کد خبر: 375699
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۰۹:۳۹:۰۰
| |

در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت:

طرح سه فوریتی اقدام متقابل ایران علیه آمریکا تصویب شد/ تصویب اولین طرح سه فوریتی در مجلس ایران/ 200 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای تقویت سپاه قدس اختصاص یافت/ حضور حقوقدانان و فقهای شورای نگهبان در صحن علنی مجلس و تایید بلافاصله طرح

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اولین بار در تاریخ 40 ساله جمهوری اسلامی طرح سه فوریتی اقدام متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران علیه آمریکا را تصویب کردند. این طرح بلافاصله در صحن علنی و با حضور همه اعضای شورای نگهبان تایید و به قانون تبدیل شد و از امروز لازم‌الاجراء است.

حجم ویدیو: 1.25M | مدت زمان ویدیو: 00:00:39 دانلود ویدیو
کد خبر: 375699
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۰۹:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| در جلسه علنی امروز سه شنبه 17 دی ماه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات و جزییات طرح سه فوریتی اقدام متقابل دولت جمهوری اسلامی علیه اقدامات آمریکا را تصویب کردند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، براساس این طرح، همه فرماندهان و عاملان پنتاگون تروریست شناخته شدند. همچنین 200 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای سپاه قدس تا دو ماه آخر سال اختصاص یافت. همه 233 نماینده حاضر در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی به این طرح سه فوریتی رای دادند.

ابتدا سه فوریت این طرح و سپس کلیات و جزییات آن به رای گذاشته و تصویب شد. پس از تصویب این طرح نمایندگان شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

علاوه بر این فقها و حقوق‌دانان شورای نگهبان برای بررسی طرح سه فوریتی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند.

تصویب بلافاصله طرح سه‌‌فوریتی در شورای نگهبان

بعد از تصویب این طرح در صحن علنی مجلس اعضای شورای نگهبان در صحن علنی مجلس به مشورت درباره طرح سه فوریتی ضدآمریکایی پرداختند و بلافاطه این طرح را تصویب کردند. این طرح از امروز سه‌شنبه 17 دی ماه لازم‌الاجرا است و رئیس مجلس باید آن را برای اجرا به رئیس‌جمهوری ابلاغ کند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، گفتنی است که این اولین بار است که یک طرح سه فوریتی در مجلس ایران بعد از انقلاب در دستورکار قرار می‌گیرد و توصیب و به تایید شورای نگهبان می‌رسد.

بر اساس ماده 166 آیین‌نامه داخلی مجلس در طرح‌ها و لوایح سه فوریتی پس از تصویب فوریت کلیات و جزییات در حضور اعضای شورای نگهبان بررسی و به رای گذاشته می‌شود.

در ماده 97 قانون اساسی آمده است: اعضای شورای نگهبان برای تسهیل امور، وقتی طرح یا لایحه فوریتی در مجلس در دستور باشد باید حضور داشته و نظر خود را اعلام نمایند.

تمام اعضای پنتاگون و وابستگان آنها از این پس تروریست محسوب می‌شوند

همچنین علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به طرح سه فوریتی مجلس برای اقدام متقابل علیه آمریکا بیان کرد: «در این طرح دو مساله مورد توجه قرار گرفته است در قانون قبلی که مجلس شورای اسلامی به دنبال معرفی کردن سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی به تصویب رساند فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) و نیروها و سازمان های تحت اختیار این فرماندهی به عنوان تروریست اعلام شدند. اما امروز با این اقدام وقیحانه آمریکایی ها که ترامپ نیز علنا مسوولیت آن را بر عهده گرفت و پنتاگون نیز مجری آن بود در این طرح کلیه اعضای پنتاگون، شرکت ها، موسسات و سازمان های وابسته به آن و فرماندهان و عاملان شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی نیروهای تروریستی محسوب می شوند.»

او در ادامه تاکید کرد: «آمریکایی‌ها به خیال خود فکر می کردند که با شهادت حاج قاسم که یکی از عناصر مقاومت بود جریان مقاومت تضعیف می شود اما امروز جبهه مقاومت و همه ملت های منطقه تقویت شده و از این جبهه حمایت می کنند.»

لاریجانی: گوش ناشنوای ترامپ این را بشنود

پس از سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی همگی در مقابل جایگاه هیات رئیسه مجلس تجمع کرده و با در دست داشتن تصاویر سردار سلیمانی شعار «نه سازش نه تسلیم» «انتقام انتقام» و همچنین «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

رئیس مجلس هم خطاب به نمایندگان گفت: «آفرین بر شما این صدای ملت ایران است بلکه گوش ناشنوای ترامپ این را بشنود.»

بر اساس این گزارش متن طرح سه‌فوریتی «اقدام متقابل دولت جمهوری اسلامی علیه اقدامات آمریکا» به شرح زیر است:

ماده 1. در ماده (1) قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا مصوب 3/ 2/ 98 ، "عبارت کلیه اعضای پنتاگون و شرکتها و مؤسسات وابسته و فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی"، قبل از عبارت «فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، نیروها و سازمانها و یا نهادهای تحت اختیار این فرماندهی اضافه می شود.

ماده 2. در ماده (4) قانون، عبارت "کلیه اعضای پنتاگون و شرکتها و مؤسسات وابسته و فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی،" قبل از عبارت «فرماندهان ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت کام) اضافه می شود.

ماده 3. دولت موظف است جهت تقویت بنیه دفاعی نیروی قدس سپاه پاسداران مبلغ دویست میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی در اختیار این نیرو قرار دهد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس پس از تصویب این طرح گفت که آنچه به عنوان برداشت از صندوق توسعه برای تقویت سپاه قدس پیش‌بینی شده برای دو ماهه آخر سال 98 است و شب گذشته نیز اذن برداشت از رهبری گرفته شده است.

طرح سه فوریتی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها