کد خبر: 403909
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۰ ۰۸:۱۵:۵۲
| |

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:

مهمترین ضعف مجلس دهم در بُعد نظارت بود

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دهم در بحث قانون‌گذاری نسبتا موفق عمل کرد، اما در بُعد نظارت، دارای مشکلات عدیده‌ای بود.

مهمترین ضعف مجلس دهم در بُعد نظارت بود
کد خبر: 403909
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۰ ۰۸:۱۵:۵۲

اعتمادآنلاین| ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که مهم‌ترین ضعف مجلس دهم چه بود، اظهار کرد: مجلس دهم در بحث قانون‌گذاری نسبتاً موفق عمل کرد، اما در بعد نظارت، دارای مشکلات عدیده‌ای بود و آن خواسته‌هایی که مردم انتظار داشتند مجلس بر قوه مجریه نظارت کامل داشته باشد برآورده نشد.

وی با بیان اینکه مجلس دهم نتوانست خواسته‌های مردم را با نظارت صحیح، قوی و به‌موقع محقق کند، افزود: بنابراین در بعد نظارت، مجلس دهم نتوانست انتظار مردم را برآورده کند و همان‌طور که معاون پارلمانی ریاست جمهوری گفت، مجلس با دولت بسیار مهربان بود.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون، گفت: بیشتر مردم انتظار نظارت قوی از مجلس دارند تا قانون‌گذاری. برای مثال در واگذاری سکه‌ها و دلار و بالا رفتن نرخ ارز، مجلس واکنش خوبی نداشت.

ابوترابی با بیان اینکه مجلس دهم تا 23 اردیبهشت به کار خود ادامه می‌دهد، تصریح کرد: در این مدت دو هفته‌ای که از عمر این مجلس باقی مانده، باید 10 موردی که از سوی شورای نگهبان برگشت خورده و لوایح و طرح‌های ناقص در دستور کار مجلس قرار گیرد به خصوص مواردی که بحث معیشت و اقتصاد کشور را شامل می‌شود باید در اولویت بررسی باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها