کد خبر: 371170
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۹ ۰۸:۵۶:۲۳
| |

غلامرضا کاتب عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

قانونی در رابطه با انضباط فضای مجازی کشور نداریم/ پیام‌رسان‌های خارجی باید در قالب شبکه ملی کنترل شوند

عضو کمیسیون فرهنگی گفت: در طرح ساماندهی شبکه های اجتماعی به موضوع از دسترس خارج شدن پیام رسان‌های خارجی پرداخته نشده است، اما این پیام رسان‌ها باید در قالب شبکه ملی کنترل شوند.

قانونی در رابطه با انضباط فضای مجازی کشور نداریم/ پیام‌رسان‌های خارجی باید در قالب شبکه ملی کنترل شوند
کد خبر: 371170
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۹ ۰۸:۵۶:۲۳

اعتمادآنلاین| غلامرضا کاتب عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح ساماندهی شبکه‌های اجتماعی داخلی گفت: این طرح از ماده 142 به کارگروه مرکز پژوهش‌ها ارائه شده است، مرکز پژوهش‌ها هم مطالعات مربوط را انجام داده و آن را به کمیسیون فرهنگی فرستاده است.

او افزود: هر زمان که کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طرح ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی داخلی را بررسی کند به صحن علنی مجلس خواهد فرستاد.


کاتب با اشاره به ابعاد این طرح توضیح داد: این طرح مربوط به بحث انضباط و ساماندهی فضای مجازی کشور است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ما هنوز قانونی در رابطه با انضباط فضای مجازی کشور نداریم، اظهار کرد: ما با تصویب این قانون می‌توانیم بخشی از بی انضباطی‌هایی که در فضای مجازی کشور وجود دارد را کنترل کنیم.

او در پاسخ به این سوال که اگر پیامرسان‌های داخلی ساماندهی شوند امکان از دسترس خارج شدن پیام رسان‌های خارجی وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: در طرح جدید به این موضوع که پیام رسان‌های خارجی از دسترس خارج شوند نپرداخته است، اما این پیام رسان‌ها باید در قالب شبکه ملی کنترل شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها