کد خبر: 442833
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ ۱۴:۱۱:۴۱
| |

مهدی شیخ، نماینده مجلس دهم:

نمایندگان اعمال فشار می‌کنند تا وقت دولت برای عمل به وعده‌ها گرفته شود

یک نماینده مجلس دهم گفت: تاکید و اصرار مجلس یازدهم به تخریب و تهدید دولت در این ماههای پایانی بیشتر به حرکت‌های تاکتیکی مربوط است، اعمال فشار می‌کنند تا وقت دولت برای عمل به وعده‌های خود گرفته شود.

نمایندگان اعمال فشار می‌کنند تا وقت دولت برای عمل به وعده‌ها گرفته شود
کد خبر: 442833
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ ۱۴:۱۱:۴۱

اعتمادآنلاین| مهدی شیخ، نماینده مجلس دهم، در رابطه با استیضاح وزرا توسط مجلس یازدهم در ماه های پایانی دولت یازدهم گفت: من بعید می دانم استیضاح وزیر اقتصاد صورت بگیرد، اولا احساس من این است که در شش ماه پایانی دولت، مجلس این کار را نمی کند و دلایل مختلفی هم برای آن وجود دارد. اول اینکه مقام معظم رهبری فرموده اند که دولت باید تا روز آخر محکم کار کند و این با استیضاح یک وزیر منافات دارد. دومین نکته این است که اگر بخواهند وزرای کلیدی را استیضاح کنند، باید مسئولیت خیلی از مشکلات را بپذیرند و بعید است که زیر بار این مساله بروند.

او اضافه کرد: تاکید و اصرار مجلس یازدهم به تخریب و تهدید دولت در این ماه های پایانی بیشتر به حرکت های تاکتیکی مربوط است، در موازنه قدرت بین مجلس و دولت نماینده ها در برخی جهات اعمال فشار می کنند تا وقت دولت، برای عمل به وعده های خود گرفته شود.

نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: ما این روش را در مجلس دهم داشتیم که باید تا جاییکه می توانیم دولت را در شرایط تحریمی حمایت کنیم.

او افزود: استیضاح و سوالات پی در پی که افرادی در مجلس قبل هم، انجام می دادند امروز در حال تکرار است. متاسفانه در مجلس قبل هم وقت وزرا را برای رسیدگی به کارهای اصلی کشور می گرفتند، چراکه هر وزیری خصوصا وزرای کلیدی باید هر هفته برای این موضوعات به مجلس می آمدند و همه توان وزارت خانه های کلیدی دولت گرفته می شد. متاسفانه می بینیم این روند ادامه پیدا کرده است.


شیخ عنوان کرد: برخی از ما گلایه داشتند و می گفتند شما بعد نظارتی را انجام نمی‌دهید می گفتیم بعد نظارتی این نیست که ما هر روز سوال و استیضاح داشته باشیم؛ بعد نظارتی این است که اگر موردی دیدیم تذکر بدهیم اگر به تذکرات رسیدگی نشد و دلایل قانع کننده ای وجود نداشت، راهکارهای دیگر پیگری شود.

او ادامه داد: نظارت و رسیدگی به مطالبات مردم حتما نباید در قالب سوال رسمی باشد و انرژی و توان و استرس بالایی وارد شود، همه این موارد ضربه هایی است که به یک وزارتخانه وارد می شود.

این نماینده مجلس دهم گفت: در نهایت اگر سوال به شکل تذکر و در قالب دیگری بود قطعا سازنده تر است. این دو طرز تفکر متفاوت در مواجهه با دولت ها است. به نظر من سوال و استیضاح باید در زمانی صورت بگیرد که در موضوعی به نتیجه صدردرصدی رسیده باشید. یعنی استیضاح زمانی رخ بدهد که آن وزیر دیگر رای نیاورد و ضعف ها چنان بر نمایندگان روشن شده باشد که شخص بعد از استیضاح، دیگر وزیر نباشد و برود.

او اضافه کرد: حال اینکه نماینده ای در جایی گیری دارد و یا در حوزه انتخابیه او ضعفی در اداره کل مربوطه دارد و یا تقاضایی داشته و می خواسته، مدیر کلی عوض شود و عوض نشده و از این رو، سوال طرح می کنند و به استیضاح کلید می زنند این ها مغایر با مصالح عمومی کشور است؛ هر چند که باید به وزیر منتقد باشیم ولی می بایست در عالم سیاست به اصولی منتقد بود یکی از این اصول، مصالح مردم و جامعه است، این مصالح باید در برخوردها و عملکرد سیاسی ما حاکم باشند، ولی برخی چنین دیدگاهی ندارند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها