کد خبر: 435846
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ۱۰:۱۷:۰۰
| |

موافقان و مخالفان رزم‌حسینی چه گفتند؟

جلسه رای اعتماد به دومین گزینه پیشنهادی دولت برای به دست گرفتن سکان وزارت صمت امروز برگزار شد.

موافقان و مخالفان رزم‌حسینی چه گفتند؟
کد خبر: 435846
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ۱۰:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| از دقایق اولیه آغاز به کار صحن علنی مجلس سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور به همراه علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی مجلس حاضر شدند و مجلس وارد دستور کار بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت شد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، پس از مدتی که مجلس وارد دستور کار بررسی برنامه و صلاحیت علیرضا رزم حسینی شد اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری هم در جلسه علنی مجلس حضور یافت. پیش از حضور جهانگیری برخی نمایندگان نسبت به عدم حضور رئیس‌جمهوری یا معاون اول در جلسه امروز اعتراض کرده بودند.

گفتنی است که از قبل اعلام شده بود و معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری هم روز گذشته به رسانه‌ها خبر داد که ستاد ملی کرونا بار دیگر با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در مجلس برای دفاع از گزینه پیشنهادی وزارت صمت مخالفت کرده است و بر همین اساس رئیس‌جمهوری در جلسه امروز هم مانند جلسه رای اعتماد به مدرس خیابانی حاضر نشد.

رزم‌حسینی دومین گزینه‌ای است که دوبت بعد از استعفای رضا رحمانی به مجلس برای رای اعتماد و بر عهده گرفتن ریاست وزارت صمت به مجلس معرفی می‌کند. پیش از این مجلس به مدرس خیابانی، سرپرست فعلی وزارت صمت برای سکان‌داری این وزارتخانه رای اعتماد نداد.

در ادامه جلسه امروز مجلس، نوبت به اظهارت موافقان و مخالفان با وزیر پیشنهادی صمت رسید.

وزارت صنعت را از این وضع نجات دهید

حسین نوش آبادی، نماینده پیشوا در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت گفت: از نمایندگان می‌خواهم با حمایت از آقای رزم حسینی وزارت خانه را از این وضع نجات دهند. مخالفین نیز با حفظ حرمت و اخلاق اسلامی از اظهارنظرهایی که موجب وهن مجلس می‌شود پرهیز کنند و با رعایت عدالت و تقوا صلاحیت وزیر پیشنهادی را مورد بررسی قرار دهند.

دوتابعیتی بودن رزم حسینی مسئله‌ای منحرف کننده است که فساد ایشان دیده نشود

اردشیر مطهری، نماینده گرمسار در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: انقلابی صفتی نیست که به هر مجلسی داده شود، لذا مسئولیت ما در قبال حاکمیت و مردم دوچندان شده است.

او در ادامه افزود:‌ ایشان دو دهه خارج از کشور و در کشور کانادا زندگی می‌کردند. کسانی پشت پرده انتصاب رزم حسینی هستند که اگر فاش کنم تعجب می‌کنید.

مطهری درباره وزیر پیشنهادی صمت گفت:‌ دو تابعیتی بودن آقای رزم حسینی مسئله‌ای منحرف کننده است که فساد ایشان دیده نشود. آقای رزم حسینی باید ارتباطاتش را شفاف کند. آقای رزم حسینی به اتفاق خانواده‌اش باید در خصوص ثروت، داشته‌هایش و ارتباطاتش صحبت کند.

دوتابعیتی بودن رزم حسینی احراز نشده است

احسان ارکانی، نماینده نیشابور نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی با انتقاد از تهمت‌ها و شایعات به وجود آمده برای وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق گفته رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی دو تابعیتی بودن آقای رزم‌حسینی احراز نشده است پس اگر سندی دارید منتشر کنید نه این‌که فقط تهمت بزنید.

رزم حسینی راهکارهای روشنی برای بخش صنعت، معدن و تجارت ندارد

محمدحسین فرهنگی، عضو هیات‌رئیسه مجلس و نماینده تبریز در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی گفت: از مخالفان و موافقان خواهش می‌کنم در این جایگاه از نام سردار سلیمانی استفاده نکنند. هیچ ایرادی به مدت حضور آقای رزم حسینی در لشکر و جبهه نیست و من نقطه قوت ایشان را همان 10 سال اول می‌دانم اما بعد از آن ابهامات زیادی وجود دارد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: آقای رزم حسینی چه میزان اشراف در مهارت‌های اداری دارد. مهارت‌های ایشان مربوط به مدیران میانی است. ایشان در سطح استاندار و مدیرکل موفق بوده و هست، اما مثلا راهکار روشنی برای ذخایر استراتژیک ندارد در حالی که ما مسائلی در ارتباط با حوزه صنعت، معدن و تجارت داریم. با مسئولیت ایشان اتفاقی برای این حوزه نخواهد افتاد. کالای اساسی توزیع نمی‌شود و ذخایر استراتژیک فراهم نخواهد شد.

رزم‌حسینی توان مدیریتی برای حمل بار وزارت صمت را ندارد

مهرداد ویس کرمی نماینده خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تاکید کرد: وزیر کسی است که باید بار یک وزارتخانه را بر دوش بکشد و باری که امروز باید وزیر صمت به دوش بکشد سنگین است و علاوه بر آن ناکارآمدی و سیاسی کاری دولت و دل بستن به وعده‌های پوچ آمریکا به سختی کار این وزارتخانه افزوده است. بنده احساس می‌کنم که این بار بسیار سنگین است و آقای رزم حسینی توان حمل آن را ندارد.

او در ادامه گفت: به گمانم مجلس به شما رای می‌دهد اما توجه داشته باشید که تمام ایران تنها چند استان نیست. باید امکانات و ظرفیت‌های کشور در تمام استان‌ها به طور متوازن تخصیص شود. گفته می‌شود شما در دور زدن تحریم‌ها نقش داشته‌اید اما ماهیت دور زدن تحریم‌ها به گونه‌ای است که این ادعا قابل اثبات نمی‌باشد. می‌گویند دختر شما به عنوان هیات مدیره در برخی از شرکت‌های اقماری سمت دارد و اقامت کانادا را دارد. آیا این صحبت درست است؟ اگر مجلس به شما نیز رای اعتماد دهد از باب مصلحت کشور است؛ چرا که مجلس یازدهم دغدغه حل مشکلات را دارد.

عنابستانی: رزم حسینی هم گرمای جنگ را خورده و هم گرمای صنعت را

علی‌اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در موافقت با رزم حسینی گفت: امروز حال تولید خوش نیست. حال تجارت، صادرات و واردات ما خوش نیست. اگر قرار است جهش تولید و امر فرمانده قوا محقق شود باید سکان وزارتخانه‌ها را به دست رزمندگان شجاع و پرورش‌یافتگان حاج قاسم سلیمانی بسپاریم.

عنابستانی تأکید کرد: مگر علیرضا رزم حسینی غیر از حاج قاسم سلیمانی هویت دیگری هم دارد؟ رزم حسینی غیر از حاج قاسم سلیمانی هیچ تعریفی دیگری ندارد.

وی در ادامه سخنان خود کلیپی از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی پخش کرد که مرتبط با سال 95 است و حاج قاسم در مورد رزم حسینی صحبت می‌کند. حاج قاسم سلیمانی در این کلیپ از مدیریت رزم حسینی به عنوان استاندار کرمان تعریف می‌کند.

نماینده سبزوار در مجلس افزود: رزم حسینی فردی شجاع و کارگشا در چنبره بروکراسی پیچیده نظام تولید و تجارت ما است. رزم حسینی مردمی، مومن و پاکدامن است. او برای پیش بردن امور تعامل می‌کند. عده‌ای شبهه می‌کنند که رزم حسینی سابقه وزارت ندارد. ایشان هم در صنعت و هم در معدن و تجارت سال‌ها فعال بوده و مسائل این حوزه را به نحو خوبی درک می‌کند.

او تاکید کرد: بعضی‌ها تحت تأثیر زردنویسان فضای مجازی هستند. هیچ کدام از اعضای خانواده آقای رزم حسینی در خارج از کشور ساکن نیستند. بنده به عنوان نماینده به خاطر این نوع صحبت‌ها و توهین‌ها از مردم عذرخواهی می‌کنم. یکی از ویژگی‌های اصلی رزم حسینی شناخت موانع تولید و تجارت است. همه ما در حوزه‌های انتخابیه خود واحدهای بزرگ اقتصادی داریم که به مسئولیت اجتماعی خودشان عمل نمی‌کنند. این واحدها نسبت به ایجاد اشتغال در منطقه بی‌تفاوت هستند.

در مخالفت یا موافقت با وزیر پیشنهادی حجت شرعی داشته باشیم

محمود عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین شهر در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت گفت: ملت به این مجلس امید بسته است، این مجلس از دعای خیر و نظر مثبت مقام معظم رهبری برخوردار است و عنوان مجلس انقلابی گرفته است. ما به نمایندگی از مردم موظف هستیم موضع و رای خود را با موضع افرادی که به ما نیابت داده‌اند منطبق کنیم، ما باید براساس منافع مردم و منافع کشور برای رای مثبت یا منفی خود حجت شرعی داشته باشیم.

وی گفت: آقای رزم حسینی ما به یک شرط به شما رای می‌دهیم که در مقابل مافیاها ایستادگی کنید.

پس از اظهارات موافقان و مخالفان، علیرضا رزم‌حسینی، وزیر پیشنهادی صمت به ارائه برنامه‌ها و دفاع از خود در برابر صحبت‌های مطرح شده از طرف نمایندگان مجلس پرداخت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها