدشه دار شود. گروه‌هایی دانسته و نادانسته یا به هر نحوی این کار را می‌کردند. افرادی که در جریان یک مسابقه ورزشی به افراد کرد و سایرین توهین می کنند نمی دانند در کشوری زندگی می کنند که پرچم ستارخان در آن افراشته شده است.

وی با بیان اینکه «همه ما از اقوام لر، ترک، عرب و بلوچ باهم برابر هستیم» گفت: وزیر ورزش و جوانان مکلف است بر اساس مقررات قانونی با اهانت کنندگان برخورد کند. قوم ترک و کُرد فدای ایران و اسلام است.

نادری با اشاره به ضرورت توجه همه نهادها به زیرساخت‌های استان کرمانشاه پس از زلزله سال گذشته گفت: چون در آستانه سالگرد زلزله قرار داریم ضروری است از توجه مقام معظم رهبری و تشریف فرمایی ایشان به استان کرمانشاه و همچنین تلاش‌های سپاه، ارتش، دولت، هلال احمر و مردم تشکر کنم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: عمق خسارت به اندازه‌ای است که هنوز اقدامات زیر بنایی باید مورد توجه دولت قرار گیرد. خواسته به حق مردم کرمانشاهان خانه و امنیت است. تعداد زیادی از مردم زلزله‌زده نتوانسته اند برای خود سرپناه درست کنند. تسهیل در گاز رسانی در برخی شهرها ضورری است. غارت آب‌های اورامانات اصلا قابل پذیرش نیست. آب رسانی به دشت حر بعد از 13 سال چه شد؟ جذب نیروهای بومی به کجا رسید؟

نادری گفت: در خصوص ثبت جهانی اورامانات از همه دست اندرکاران تشکر ویژه دارم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها