کد خبر: 428874
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۸ ۰۶:۰۰:۰۰
| |

محمدتقی فاضل ‌میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

پیام‌ مهم عاشورا ظلم نکردن و تظلم‌خواهی است

محمدتقی فاضل ‌میبدی گفت: عاشورا فقط به شیعیان و مسلمانان تعلق ندارد و همه انسان‌ها باید از این واقعه درس تظلم‌خواهی بگیرند تا دنیا برای همه انسان‌ها دنیایی امن باشد.

پیام‌ مهم عاشورا ظلم نکردن و تظلم‌خواهی است
کد خبر: 428874
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۸ ۰۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شور یا شعور یا فرهنگ‌سازی؟ توجه به کدام بعد واقعه عاشورا مهم‌تر و تاثیرگذارتر است؟

محمدتقی فاضل ‌میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌ باره اظهار داشت: همه در ایام محرم از شور عاشورا و شعور عاشورا حرف می‌زنند و توجه‌ها به این 2 نکته جلب می‌شود. این در حالی است که مطلوب، پرداختن به فرهنگ عاشوراست و اینکه ببینیم پیام امام حسین به ما چه بود و با چه کاری می‌توانیم به زنده نگه داشتن عاشورا کمک کنیم.

این چهره حوزوی در ادامه گفت: امام حسین درباره راه‌شان بارها تاکید کرده‌‌اند که مردم باید به فرهنگ‌سازی اهتمام بورزند و اینکه آن حضرت در لحظه‌های آخر حیات مبارک‌شان فرمودند: «اگر مسلمان نیستید، لااقل آزاده باشید.» به این معنی که همه باید به اصول پایبند باشند و خود را متعهد به اخلاق و اخلاق‌گرایی بدانند.

او تصریح کرد: همچنین یکی از پیام‌های مهم عاشورا ظلم نکردن و تظلم‌خواهی است تا از این طریق در دنیا هیچ حقی ناحق نشود و هیچ ظالمی نتواند به دیگران ظلم کند. اینکه یک فردی ظلم را ببیند و با مظلومیت مظلوم کنار بیاید به مثابه آفتی برای بشر است. به همین دلیل امام حسین نه فقط به شیعیان و مسلمانان بلکه به همه مردم جهان توصیه کرده‌اند که تحت هیچ شرایطی ظلم را برنتابند. به همین دلیل می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که عاشورا فقط به شیعیان و مسلمانان تعلق ندارد و همه انسان‌ها باید از این واقعه درس تظلم‌خواهی بگیرند تا دنیا برای همه انسان‌ها دنیایی امن باشد.

محمدتقی فاضل ‌میبدی گفت: البته نمی‌توان چشم به روی شور و شعور عاشورا بست، اما مهم‌ترین موضوع این است که همه با توجه به توصیه‌های امام حسین و دیگر ائمه معصومین طوری رفتار کنند که عدل و عدالت در جهان گسترش یابد و هیچ کسی تحت ظلم واقع نشود.

چکیده گفت‌وگو با محمدتقی فاضل ‌میبدی

-عاشورا فقط به شیعیان و مسلمانان تعلق ندارد

-همه انسان‌ها باید از عاشورا درس تظلم‌خواهی بگیرند

-همه طوری رفتار کنند که عدل و عدالت در جهان گسترش یابد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها