کد خبر: 381051
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۱۵:۱۶:۴۹
| |

نوروزی نماینده مردم رباط کریم:

هیچ کس حق ندارد اقدامات شورای نگهبان را زیر سوال ببرد

نماینده رباط کریم در مجلس با اشاره به سیاه‌نمایی رد صلاحیت شدگان علیه شورای نگهبان گفت: این نهاد انقلابی سنگرگاه حفاظت از مجلس، اسلامیت و جمهوریت نظام است و هیچ کس حق ندارد اقدامات آنرا زیر سوال ببرد.

هیچ کس حق ندارد اقدامات شورای نگهبان را زیر سوال ببرد
کد خبر: 381051
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۱۵:۱۶:۴۹

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی درباره سیاه‌نمایی برخی ردصلاحیت‌ شدگان انتخابات علیه جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ شورای نگهبان سنگرگاه حفاظت از مجلس و اسلامیت و جمهوریت نظام است.

وی افزود:‌ چشمان تیزبین شورای نگهبان همواره درباره مصوبات مجلس شامل طرح‌ها و لوایح و... عدم مغایریت آنها با شرع و قانون اساسی است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: حق قانونی شورای نگهبان نظارت بر مصوبات مجلس است. هرچند که نمایندگی مجلس و وکالت مردم جایگاه ویژه‌ای دارد اما هیچ‌کس نباید اقدامات شورای نگهبان که براساس وظایف مصرح در قانون اساسی صورت می‌گیرد را زیر سؤال ببرد.

نوروزی گفت: اگر نامزد انتخابات از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شد باید از این تصمیم حمایت کند و لازم نیست که همگان وارد مجلس شده و وکالت مردم را برعهده بگیرند. چرا که بخش‌های مختلف کشور نیازمند تخصص‌های مختلفی است.

وی افزود: اگر نامزد انتخابات از سوی شورای نگهبان با عدم صلاحیت و عدم احراز صلاحیت مواجه شد باید بداند که شورای نگهبان و مراجع چهارگانه براساس اسناد و مدارک متقن گرفته‌اند. لذا همگان باید از این تصمیم تبعیت کنند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس خاطرنشان کرد:‌ فرافکنی و فشار به شورای نگهبان و تقابل با این نهاد انقلابی که یکی از میراث‌های بزرگ انقلاب اسلامی بوده و امام خمینی و مقام معظم رهبری هم بر آن تأکید داشته‌ا‌ند معقول نیست و از کسانی که علیه شورای نگهبان موضع گرفته و سیاه‌نمایی می‌کنند گلایه‌های زیادی داریم.

نوروزی در پایان گفت: همواره شورای نگهبان در آستانه انتخابات مورد هجمه گروه‌ها و جریانات و افرادی قرار می‌گیرند که مخالف تصمیم‌گیری‌های این نهاد انقلابی هستند اما سال به سال و انتخابات تا انتخابات بر اهمیت وجود این نهاد انقلابی و جایگاه آن افزوده می‌شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها