کد خبر: 442379
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۱ ۰۹:۳۳:۰۱
| |

علیرضا محجوب، نماینده سابق مجلس:

اصولگرایان مشکلات مردم را به مخالف‌خوانی ترجیح ندادند

دبیرکل خانه کارگر و نماینده تهران در مجلس دهم گفت: اردوگاه اصولگرایان پرافت‌وخیزتر از اصلاح‌طلبان برای انتخابات است. اینکه فضای انتخاباتی را شما به سمت پرشورتر بودن می‌برید بسیار موضوع خوبی است اما اصولگرایان باید همراه اینکه برای انتخابات درحال تبلیغات هستند به فکر حل کردن مشکلات کشور باشند.

اصولگرایان مشکلات مردم را به مخالف‌خوانی ترجیح ندادند
کد خبر: 442379
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۱ ۰۹:۳۳:۰۱

اعتمادآنلاین| با وجود اینکه ماه‌ها به انتخابات ریاست‌جمهوری مانده است اما کشور روز‌به‌روز فضای انتخاباتی‌تری به خود می‌گیرد. البته امسال ویروس مهلک کرونا باعث شده که همه حوزه‌ها تحت‌الشعاع قرار گیرند و مردم دغدغه‌های بیشتری برای آینده کشور داشته باشند. در این راستا دولت روحانی به ناچار مجبور شده است بیشتر از یک‌سال ونیم آخر دولت خود را هم با تحریم مبارزه کند هم با بیماری‌ای که روزانه صدها نفر قربانی ‌‌می‌گیرد. این در حالی است که با همه تلاش‌های دولت باز هم همه هجمه‌ها و انتقادات به سوی دولت روان است. برای بررسی عملکرد دولت و انتقادات، انتخابات پیش‌رو و شرایط جامعه، گفت‌وگوی علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر و نماینده تهران در مجلس دهم را در ادامه می‌خوانید.

*پرداختن زودهنگام اصولگرایان به موضوع انتخابات باعث نمی‌شود که دولت با چالش‌هایی برای حل مشکلات مردم روبه‌رو شود؟

اردوگاه اصولگرایان پرافت‌وخیزتر از اصلاح‌طلبان برای انتخابات است. اینکه فضای انتخاباتی را شما به سمت پرشورتر بودن می‌برید بسیار موضوع خوبی است اما اصولگرایان باید همراه اینکه برای انتخابات درحال تبلیغات هستند به فکر حل کردن مشکلات کشور باشند. درحال‌حاضر که کشور درگیر بیماری کروناست ما نیاز داریم با همکاری یکدیگر برای ازبین‌بردن این بیماری تلاش کنیم. تلاش برای کمک به دولت و وزارت بهداشت و درمان و دستگاه‌های اجرائی برای حل مشکلات کشور نباید فراموش شود. در ماه‌های آخر دولت‌ها معمولا فعالیت‌های بزرگی انجام می‌دهند تا مشکلات کشور را حل کنند. اگر دولت‌ها در سال آخر فعالیت خود بیشتر تلاش کنند مطمئنا نتیجه فعالیت‌های خود را زودتر می‌بینند و این نتیجه هم بی‌شک برای حزب و گروه خود بسیار مفید است.

*فکر می‌کنید اصلاح‌طلبان باید به دنبال چه کاندیداهایی برای انتخابات باشند؟

من درباره اینکه آقای روحانی کار اصلاح‌طلبانه نکرده است موافق نیستم. قطعا این دولت حداکثر تلاش خود را داشته اما خب با چالش‌هایی روبه‌رو شده است. در این باره اصلاح‌طلبان باید به دنبال کاندیدای قوی و همراه باشند تا با معرفی آن بتوانند مشکلات کشور را حل کنند. امیدوارم رئیس‌جمهور کار توانمندی برای کشور انتخاب شود و باعث رشد و شکوفایی کشور شود. نباید از پیش بعضی گروه‌ها خود را در انتخابات بازنده بدانند. قطعا شرایط دولت در حال حاضر بسیار سخت است و دشواری‌هایی که در گذشته داشته و امسال هم دارد کار را برای اصلاح‌طلبان سخت‌تر کرده است. هزینه‌هایی ممکن است در این مدت اخیر در کشور پدید آمده باشد که البته سرمایه‌هایی هم در این دوره کسب کرده‌ایم. تمام قوا باید باید با تلاش یکدیگر تلاش کنند که انتخابات به بهترین صورت ممکن برگزار شود.

*چرا گروهی به خود اجازه می‌دهند که در این شرایط کشور به دولت فحاشی کنند؟

دکتر روحانی به تمام هیاهوهایی که عده‌ای علیه خودشان و کابینه کرده‌اند بی‌توجه است. دولت ایشان صادقانه تلاش کردند و آنچه در وجودشان بود صمیمانه انجام دادند. دولت آقای روحانی در هیچ فعالیتی کم نگذاشتند و در شرایط بسیار سخت حال حاضر اداره کردن کشور بسیار سخت است. من باید اشاره کنم که بعضی از رکورد‌های این دولت نادیده گرفته شده است. مثل اینکه ما در سال 1398 موفق شدیم یک تراز نفت خام بدون واردات و صادرات به دست بیاوریم. در تاریخ معاصر ایران چنین چیزی وجود ندارد که ما بتوانیم بدون تراز نفتی نیازهای کشور را تامین کرده باشیم و کشور را اداره کنیم. اگر ویروس مهلک کرونا در کشور پخش نمی‌شد پیش‌بینی می‌شد که در سال گذشته صادرات ما نسبت به واردات ما مثبت باشد. خب کرونا در یک ماه آخر سال گذشته تمام صادرات و واردات ما را با مشکل روبه‌رو کرد و ما نتوانستیم با کشورهایی که روابط اقتصادی داریم ارتباط برقرار کنیم. در واقع دولت با توجه به کرونا نتوانست به تمام وعده‌های خود عمل کند. اگر شما می‌بینید که ما در کشور بعد از شیوع کرونا دچار بالا رفتن قیمت ارز شدیم یکی از دلایل آن بیماری کرونا بود که کشور را با چالش‌های جدی روبه‌رو کرد. در عین حال نباید ضعف این دولت در فعالیت کردن را فراموش کنیم. البته انتقادهایی که به دولت بابت رفاه کارگران، حقوق بازنشستگان و مشکلاتی که در معیشت مردم وجود دارد باعث آن نمی‌شود فعالیت‌های مثبتی که در دولت آقای روحانی شده است را فراموش کنیم. دستیابی به یک تراز بازرگانی مناسب دولت دوازدهم در شرایطی که ما زیر شدیدترین تحریم‌های آمریکا قرار داریم را نباید فراموش کنیم.

*تحریم‌‌های آمریکا بیشتر از بیماری کرونا در بروز مشکلات کشور تاثیرگذار بوده است؟

بیماری کرونا باعث شد دولت دوازدهم باوجود مشکلات تحریم، صد برابر مشکلاتش بیشتر شود. برخلاف ادعای ایالات‌متحده آمریکا آسیبی که کشور ما از بیماری کرونا دیده است بیشتر از مسائل تحریم است. شما نگاه کنید دولت آقای روحانی از یک طرف با تحریم‌های آمریکا درگیر است و از طرف دیگر بیماری مهلک کرونا راه را برای اینکه این دولت بتواند مشکلات مردم را حل کند سخت‌تر کرده است. این موضوع باعث شده است که این آسیب‌ها بیشتر به چشم بیاید و دولت آقای روحانی را در شرایط سخت‌تری قرار دهد. اما اینکه کشور در حال حاضر رو پا ایستاده است همه به‌خاطر تدبیر و تلاش دولت است که در صحنه مبارزه هم با بیماری کرونا می‌جنگد و هم با تحریم‌های آمریکا که زندگی را برای مردم سخت‌تر کرده است. من البته بارها گفته‌ام که ما باید از این دولت انتقاد هم انجام بدهیم و ایراد‌هایی که دولت دارد را بازگو کنیم. ریاست‌جمهوری هم بارها اعلام کرده‌اند که اگر انتقادی از عملکرد دولت دارید بسیار صریح به دولت اعلام کنید. کسانی هم که از دولت دوازدهم انتقاده کرده‌اند بدون توجه به اینکه در کدام جناح سیاسی بوده‌اند اما بسیار کمک خوبی به بهتر شدن فعالیت‌های این دولت کرده‌اند.

منبع: آرمان ملی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها