کد خبر: 382688
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ۰۸:۲۴:۳۴
| |

همایون هاشمی، رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس:

آموزش همگانی مهم‌ترین اقدام در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است

همایون هاشمی، رییس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «باید جلوی ورود افراد مبتلا به ویروس کرونا به کشور گرفته شود»، گفت: مهم‌ترین اقدام برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور آموزش همگانی است.

آموزش همگانی مهم‌ترین اقدام در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است
کد خبر: 382688
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ۰۸:۲۴:۳۴

اعتمادآنلاین| ‌ همایون هاشمی، رییس فراکسیون غذا و داروی مجلس با اشاره به هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره‌ شیوع ویروس کرونا گفت: موضوع شیوع ویروس کرونا تبدیل به نگرانی و اپیدمی جهانی شده، نگرانی که به جا است، ولی نباید تبدیل به یأس و ناامیدی شود. مسئولان باید جدی‌تر برنامه‌ریزی و هماهنگی داشته باشند و تدابیری برای آموزش‌های لازم به مردم را بیندیشند چون مهم‌ترین مولفه آموزش و پیشگیری است.

نماینده مردم میاندوآب با تاکید مجدد بر لزوم آموزش همگانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: سازمان‌های متولی این امر همچون هلال‌احمر برنامه‌های آموزش همگانی را تدارک دیده‌اند، لازم است رسانه ملی هم آموزش جدی را در دستور کار قرار دهند. آموزش‌ها هم باید در اماکن دیگر به مردم داده شود خوشبختانه وزارت بهداشت هم پای کار است، کارنامه گذشته‌اش هم نشان می‌دهد که توانسته در مبارزه با بیماری‌های فراگیر و اپیدمی عملکرد خوبی داشته باشد. در مورد ویروس کرونا هم طبق گزارش‌های ارائه شده پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته البته که باید معابر ورودی به کشور کنترل شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش شبکه‌های اجتماعی در دادن آموزش به مردم، اظهار کرد: مجموعه این شرایط نشان می‌دهد که ما نسبت به سایر کشورها در مقابله با ویروس کرونا عقب نیستیم، ولی به هرحال باید مراقبت‌ها و احتیاط‌های لازم صورت گیرد. اجازه ندهند افراد مبتلا وارد کشور شوند و در صورت رخداد هم پیش‌بینی‌های لازم جهت جلوگیری از انتقال این بیماری انجام شود در صورت لزوم به مردم مواد ضدعفونی را بدهند. باز هم تاکید می‌کنم آموزش مهم‌ترین اقدام برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها