کد خبر: 451268
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۱ ۰۶:۳۰:۰۰
| |

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

عجله مجلس برای تصویب قانونی درباره مساله هسته‌ای بی‌تدبیری محض بود / قانون هسته‌ای مجلس فرصت سوءاستفاده را برای طرف‌های دیگر مذاکره به وجود می‌آورد

منصور حقیقت‌پور گفت‌: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها فرصت سوءاستفاده را برای طرف‌های دیگر مذاکره به وجود می‌آورد و آنها می‌توانند به قول معروف از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. آن هم در شرایطی که ما در مساله هسته‌ای از دنیا طلبکاریم. عجله مجلس برای تصویب این قانون بی‌تدبیری محض بود.

عجله مجلس برای تصویب قانونی درباره مساله هسته‌ای بی‌تدبیری محض بود / قانون هسته‌ای مجلس فرصت سوءاستفاده را برای طرف‌های دیگر مذاکره به وجود می‌آورد
کد خبر: 451268
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۱ ۰۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» در حالی توسط رئیس مجلس برای اجرایی شدن به دولت ابلاغ شد که حرف و حدیث‌هایی فراوانی درباره آن در طول یک‌هفته گذشته مطرح بود و هنوز هم بحث درباره آن در فضای سیاسی کشور وجود دارد.

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: نمایندگان مجلس یازدهم در طول 6 ماهی که از شروع به کار پارلمان در دوره یازدهم می‌گذرد، بعضا از خود رفتارهایی نشان داده‌اند که با منافع ملی در تضادی آشکار قرار دارد. به عنوان مثال در همین قانونی که درباره واکنش ایران به تحریم‌ها تصویب کردند، بهتر بود پیش از هر تصمیم‌گیری‌ سعی‌ بر ایجاد وفاق ملی درباره این موضوع داشته باشند تا حرف و حدیث‌های این چند روز پیش نمی‌آمد. کمترین توقع از مجلس این بود که مساله را به اطلاع سران قوا می‌رساندند تا بین قوا هماهنگی مناسب و لازم به وجود می‌آمد.

نماینده ادوار مجلس در ادامه سخنانش گفت: متاسفانه دوستان ما در مجلس شورای اسامی برای تصویب این موضوع عجله و آنچه خودشان صحیح می‌دانستند را تبدیل به قانون کردند. در حالی که با مشورت و همفکری بیشتر با همه ارکان نظام حتما طرحی به تصویب می‌رسید که در راستای اهداف کشور قرار گیرد و کارایی به مراتب بیشتری داشته باشد.

او همچنین تصریح کرد: به هر حال در شرایط فعلی تنها چاره دولت اجرایی کردن قانونی است که آشکارا ضعف‌هایی دارد و این ضعف‌ها می‌تواند در برنامه‌های هسته‌ای ایجاد مانع کند. این در حالی است که اگر نمایندگان مجلس‌ تدبیر بیشتری به خرج می‌‌دادند و نقطه‌نظرات کل دستگاه‌های مرتبط را در این قانون لحاظ می‌کردند، قطع به یقین می‌شد دستاورد بیشتری را برای کشور حاصل کرد. به هر حال کار از کار گذشته و دولت باید همه تلاش‌ خود را به کار گیرد تا شرایط را به نفع نظام و کشور و البته برای آرامش مردم به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند.

وی توضیح داد: این قانون و همچنین اختلاف‌هایی که پیرامون آن به وجود آمده، فرصت سوءاستفاده را برای طرف‌های دیگر مذاکره به وجود می‌آورد و آنها می‌توانند به قول معروف از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. آن هم در شرایطی که ما در مساله هسته‌ای از دنیا طلبکاریم و دست بالا را داریم.

منصور حقیقت‌پور در پایان گفت‌:‌ عجله مجلس برای تصویب قانونی درباره مساله هسته‌ای بی‌تدبیری محض بود.

چکیده گفت‌وگو با منصور حقیقت‌پور

-رفتار نمایندگان مجلس یازدهم بعضا با منافع ملی در تضادی آشکار است

-بهتر بود مجلس پیش از هر تصمیم‌گیری درباره موضوع ‌هسته‌ای سعی‌ بر ایجاد وفاق ملی داشته باشد

-مجلس باید قبل از تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، آن را به اطلاع سران قوا می‌رساند

-مجلس برای تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها عجله کرد

-قانون تصویب شده آشکارا ضعف‌هایی دارد که می‌تواند در برنامه‌های هسته‌ای مانع ایجاد کند

-ما در مساله هسته‌ای از دنیا طلبکاریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها