کد خبر: 380222
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۸ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

مصطفی درایتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

آتش‌ زدن کتاب مقبول حوزه‌های علمیه نبوده و نیست/ روحانی بودن تبریزیان قضایا را پیچیده‌تر می‌کند/ تبریزیان برای رونق تجارتخانه خود از این روش‌ها استفاده کرده است

مصطفی درایتی گفت: در حوزه به این‌گونه رفتارها هیچ اقبالی وجود ندارد، حتی قبل از پیش آمدن این موضوعات مخالفان بسیار سرسختی هم وجود داشته است. بسیاری از افراد عکس‌العمل نشان داده‌اند که طرح کردن مسائلی به نام طب اسلامی و این‌گونه موارد پایه و مأخذی ندارد.

آتش‌ زدن کتاب مقبول حوزه‌های علمیه نبوده و نیست/ روحانی بودن تبریزیان قضایا را پیچیده‌تر می‌کند/ تبریزیان برای رونق تجارتخانه خود از این روش‌ها استفاده کرده است
کد خبر: 380222
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۸ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی درایتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، درباره سوزاندن کتاب «اصول طب داخلی هاریسون» به دست عباس تبریزیان ، کسی که خود را متخصص طب اسلامی و سنتی معرفی می‌کند، گفت: از زمانی که این اتفاق رخ داده عکس‌العمل‌های منفی متعددی هم از مراکز جدید و هم از سمت مراکز حوزوی و علما و فضلا دیده شده است.

او افزود: این کار اتفاقاتی را تداعی می‌کند که در گذشته روی داده و همواره مطرح بوده که مسلمین وارد این مسائل نمی‌شدند، همیشه از علم استقبال و از دستاوردهای علمی استفاده مفید می‌کردند.

درایتی ادامه داد : رفتارهایی همچون آتش زدن کتاب پزشکی مورد تایید هیچ کسی نیست، بر همین اساس وقتی یک روحانی که مدعی طبابت و طب اسلامی است این کار خطا را انجام می‌دهد، بی‌تردید فرصت را برای کوبیدن تشیع، اسلام و ایران در اختیار خناسان قرار می‌دهد.

آتش‌ زدن کتاب به‌ وسیله یک فرد ناآگاه تعمیم پیدا می‌کند

او با اشاره به روحانی بودن تبریزیان گفت: درست است که یک فرد ناآگاه کتاب را آتش‌ زده اما این مساله تعمیم پیدا می‌کند، مخصوصاً وقتی که روحانی باشد، حالا این فرد اسم آیت‌الله هم روی خود گذاشته که موجب پیچیده‌تر شدن قضایا می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: آتش زدن کتاب واکنش های بسیاری را به همراه داشت تا جایی که حتی مدیریت حوزه علمیه در تقبیح آن بیانیه داد. همچنین بسیاری از فضلای نامدار حوزه علمیه عکس‌العمل نشان داده‌اند. همین واکنش‌ها نشان می‌دهد که این خطای بد تنها از یک روحانی سر زده و یک کار شخصی است پس نباید آن را یک جریان تلقی کرد.

این روحانی در واکنش به نحوه عملکرد تبریزیان بیان کرد: ایشان تجارتخانه‌ای به نام طب اسلامی راه‌اندازی کرده و از روش‌هایی برای رونق تجارتخانه خود استفاده می‌کند. گاهی هم برای تبلیغات به کارهایی دست می‌زند که اتفاقات اینچنینی را به دنبال دارد و به حیثیت یک جامعه که مردم در آن زندگی می‌کنند صدمه می‌‌زند.

عباس تبریزیان

عباس تبریزیان

لباس روحانیت چون نمایندگی یک صنف را دارد بیشتر مورد اتهام قرار می‌گیرد

درایتی ادامه داد: مخصوصاً که این لباس نمایندگی صنفی را دارد که بیشتر مورد اتهام قرار می‌گیرد. به نظر من این یک خطای بد و محض است و باید تلاش کرد تا دوباره چنین اتفاقاتی تکرار نشود. طبیعتاً تدابیری هم اندیشیده خواهد شد که چنین رفتارهایی محدود شود.

این روحانی تاکید کرد: در حوزه به این‌گونه رفتارها هیچ اقبالی وجود ندارد، حتی قبل از پیش آمدن این موضوعات مخالفان بسیار سرسختی هم وجود داشته است به نحوی که بسیاری از افراد طرح مسائلی به نام طب اسلامی ورا بی پایه و مأخذ اعلام کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها