کد خبر: 399116
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

علی صوفی، وزیر تعاون در دولت اصلاحات، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

عزم مخالفان برای زمین زدن دولت جزم بود/ کرونا همه برنامه‌ها را به حاشیه برد/ وجود دولت در این شرایط بحرانی یک اصل است/ تخریب دولت موجب تضعیف عملکرد در قبال کرونا می‌شود/ کرونا دولت را از تعرض مخالفان مصون نگه داشته است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به شرایط بحرانی موجود گفت: وجود دولت در این شرایط یک اصل است و به هیچ وجه در چنین وضعیت بحرانی‌ای نمی‌توان دولت را برکنار یا تخریب کرد. چون تخریب دولت موجب تضعیف عملکرد در قبال این بیماری می‌شود.

عزم مخالفان برای زمین زدن دولت جزم بود/ کرونا همه برنامه‌ها را به حاشیه برد/ وجود دولت در این شرایط بحرانی یک اصل است/ تخریب دولت موجب تضعیف عملکرد در قبال کرونا می‌شود/ کرونا دولت را از تعرض مخالفان مصون نگه داشته است
کد خبر: 399116
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مهتاب اسفندیاری- علی صوفی، دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره شرایط پیش‌آمده در فضای سیاسی کشور با بروز بیماری کووید-19 گفت: کرونا کلاً نظام‌های موجود اعم از نظام‌ سرمایه‌داری، سیاسی، اجتماعی و... را تحت تاثیر قرار داد، و در کشور ما نیز همین تاثیر را داشته است. به هر حال انتخابات مجلس یازدهم در دوم اسفند 1398 برای مخالفان دولت یک پیروزی بسیار بزرگ بود.

او افزود: به دنبال این پیروزی تصمیماتی داشتند که در رأس آن مقابله با دولت به هر شکل ممکن بود. راحت‌ترین راه مقابله هم این بود که برای آقای روحانی رأی عدم کفایت سیاسی در مجلس را پیگیری کنند و اجازه ندهند که دولت به کار خود ادامه دهد ( بیشتر بخوانیم ).

مخالفان قصد داشتند از طریق استیضاح و برکناری وزرا در مقابل دولت بایستند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه توضیح داد: البته اگر می‌توانستند این کار را هم انجام دهند بعید بود که مورد موافقت مقام معظم رهبری قرار گیرد. به هر حال ایشان ترجیح می‌دهند که دولت تا پایان به کار خود ادامه دهد. اما به هر حال عزم آنها جزم بود که دولت را زمین بزنند و اگر نظر مقام معظم رهبری به این شکل نبود، آن وقت می‌توانستند به شکل‌های دیگری مانند استیضاح و برکناری وزرا در مقابل دولت بایستند.

صوفی با اشاره به راه‌های مختلفی که مخالفان برای مقابله با دولت، پیش‌ رو داشتند ادامه داد: راه دیگر این بود که کارهایی را که دولت می‌خواست انجام دهد چه در قالب بودجه و چه در قالب برنامه و ارائه لوایحی که در مجلس در دستور کار داشت، قطعاً به چالش می‌کشیدند و با مانع‌تراشی سر راه دولت هرچه بیشتر قصد داشتند دولت را ناکارآمد و ضعیف نشان دهند.

وزیر تعاون دولت اصلاحات گفت: از قِبَل اینها مخالفان می‌توانستند بازی‌های سیاسی خود را پیش ببرند که نشان دهند دولت آقای روحانی برآمده از جریان اصلاحات نتوانسته برای مردم کاری انجام دهد و مطالبات مردم همچنان بر زمین مانده است. سپس از این موضوع در انتخابات 1400 استفاده و کار را تمام کنند.

در دوران شیوع کرونا همه نیروها باید با دولت هماهنگ شوند

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات با اشاره به ورود بیماری کرونا و تغییر دادن شرایط سیاسی کشور عنوان کرد: پدیده کرونا موجب شد همه برنامه‌ها در حاشیه قرار گیرد و مبارزه با آن به صورت یک اصل جدی که تهدیدی برای همه است و به جغرافیای خاص یا قشر خاصی هم محدود نمی‌شود مطرح باشد ( بیشتر بخوانیم ). در این شرایط همه نیروها باید با دولت هماهنگ و برای مقابله با کرونا آماده شوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: وجود دولت در این شرایط یک اصل است و به هیچ وجه در چنین وضعیت بحرانی‌ای نمی‌توان دولت را برکنار یا تخریب کرد. چون تخریب دولت موجب تضعیف عملکرد در قبال این بیماری می‌شود.

وزیر تعاون دولت اصلاحات در مورد بازی‌های سیاسی مخالفان دولت توضیح داد: فکر می‌‌کنم در این شرایط پدیده کرونا توانسته دولت را تقویت کند و از تعرضاتی که مخالفان در پی پیروزی در انتخابات مجلس یازدهم تدارک دیده بودند مصون نگه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها