کد خبر: 453575
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۱ ۱۳:۴۸:۳۰
| |

دولت درآمدهای بودجه را براساس واقعیت ننوشته است؟

نماینده سمیرم در مجلس، گفت: دولت نباید زیاد خوشبینانه به بحث رفع تحریم‌ها در بودجه سال آتی نگاه کند بلکه باید واقعیت‌ها را در نظر می‌گرفت و براساس آن برنامه‌ریزی می‌کرد.

دولت درآمدهای بودجه را براساس واقعیت ننوشته است؟
کد خبر: 453575
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۱ ۱۳:۴۸:۳۰

اعتمادآنلاین| اصغر سلیمی، نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین فروش روزانه 2 میلیون و سیصد هزار بشکه نفت در بودجه سال آینده، گفت: یکی از مهمترین اصول در بررسی و تنظیم بودجه بودجه نویسی بر اساس درآمدهای واقعی می باشد، در بررسی لایحه بودجه باید به واقعیت های موجود توجه شود و باید بودجه ای را به تصویب رساند که حداکثر قابلیت عملیاتی شدن را داشته باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پیش بینی دولت نسبت به فروش و صادرات روزانه نفت در بودجه سال 1400 دور از انتظار است، افزود: به نظر می رسد دولت در بحث درآمدها نیز بیشتر بر روی فروش نفت تکیه کرده است که این درآمدها هم قابل اتکا نیست.

نماینده سمیرم در مجلس با بیان اینکه براساس نظر کارشناسان پیش بینی دولت از محل فروش نفت در سال آتی محقق نمی شود، ادامه داد: بهتر است دولت درآمد را واقعی تر در نظرمی گرفت. اگر شرایط بهبود یافت می توان پیوستی به بودجه اضافه کرد اما باید متناسب با شرایط موجود بودجه را تنظیم کرد.

سلیمی با تاکید بر اینکه دولت نباید زیاد خوشبینانه به بحث رفع تحریم ها در بودجه سال آتی نگاه کند بلکه باید واقعیت ها را در نظر گرفته و بر اساس آن برنامه ریزی کند، بیان داشت: این لایحه با واقعیت همخوانی ندارد و دست کم می توان گفت پیش بینی های این لایحه با واقعیت فاصله زیادی دارد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها