کد خبر: 420535
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ ۰۹:۳۵:۵۹
| |

حمله حقیقی و مجازی حمید بقایی و دوستانش به روزنامه شرق:

قشون‌کشی به سبک دولت بهار

ظهر روز یکشنبه بود که خبرنگاران حاضر در دفتر روزنامه شرق از یک‌سو و صفحات این روزنامه در شبکه‌های اجتماعی از سوی دیگر از حضور حمید بقایی در دفتر این روزنامه سخن به میان آوردند.

قشون‌کشی به سبک دولت بهار
کد خبر: 420535
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ ۰۹:۳۵:۵۹

اعتمادآنلاین| غروب شنبه بود که باشگاه خبرنگاران جوان، بزرگ‌ترین خبرگزاری وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی در گفت‌وگویی با مهران عبدالله‌پور، وکیل حمید بقایی نخستین‌بار شائبه خروج معاون رییس‌جمهوری سابق ایران و از نزدیک‌ترین یاران محمود احمدی‌نژاد سخن به میان آورد. خبری که روزنامه شرق در شماره روز یکشنبه خود به آن پرداخت اما شاید گمانش را هم نمی‌کرد این مطلب که از قضا در صفحه اصلی این روزنامه نیز منعکس شده بود، به یکی از جنجال‌سازترین مطالب این روزنامه در سال جاری بدل شده و موجبات حمله یاران رییس‌جمهوری سابق به این مطبوعه را _هم در فضای مجازی و هم در فضای واقعی_ فراهم آورد. اقدامی که سبب شد بار دیگر نام حمید بقایی به صدر اخبار برگردد و بار دیگر ثابت شود چنانکه از قدیم در ارتباط با طیفی خاص از سیاسیون گفته‌اند، «بدنامی، بهتر از گمنامی است!» ماجرا از آن قرار است که روزنامه شرق در صفحه نخست خود با عنوان «ماجرای فرار بقایی از کشور» تنها و تنها به پوشش اظهارات وکیل بقایی پرداخته و در گزارش خود آورده که عبدالله‌پور در پاسخ به شایعه خروج معاون احمدی‌نژاد در روزگار ریاست‌جمهوری گفته که «آقای بقایی را همه می‌شناسند و او با خودروی شخصی خود به غرب کشور رفته بود، پس اینکه گفته می‌شود قصد فرار داشته، عقلانی نیست.» این گزارش کوتاه پس از انتشار در روزنامه شرق به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی از توییتر گرفته تا تلگرام و اینستاگرام بازنشر شد و از قرار معلوم همین مساله سبب شده تا بقایی که این روزها به‌ جای حضور در زندان، برای درمان به ‌صورت آزادانه در سطح شهر و کشور تردد می‌کند، به ‌شدت عصبی شده و به دفتر روزنامه شرق مراجعه کند.

37 ثانیه تشنج


ظهر روز یکشنبه بود که خبرنگاران حاضر در دفتر روزنامه شرق از یک‌سو و صفحات این روزنامه در شبکه‌های اجتماعی از سوی دیگر از حضور حمید بقایی در دفتر این روزنامه سخن به میان آوردند. حضوری همراه با عصبانیت و البته داد و فریادهای بی‌شمار. نخستین فیلم منتشر شده از این جریان در شرایطی گرفته شده که احتمالا بقایی در جریان آن نیست. معاون احمدی‌نژاد در جریان این ویدیوی 10 ثانیه‌ای عصایش را روی زمین کوبیده و با عصبانیت خطاب به احمد غلامی، سردبیر این روزنامه می‌گوید که تا زمان حضور مدیر مسوول روزنامه شرق در دفتر این روزنامه، آنجا خواهد ماند. نکته قابل‌ توجه آنکه در این ویدیو مشخص نبود که بقایی به اموال این روزنامه آسیب رسانده یا خیر تا اینکه چندی بعد روزنامه شرق با انتشار تصویری رسما مطالب مطرح شده را تایید و تاکید کرد که بقایی با عصای خود تلویزیون دفتر سردبیر این روزنامه را شکسته است.

27 ثانیه تشنج


این اما پایان ماجرا نبود. چند دقیقه بعد ویدیوی دوم در شرایطی از بقایی منتشر شد که او این‌بار به خوبی در جریان تصویربرداری خبرنگاران قرار گرفته ولی در کمال تعجب و با عصبانیتی دوچندان به او پاسخ می‌دهد. در ویدیوی دوم که مدت آن 27 ثانیه است، بقایی ابتدا در پاسخ به یکی از اهالی روزنامه از لزوم ارایه جوابیه و تکذیبیه سخن به میان می‌آورد، از واژه‌ای ناشایست استفاده می‌کند که امکان ذکر آن برای روزنامه «اعتماد» میسر نیست ولی در ادامه خطاب به فردی که دوربین به دست گرفته با فریاد می‌گوید که «من مهره‌های کمرم آسیب دیده ولی می‌گویند فرار کرده! آخه سرپل ذهاب جای فرار است؟!» در پاسخ به این اظهارات بقایی، یکی از خبرنگاران زن روزنامه شرق می‌گوید که «هر مطلبی که کار می‌کنیم، اصولش آن است که به ما جوابیه داده شود.» این پاسخ اما چنان بقایی را برآشفته کرده که با لفظی ناشایست او را خطاب قرار می‌دهد و به سوی او حمله‌ور می‌شود.

47 ثانیه تشنج


سومین ویدیو اما حدود 47 ثانیه است. در ثانیه‌های ابتدایی آن بقایی با همراهان خود مشغول گفت‌وگو است ولی ناگهان به سوی یکی از خبرنگاران روزنامه شرق برگشته و می‌گوید: «قشنگ فیلم بگیر.» خبرنگار زن این روزنامه نیز در پاسخ به بقایی تاکید می‌کند که ورود او غیرقانونی بوده و او به فیلم گرفتن خود ادامه خواهد داد. جمله‌ای که باز هم بقایی را به ‌شدت عصبانی می‌کند و در حالی که به سوی خبرنگاران این روزنامه می‌رود، می‌گوید که «اطلاعاتی‌ها فیلم می‌گیرند و تو هم جاسوس آنهایی!» او در ادامه به طعنه در پاسخ به این پرسش خبرنگار روزنامه شرق که گفت چرا وارد تحریریه شدی، ضمن توهین ادامه می‌دهد: «مگر اینجا پنتاگون است!»

لشکرکشی مجازی


از قرار معلوم تنش‌های ایجاد شده در روزنامه شرق فقط به ‌صورت لفظی نبوده، چنانکه مرضیه امیری، خبرنگار اقتصادی این روزنامه در صفحه توییترش نوشته که بقایی با عصایش خبرنگاران زن روزنامه شرق را مورد ضرب و شتم قرار داده است. تمام این موارد کنار هم با انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه روزنامه‌نگاران مواجه شد ولی در کمال تعجب لشکر مجازی احمدی‌نژادی‌ها بیکار نماندند و در شرایطی به تندی از روزنامه‌نگاران انتقاد کردند که براساس قانون مطبوعات، در صورت کذب بودن مطلب روزنامه شرق، بقایی علاوه بر ارسال جوابیه و تکذیبیه می‌تواند به مراجع قضایی شکایت کرده و از مجاری قانونی اعتراض خود را پیگیری کند، نه اینکه با حضور در دفتر تحریریه آن مطبوعه، به ضرب و شتم خبرنگاران و فحاشی علیه آنان بپردازد.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها