کد خبر: 365415
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ۱۵:۰۸:۲۲
| |

موسوی بیدکی، نماینده مردم یزد در مجلس:

توجه به سلایق مردم جهان اصل اساسی برنامه‌سازی در شبکه‌های برون مرزی است

سیدابولفضل موسوی بیدکی، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی مردم جهان بیشترین اوقات خود را با رسانه ها سپری می کنند، توجه به  تنوع و کیفیتی برنامه ها را یک اصل مهم و اساسی برشمرد و توجه به سلایق مردم در مناطق مختلف جهان را امری ضروری در برنامه سازی های شبکه های رادیویی و تلویزیونی معاونت برون مرزی صداوسیما دانست .

توجه به سلایق مردم جهان اصل اساسی برنامه‌سازی در شبکه‌های برون مرزی است
کد خبر: 365415
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ۱۵:۰۸:۲۲

اعتمادآنلاین| سیدابولفضل موسوی بیدکی، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، درباره تلاش شبکه هایی رادیویی و تلویزیونی برون مرزی طی سال های اخیر برای معرفی موجودیت جمهوری اسلامی در سطح بین الملل، گفت: ما تعریفی از دنیای امروز به عنوان دنیای ارتباطات و اطلاعات داریم؛ یعنی هر چه قدر که بتوانیم در این دنیای ارتباطات و اطلاعات قوی تر حضور پیدا کنیم، بیشتر قادر خوهیم بود بر بازارهای اطلاعاتی، رسانه ای و سیاسی مسلط باشیم. در یک بعد دیگر می توانیم بر بازارهای فناوری و اقتصادی تسلط یابیم، بنابراین لازمه حضور ما در جهان امروزی از این طریق مشخص است و به اصطلاح باید حضور پر رنگ داشته باشیم. همچنین در کسب اطلاعات، اخبار و نشر آن به دنیای بیرون فعال باشیم، بنابراین نقش شبکه های بررون مرزی رسانه ملی نظیر پرس تی وی، العالم و .... در اینجا کاملا واضح است و تاثیراتی که می توانند داشته باشند، به وضوح مشخص است.

وی درباره انجام رسالت شبکه های برون مرزی به عنوان صدای جمهوری اسلامی در سطح بین الملل گفت: شبکه های برون مرزی کشورمان باید حضوری فعال داشته باشند، این حضور تک جانبه نباید باشد؛ یعنی تک بعدی نمی توان عمل کرد و تمام حوزه ها را باید پوشش داد، یعنی یک رسانه باید در جهان مقبولیت عمومی داشته باشد. بعضی از رسانه ها، خبرگزاری ها و شبکه ها هستند که در یک بعدی پیش می روند مثلا فقط در بخش هنر کار می کنند، یا بعضی در حوزه مستند سازی فعال هستند، اما قطعا کار رسانه های برون مرزی باید همه اینها را در بر بگیرد.

نماینده یزد افزود: تنوع برنامه در شبکه های مختلف بخشی از ماجرا است. نکته بسیار مهمی که در شبکه های برون مرزی باید به آن دقت شود، در برگیری است، یعنی باید طوری در گستره زبانی این شبکه ها کار شود تا تمام مردم جهان را در بر بگیرد و صدای جمهوری اسلامی و انقلاب از این طریق به گوش آنها برسد.

موسوی بیدکی درباره نقش شبکه های برون مرزی در دیپلماسی عمومی گفت: در دنیای امروز فعالیت های علمی، سیاسی و تجاری به این موضوع متکی است که بتوانیم خودمان را خوب به همدیگر معرفی کنیم. این نقش که بتواند قابلیت های تولید ما را معرفی و منعکس کند بر عهده شبکه ها و رسانه های برون مرزی ماست که می توانند روی این زمینه کار کنند؛ یعنی در تبلیغات و مستندسازی ها باید به این موضوع توجه ویژه ای شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی مردم جهان بیشترین اوقات خود را با رسانه ها سپری می کنند، درباره بهره گیری از این فرصت توسط شبکه های برون مرزی گفت: تنوع و کیفیتی که در برنامه ها باید به آن توجه شود یک اصل مهم و اساسی در این راستا است. نکته مهم دیگر توجه به سلایق مردم در مناطق مختلف جهان است که از اهمیت بالایی برخوردار است، باید ببینیم که محتواهای گوناگون را در قالب چه برنامه هایی بریزیم تا بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. این موضوع در قالب نظرسنجی به دست می آید که اگر این نظر سنجی را داشته باشیم باید تولیدمان را به آن سمت و سو ببریم. بینندگان شبکه های برون مرزی در خارج از مرزها به چند دسته تقسیم می شوند: یک دسته مسلمانان هستند و دسته سوم بقیه مردم دنیا هستند که با سلایق و ادیان مختلف شبکه های ما را دنبال می کنند که به هر دو دسته باید توجه ویژه و منحصر به فردی نشان داد.

این نماینده در پایان گفت: آنچه که مهم به نظر می آید این است که شبکه های برون مرزی ما باید به گونه ای حرکت کنند که روابط بین ملت ها و بین کشورها را روان کنند.

منبع: صدا و سیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها