کد خبر: 429051
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ ۰۷:۴۸:۰۰
| |

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا:

دستاورد سفر الکاظمی به آمریکا؛ تقریبا هیچ

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: سفر مصطفی الکاظمی به واشنگتن، دستاورد آنچنان مهمی به دنبال نداشته است.

دستاورد سفر الکاظمی به آمریکا؛ تقریبا هیچ
کد خبر: 429051
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۷ ۰۷:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا، درباره سفر الکاظمی به آمریکا و ابعاد این سفر گفت: سفر مصطفی الکاظمی به واشنگتن و گفتگوی وی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دستاوردهای مهمی به همراه داشت که یکی از این دستاوردها، خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه التاجی در 20 کیلومتری غرب بغداد است که این می‌تواند، دستاوردی باشد به این اعتبار که پارلمان عراق در سال گذشته و اندکی پس از ترور دردناک شهید ابومهدی المهندس و سردار قاسم سلیمانی، طرحی را تصویب کرد که نیروهای آمریکایی در یک فرایند زمانی یک ساله، خاک عراق را ترک کنند.

او افزود: بنابراین فشار فراکسیون‌های پارلمانی، ملت عراق و مرجعیت بر الکاظمی موجب شده است که وی این فشارها را به واشنگتن منتقل کند و آمریکا تحت این فشارها نیز ناچار شد، نیروهای خود را از پایگاه التاجی خارج کند در واقع این دستاورد مهمی است.

هانی زاده ادامه داد: اما سایر بحث‌ها و محورهایی که الکاظمی با طرف آمریکایی داشت متاسفانه به نفع ملت عراق نیست. قراردادهایی که بین بغداد و واشنگتن امضا شده به نفع ملت عراق نبود و این حق را به آمریکایی‌ها داد که در مسائل نفتی و انرژی عراق، دخالت کنند. به هر حال الکاظمی در این سفر توانست آمریکایی‌ها را قانع کند که به تدریج خاک عراق را ترک کنند اما به لحاظ اقتصادی و به لحاظ سایر توافقنامه‌هایی که امضا شده، این سفر دستاورد آنچنان مهمی به دنبال نداشته است.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها