کد خبر: 392893
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۱۲:۰۹:۰۲
| |

جواد آرین‌منش، نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس:

مهار کرونا نیازمند عزم ملی است

نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مردم برای مهار کرونا همکاری نکنند، به خودشان ظلم کردند، این کار نیازمند عزم ملی است، یعنی مردم اگر همکاری نکنند مهار این ویروس امکان‌پذیر نیست و جامعه و فرزندان خود را در برمی‌گیرد، بنابراین همه باید دست به دست هم دهیم.

مهار کرونا نیازمند عزم ملی است
کد خبر: 392893
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۱۲:۰۹:۰۲

اعتمادآنلاین| جواد آرین‌منش، نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس، در خصوص ویروس کرونا، گفت: یک بیماری فراگیری در حال تسخیر جهان بوده که ریشه‌کن کردن و مهار کرونا به عنوان بلیه‌ای که جهان‌شمول می‌شود، نیازمند عزم همگانی است.

وی افزود: مهار ویروسی که امروز تقریبا اکثر کشورهای جهان را فرا گرفته، کار ساده‌ای نیست و سرعت کنترل آن بستگی به همکاری و مشارکت همگانی و عزم ملی و همگانی دارد، یعنی نه دولت به تنهایی قادر است چنین کار بزرگی را انجام دهد و نه مردم بدون همکاری دولت و مسئولان قادر خواهند بود.

آرین‌منش ادامه داد: باید یک برنامه همگانی فراگیر باشد که هر کسی وظیفه و نقش خود را ایفا کند، مردم عادی با رعایت توصیه‌های بهداشتی، دولت با آموزش و پژوهش و تجهیز امکانات و دولتمردان با سرمایه‌گذاری بیشتر و استفاده از تجربیات گران‌سنگ کشورهای پیشرفته‌ای مانند چین که در این زمینه با شناسایی، غربالگری، جداسازی، قرنطینه، تجهیز امکانات و مراقبت از بیماران پیشگام بودند.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: هر کسی باید وظیفه و نقش خود را ایفا کند و طبیعتا در خط مقدم مبارزه با این بیماری فراگیر، پزشکان، کادر درمانی و جامعه پزشکی و پرستاری قرار دارند که جان بر کف در مسیر سلامت تلاش می‌کنند، جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به مردم خدمت می‌کنند تا بتوانیم این بیماری را مهار کنیم و طبیعتا همه باید قدرشناس زحمات و تلاش‌های این عزیزان به هر شکلی که می‌توانیم باشیم.

نماینده سابق مشهد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این شرایط دولت بیش از دیگران باید حمایت کرده، کمبود کادر پرستاری را به نوعی تامین و معاش خانواده آنها را تامین کند و بتواند به نوعی مشوق باشد تا آنها بتوانند به کار خود ادامه دهند، زیرا کار یک روز و دو روز نیست که چند روز اضافه کار باشند و به خانه نروند، بلکه برنامه بلندمدتی نیاز است و باید پیش‌بینی‌های لازم را انجام داد تا بتوانند به کار خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه مردم قدرشناس کادر درمانی هستند که به اشکال گوناگون می‌توان این قدردانی را انجام داد، عنوان کرد: این قدردانی می‌تواند زبانی، بیانی، دسته گل دادن به کادر بهداشت و درمان و امید دادن به آنها باشد، اما بیش از همه دولت باید به مدد کادر درمان و پرستاری بیاید، زیرا با کمبود شدید کادر پرستاری در کشور مواجه هستیم، آنها نیز با حداقل امکانات به کار خود ادامه می‌دهند و گاه هفته‌ها از خانواده دور هستند، بنابراین دولت، مسئولان دولتی و وزارت بهداشت و درمان باید با حمایت‌های مادی و معنوی بیش از دیگران انجام وظیفه کند.

آرین‌منش گفت: اگر مردم همکاری نکنند، به خودشان ظلم کردند. این از جمله موضوعاتی بوده که نیازمند عزم ملی است، یعنی مردم اگر همکاری نکنند مهار این ویروس امکان‌پذیر نیست و جامعه و فرزندان خود را در برمی‌گیرد، بنابراین همه باید دست به دست هم دهیم، اگر هر قسمتی از جامعه همکاری نکند، مانند این است که کشتی سوراخ شده و همه غرق می‌شوند، بنابراین نیازمند مشارکت و همکاری همگانی است. طبیعتا باید در این زمینه به توصیه‌های متخصصان و ستاد مقابله و مبارزه با کرونا که از صاحب‌نظران تشکیل شده، توجه شود، در غیر این صورت امکان کنترل و مهار این ویروس وحشی امکان‌پذیر نیست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها