کد خبر: 427600
|
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ ۱۳:۱۸:۰۰
| |

نماینده مردم رشت در مجلس دهم:

اتهام مشکل روانی به نمایندگان مجلس یک توهین است

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس دهم در رابطه با اعتراض نمایندگان به جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: شورای هماهنگی اقتصادی با اذن رهبری است و اعتراض نمایندگان می‌تواند خدای نکرده اعتراض به تصمیم رهبری تلقی شود، البته این شورا نباید به مسائل تقنینی ورود کند ولی گاهی در شرایط جنگی ضروری است.

اتهام مشکل روانی به نمایندگان مجلس یک توهین است
کد خبر: 427600
|
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ ۱۳:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس دهم در رابطه با اعتراض نمایندگان به جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: در شرایط جنگ اقتصادی هستیم، نمی‌شود همه کارها به روال گذشته انجام گیرد، بعضی از تصمیمات فورا باید توسط سران قوا اخذ شود. خاطرم هست لاریجانی مطرح کرد من در جلسه سران قوا خیلی مراقبت می‌کنم مجلس تضعیف نشود؛ قالیباف هم باید تلاش کند مجلس به عنوان یک نهاد قانونگذار، تضعیف نشود.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم ادامه داد: گاهی نمی‌توان در یک موضوع همه را در جریان گذاشت؛ یعنی 300 نفر را در مجلس بیاوریم اظهارنظر کنند زیرا این اطلاع‌رسانی به دشمن است. دور از افراط و تفریط باید کاری که به صلاح کشور و ملت است در جای خود، انجام گیرد.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اظهارات برخی نمایندگان گفت: فکر می کنم خلائی در آئین نامه وجود دارد. بعضاً نمایندگان اظهارنظرهایی می کنند که اثر در بازار، اقتصاد و دلار دارد و بر روح مردم اثرگذار است. مثلا در مورد سهمیه کنکور اظهارنظر می کنند و کلی جوان ها را به هم می‌ریزند یا در مورد نرخ دلار نظر می دهند و بازار را به هم می ریزند. اظهارنظر برخی نمایندگان به روابط بین‌المللی آسیب می زند و کشور را دچار آسیب و بحران می کند و امنیت روانی کشور را به هم، می زند.

او اظهار کرد: باید ساز و کاری را هیات رئیسه و کمیسیون تدوین آیین نامه تدوین کنند تا نماینده، مسئولیت اظهار نظرش را بپذیرد، نمی‌خواهم بگویم آزادی اظهارنظر را از نماینده بگیرند، ولی نماینده مسئول اظهارنظر خودش باشد و اثر طبیعی آن را بپذیرد.


نماینده پیشین مجلس ادامه داد: یک نماینده اظهار نظری کرده است مبنی بر اینکه، قبلا نمایندگانی بودند که مشکل روحی و روانی داشتند، این توهین به مجلس و نمایندگان است. نماینده باید مسئولیت عواقب حاصل از صحبت خود را پذیرا باشد. طرح ها تا زمانی که به یک نقطه ای نرسیده و معلوم نیست، قابلیت طرح را دارد یا خیر، نباید رسانه ای شود زیرا اثر می‌گذارد و چه بسا امکان دارد پشت پرده هایی داشته باشد. متاسفانه بعضی از نمایندگان اصلا حدود اختیاراتشان را نمی دانند و قانون اساسی را نخواندند عوض رئیس قوه قضاییه حرف می زنند عوض رئیس جمهور حرف می زنند، به جای وزرا صحبت می کنند. نمایندگان باید حدود اختیارات خود را بدانند فارغ از اینکه در زمان انتخابات چیزهایی می گویند که به هیچ عقلی نمی گنجد که فقط هدفش رای آوردن، است.

او در رابطه با اوراق سلفی نفت گفت: خیلی از کسانی که در این راستا اظهارنظر می کنند، حتی یک دور هم آن را نخواندند. نمایندگان قانون اساسی را مطالعه کنند و باید یکی از شروط کاندیداها، این باشد که در یک آزمون قانون اساسی شرکت کنند و حدنصابی را کسب کنند این باعث می‌شود یک بار قانون اساسی را بخوانند. نمایندگان باید قانون اساسی را مطالعه کنند و بر مبنای علم صحبت کنند باید جامعه را ملتهب نکنند، مجلس برای این نیامده که هیجان‌های زودگذر ملتهب خانه ویران کن داشته باشد. مجلس آمده با آرامش کارهایی را انجام دهد.

او اظهار کرد: مجلس هر چقدر از دولت مطالبه لایحه کند و لوایح دولت را در دستورکار بگذارد، مجلس قوی تری است نه مجلسی که مرتب طرح بدهد. مجلسی که مرتب طرح بدهد یا شرح وظایف خود را نمی داند یا در جهت تضعیف دولت، گام برمی دارد.

جعفرزاده ایمن آبادی در پایان به ذکر یک خاطره گفت: به خاطر دارم؛ لاریجانی می‌گفت به یکی از کشورهای همسایه رفته بود و رئیس پارلمان آنجا یک بولتنی به او داده بود که در آن بولتن، همه اظهارنظرهای نمایندگان کشور ایران علیه آن کشور در آن بولتن آمده بود. رئیس پارلمان آن کشور به لاریجانی گفته بود، نمایندگان شما به ما توهین می‌کنند، خب اینها در روابط بین الملل اثر می گذارد؛ یعنی نمایندگان ما باید بدانند کجا چه مطلبی را بگویند. باید کمی ملاحظات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی داشته باشند و ما نمی توانیم هر چه دل‌مان می‌خواهد به زبان بیاوریم. ما می خواهیم تیتر اول خبرگزاری ها شویم اما برای دیده شدن، نباید مصالح ملی کشور از بین برود.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها