کد خبر: 392272
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۰۷:۵۹:۳۲
| |

مرضیه حاجی‌هاشمی، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها:

مردم باید باور کنند جلوه‌های دموکراتیک نظام، دکوری برای نشان دادن به خارجی‌ها نیست

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: مردم باید باور کنند جلوه‌های دموکراتیک نظام، دکوری برای نشان دادن به خارجی‌ها نیست.

مردم باید باور کنند جلوه‌های دموکراتیک نظام، دکوری برای نشان دادن به خارجی‌ها نیست
کد خبر: 392272
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۰۷:۵۹:۳۲

اعتمادآنلاین| مرضیه حاجی‌هاشمی، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها معتقد است: اگر اندکی از دُزِ فقاهتیِ نظام کاسته شود و نگاه‌های لطیف، عرفانی و معرفت‌شناسانه امام خمینی (ره) قدری پر رنگ‌تر شود، تاثیر بسزایی در بهبود امور داخلی و مثمرثمر شدن تلاش‌های خارجی مسؤولان کشور شاهد خواهیم بود.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: مردم باید باور کنند جلوه‌های دموکراتیک نظام، دکوری برای نشان دادن به خارجی‌ها نیست.

این پژوهشگر اندیشه امام خمینی و انقلاب اسلامی معتقد است برای طراحی الگوی اندیشگی از یک رهبر دینی به جای رفتن سراغ عمل سیاسی باید سراغ اندیشه‌های فقهی این رهبر دینی رفت.

مرضیه حاجی‌هاشمی گفت: کارشناسان و دانشمندان برای بررسی ماهیت‌های اجتماعی و سیاسی جوامع بشری از چهار روش تجربی، شهودی، عقلانی و وحی استفاده می‌کنند و امام خمینی (ره) با نگاه و روش عرفانی و شهودی به تغییر و دگرگونی می‌نگریستند و موفق شدند چالش‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور را حل کنند.

وی گفت: امروز هم اگر نگاه و شیوه ایشان که محدود به دوران حیات امام بود، احیاء شود، می‌توان در همه امور کشور بن‌بست‌شکنی کرد. جبر ساختاریِ جامعه‌شناسان، در نگاه امام قدرت و نیروی الهی نام داشت و ایشان با این نگاه شهودی، انقلاب را اداره کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها