کد خبر: 403422
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۷ ۰۸:۵۸:۳۲
| |

سخنگوی وزارت کشور:

سرمایه‌گذاران در تبدیل پسماند به انرژی از پرداخت مالیات معاف شدند

سیدسلمان سامانی از حمایت ویژه دولت از سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی در ایجاد و بهره‌برداری از تاسیسات تبدیل پسماندهای عادی به انرژی با ابلاغ قانون جدید خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاران در این بخش از پرداخت مالیات معاف شدند.

سرمایه‌گذاران در تبدیل پسماند به انرژی از پرداخت مالیات معاف شدند
کد خبر: 403422
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۷ ۰۸:۵۸:۳۲

اعتمادآنلاین| سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با قدردانی از تلاش و حمایت مجلس در به تصویب رساندن لایحه وزارت کشور و دولت در کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیردولتی اظهار داشت: این لایحه پس از سیر مراحل قانونی روز دوشنبه 15 اردیبهشت ماه توسط ریاست جمهور به وزارتخانه‌های کشور و نیرو، سازمان برنامه و بودجه و حفاظت محیط زیست در 6 ماده ابلاغ شد که می‌تواند کمک بزرگی در کاهش مخاطرات طبیعی ناشی از تولید پسماند در کشور داشته باشد.

وی در ادامه با تشویق فعالان محیط زیست و بخش‌های غیردولتی در مشارکت و فعالیت بیشتر در عرصه تبدیل پسماند به انرژی افزود: در قانون جدید مشوق‌های بسیار خوبی برای حضور پررنگ تر علاقه‌مندان و فعالان بخش غیردولتی برای ایجاد و بهره برداری از تاسیسات تبدیل پسماند عادی به انرژی پیش‌بینی شده است.

معاون هماهنگی وزارت کشور تصریح کرد: سرمایه گذاری در ایجاد و بهره برداری از تاسیسات تبدیل پسماند به انرژی معاف از پرداخت مالیات است.

سامانی یادآور شد: همچنین به منظور کمک به اجرای دقیق فرآیند اصولی مدیریت پسماند، مالیات مستقیم کلیه فعالیت‌های مرتبط با مدیریت اجرایی پسماند شامل تفکیک از مبدا، جمع‌آوری، پردازش، بازیافت، تولید انرژی و دفع، با نرخ صفر محاسبه می شود.

معاون هماهنگی وزارت کشور با تاکید بر حمایت ویژه دولت از سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در ایجاد تاسیسات تبدیل پسماند به انرژی گفت: در راستای تسهیل، تشویق و توجیه سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در ایجاد و بهره‌برداری از تاسیسات تبدیل پسماند عادی به انرژی از جمله زباله سوزری، گازی‌سازی،‌ هاضم بی‌هوازی و گاز حاصل از محلهای دفن و ساماندهی پسماندهای عادی در کشور نرخ خرید تضمینی برق حاصل از تاسیسات تبدیل پسماند به انرژی با پیشنهاد وزیران نیرو و کشور و تصویب شورای اقتصاد تعیین می شود.

سخنگوی وزارت کشور از تکلیف جدید بر شهرداری‌ها به منظور حمایت از این بخش خبر داد و اظهار داشت: دولت شهرداری‌ها را مکلف کرده است بخشی از منابع مالی لازم جهت سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در ایجاد و بهره‌برداری از تاسیسات تبدیل پسماند به انرژی را به عنوان هزینه ورودی متناسب با میزان پسماند تحویلی پرداخت کند و برای تحقق این امر ضمانت اجرایی مشخص کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها