کد خبر: 405434
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۱۲:۲۳:۵۰
| |

مجتبی ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی:

آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران هیچ‌گونه سند متقنی ندارد

آمریکا به دنبال تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است اگرچه تلاش های این کشور برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ادامه دارد اما ذوالنور می گوید آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران هیچ‌گونه سند متقنی ندارد.

آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران هیچ‌گونه سند متقنی ندارد
کد خبر: 405434
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۱۲:۲۳:۵۰

اعتمادآنلاین| آمریکا به دنبال تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است. اگرچه تلاش های آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ادامه دارد اما رییس «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس معتقد است آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران هیچ‌گونه سند متقنی ندارد. جمهوری اسلامی ایران هیچ اقدامی خلاف قطعنامه 2231 انجام نداده و کارشناسان سازمان ملل نیز بر این مساله معترف بوده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور ، با اشاره به تلاش آمریکا درباره بازگشت تحریم‌های تسلیحاتی ایران به بهانه نقض قطعنامه 2231 گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ اقدامی خلاف قطعنامه 2231 انجام نداده و کارشناسان سازمان ملل نیز بر این مسئله معترف بوده‌اند.

وی تاکید کرد: همچنین کشور‌های عضو برجام و عضو شورای امنیت سازمان ملل تاکید بر این داشته‌اند که ایران ناقض برجام نبوده است.

رییس «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس با بیان اینکه در پایان مهرماه سال جاری محدودیت تسلیحاتی ایران در برجام برداشته خواهد شد، تاکید کرد: آمریکایی‌ها به شدت از این موضوع ناراحت هستند و البته نه در داخل برجام هستند که بتوانند اقدامی کنند و نه دیگر می‌توانند در چارچوب برجام اظهار نظری داشته باشند.

این نماینده مجلس گفت: تنها راهی که برای آمریکایی‌ها باقی‌مانده راه‌حل زورگویی از طریق مجامع بین‌المللی است که البته این مسئله، مسئله تازه‌ای نیست و آمریکا طی این 40 سال دست از زورگویی علیه ایران برنداشته است.

وی افزود: آمریکا برای فشار مجدد پیرو تحریم تسلیحاتی ایران هم هیچ گونه دلیل و سند متقنی ندارد و هیچ غلطی نخواهد کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این تحریم آمریکا علیه ایران اولین دشمنی آمریکایی‌ها علیه ایران نبوده و آخرین آن نیز نخواهد بود، اظهار داشت: چنین موضع گیری از سوی آمریکا علیه ایران کاملا یک امر طبیعی است، اما آنچه لازم است این است که ایران به هیچ وجه خلاف قطعنامه صادره عملی نداشته و کاملا اقداماتش بر اساس چارچوب‌های سازمان ملل بوده است.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها