کد خبر: 413525
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ ۱۸:۱۵:۳۷
| |

محمد زارع فومنی، دبیرکل حزب مردمی اصلاحات مطرح کرد:

احتمال زیاد ابطال انتخابات ریاست خانه احزاب

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به برخی اعتراضات مطرح‌شده نسبت به انتخابات خانه احزاب، گفت: واقعیت این است که در انتخابات آنجا یکسری تخلفات صورت گرفته است.

احتمال زیاد ابطال انتخابات ریاست خانه احزاب
کد خبر: 413525
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ ۱۸:۱۵:۳۷

اعتمادآنلاین| فعال اصلاح‌طلب گفت: واقعیت این است که در انتخابات خانه احزاب یکسری تخلفات صورت گرفته است.


محمد زارع‌فومنی، دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به برخی اعتراضات مطرح‌شده نسبت به انتخابات خانه احزاب، گفت: واقعیت این است که در انتخابات آنجا یکسری تخلفات صورت گرفته است.

متاسفانه برخی‌ها، ناعادلانه از ریاست جناب صدر دفاع کردند


او ادامه داد: برای تعیین رئیس خانه احزاب به استناد بند 9 اساسنامه کسی که قرار است کاندید ریاست شود باید یا حتما دبیرکل یک حزب باشد یا عضو شورای رهبری و مرکزی حزب مذکور باشد، اما ضمن احترامی که ما برای آقای صدر قائلیم چون نه دبیرکل حزب هستند و نه عضو شورای رهبری حزب و نه مسئولیت شورای رهبری حزبی را دارند به همین سبب ریاست او کاملا زیر سوال می‌رود؛ با وجود این موارد اما متاسفانه برخی از آقایان هر دو جناح بخاطر اینکه منافع خود را در نظر داشته باشند و حق مستقلین را پایمال کنند از او حمایت کردند.

زارع‌فومنی تصریح کرد: متاسفانه در روند رای گیری هم تخلفات بسیاری شکل گرفت؛ به این صورت که سه نفر از اعضا که نباید رای می‌دادند و اصلا حق رای نداشتند (زیرا کمیسیون ماده 10 احزاب دبیرکلی آنها را لغو کرده بود) در انتخابات شرکت کرده و رای دادند؛ بنابراین با توجه به این تخلفاتی که شکل گرفته، حتما باید بازرسان خانه احزاب و شورای مرکزی مجددا روند رای‌گیری را بررسی کرده و مساله را حل کنند.

صدر از ابتدا غیرقانونی به عرصه انتخابات آمد


دبیرکل حزب مردمی اصلاحات درباره واکنش‌های صورت گرفته به این تخلفات هم گفت: چون این اشکال قانونی است ما شکایتی را تنظیم کرده و هم به بازرسان، هم به شورای مرکزی، هم به کمیسیون ماده 10 احزاب و هم به مدیر کل سیاسی وزارت کشور ارائه کردیم تا اساسنامه را با دقت بررسی کنند.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: ایراد قانونی هم که ما طبق ماده 9 قانون احزاب به آن گرفتیم این بود که صرفا فردی می‌تواند در مجمع عمومی انتخاب شود که یا دبیرکل حزب یا عضو شورای رهبری حزب باشد تا به او اختیار تام داده شود که به جای دبیرکل در انتخابات شرکت کرده و حق رای داشته باشد، اما متاسفانه جناب صدر هیچ یک از این معیار‌ها را نداشت و از همین رو هم این اختلافات به وجود آمد و ما منتظر این هستیم که قانون انجام شود.

او درباره احتمال ابطال انتخابات خانه احزاب هم بیان کرد: احتمال این موضوع بسیار زیاد است، مگر این که یک مماشاتی صورت بگیرد و هر دو جناح با هم کنار بیایند، اما از لحاظ قانونی این اشکال وجود دارد؛ ناگفته نماند که متاسفانه او از همان سال اول هم با یک نامه بدون مجوز ورود پیدا کرد؛ به این صورت که نامه‌ای را از یک حزب در مجمع عمومی آورده بودند و اعلام کردند که نماینده آن حزب برای انتخابات خانه احزاب در مجمع عمومی هستند که متاسفانه دبیرکل آن حزب نامه‌ای را به کمیته حقوقی و به وزارت کشور نوشت و اعلام کرد که آقای صدر نماینده ما نیست.

ما به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد


زارع‌فومنی افزود: با این وجود واضح است که اصلا ماهیت عضو شورای مرکزی بودن او در همان ابتدا زیر سوال رفته است، اما متاسفانه باز مماشات صورت گرفت و نه وزارت کشور ترتیب اثر داد و نه شورای مرکزی، زیرا به زعم خود نمی‌خواستند جنجال شود، اما بعد از این اتفاق مجددا او آمد و یک نامه را از حزب دیگری ارائه داد که بتواند کاندیدای خانه احزاب شود؛ در حالی که او نه عضو شورای مرکزی و نه دبیرکل آن حزب است و نه مسئولیت شورای رهبری آن را دارد؛ بلکه صرفا نامه‌ای را به عنوان شورای راهبردی زدند که این از لحاظ قانونی مورد تایید نیست.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات تصریح کرد: ما معتقدیم که این انتخاب غیرقانونی بوده و ریاست صدر بر خانه احزاب به طور کلی زیر سوال است و من فکر می‌کنم که اگر مماشات نشود باید طبق قانون با آن برخورد شود؛ اگر چه متاسفانه رئیس قبلی خانه احزاب توجهی به این اعتراضات نکرد.

او در پایان تاکید کرد: اگرچه ممکن است مماشاتی صورت بگیرد، اما ما سِفت و سخت ایستاده‌ایم و به هیچ وجه هم کوتاه نخواهیم آمد؛ زیرا باید قانون اجرا شود؛ البته مشکل ما با شخص نیست و ضمن احترامی که برای جناب صدر قائلیم معتقدیم که قانون باید درست اجرا شود و اساسنامه تصریح می‌کند که باید این فرد شرایط لازمی که گفتم را داشته باشد؛ اما متاسفانه او از ابتدا هم به صورت غیرقانونی به عرصه انتخابات ورد پیدا کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها