کد خبر: 372011
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۱۰:۰۳:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چهارمین و پنجمین کارت زرد مجلس به وزیر علوم/ مجلس از توضیحات وزیر علوم درباره به‌کارگیری زنان در هیات علمی‌ها و به کارگیری مردان در دانشگاه‌های دخترانه قانع نشد/ آیا نمایندگان مجلس استیضاح وزیر علوم را به جریان می‌اندازند؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی توضیحات وزیر علوم درباره به کارگیری زنان در جایگاه هیات علمی را قانع کننده ندانستند.

چهارمین و پنجمین کارت زرد مجلس به وزیر علوم/ مجلس از توضیحات وزیر علوم درباره به‌کارگیری زنان در هیات علمی‌ها و به کارگیری مردان در دانشگاه‌های دخترانه قانع نشد/ آیا نمایندگان مجلس استیضاح وزیر علوم را به جریان می‌اندازند؟
کد خبر: 372011
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۱۰:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس شورای اسلامی سومین و چهارمین کارت زرد را به منصور غلامی، وزیر علوم دادند. امروز (دوشنبه) سوال پروانه سلحشوری و چهار نماینده زن دیگر از وزیر علوم درخصوص علت تبعیض در جذب فارغ‌التحصیلان زن به عنوان هیات علمی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گزارش اعتمادآنلاین ، پس از طرح سوال پروانه سلحشوری و توضیحات منصور غلامی نمایندگان با 77 رای موافق، 82 رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر توضیحات وزیر علوم در این باره قانع‌کننده ندانستند.

همچنین امروز سوال حسین مقصودی نماینده سبزوار از وزیر علوم درباره علت انتصاب رئیس و معاونان مرد برای دانشگاه‌های دخترانه مطرح شد.

پس از توضیحات وزیر علوم این نماینده مجلس گفت که از پاسخ‌های وزیر قانع نشده و خواستار به رای گذاشتن سوال شد.

نمایندگان با 97 رای موافق، 79 رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در مجلس اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند. بعد از آن رئیس مجلس گفت که این سوال هم نتوانست از نمایندگان رای لازم را به دست آورد. لذا مجلس درباره این دو سوال قانع نشد.

پیش از این هم نمایندگان مجلس یک بار یکشنبه 8 مهر سال 97 در یک روز دو کارت زرد و سه‌شنبه 16 بهمن 97 هم یک کارت زرد به وزیر علوم داده بودند.

اگرچه صرف تعلق پنج کارت زرد به وزیر علوم دلیل بر استیضاح او نمی‌شود، اما زمینه استیضاح غلامی را فراهم می‌کند.

علی‌اصغر یوسف‌ژاد، عضو هیات‌رئیسه مجلس درباره اصلاح اخیر آیین‌نامه داخلی و تغییر شرط سه کارت وزرا و استیضاح آنها به اعتمادآنلاین گفت: «با وجود اصلاحات اخیر در آیین‌نامه داخلی مجلس همچنان به جریان افتادن استیضاح وزرا نیازمند 10 امضا از طرف نمایندگان مجلس است.»

او تاکید کرد که طرح استیضاح وزرا در صورت داشتن شرایط اصل 89 قانون اساسی به جریان می‌افتد.

همچنین براساس اصلاحی که تابستان سال 98 در آیین‌‌نامه داخلی مجلس به وجود آمد، بر اساس اصلاح صورت گرفته ماده 209 آئین نامه داخلی مجلس به شرح زیر تغییر می کند: چنانچه در هر دوره مجلس، 3 بار با رأی اکثریت نمایندگان حاضر سوالات نمایندگان از هر وزیر وارد تشخیص داده شود طرح استیضاح وزیر در صورت رعایت مفاد اصل 89 قانون اساسی با تاکید بر موضوع سوالات مطرح شده بدون ارجاع به کمیسیون در اولین جلسه علنی اعلام وصول می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها