کد خبر: 458134
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

سید افضل موسوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مردم با تشکیل صف‌های طولانی در خرداد 1400 دست تندروها را از مسئولیت‌های مهم کوتاه کنند / انتخابات سرد و کاهش رای عمومی هدف مهم برخی گروه‌های سیاسی است

سید افضل موسوی گفت: متاسفانه گروهی که اتفاقا منصب و تریبون هم دارند، آشکارا سردی انتخابات و کاهش رای عمومی را برای خود هدفی مهم می‌بینند. امیدوارم مردم در خرداد ماه سال 1400 با تشکیل صف‌های طولانی در حوزه‌های رای‌‌گیری دست تندروها را از مسئولیت‌های مهم کوتاه کنند.

مردم با تشکیل صف‌های طولانی در خرداد 1400 دست تندروها را از مسئولیت‌های مهم کوتاه کنند / انتخابات سرد و کاهش رای عمومی هدف مهم برخی گروه‌های سیاسی است
کد خبر: 458134
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نمایندگان یازدهمین دوره قوه مقننه حتی قبل از وارد شدن به صحن بهارستان مخالف‌خوانی علیه دولت حسن روحانی را شروع کرده بودند و از آنجایی که کشور مقطعی کاملا بحرانی را سپری می‌کند، این رویه مجلس‌نشینان نگرانی‌های زیادی را به بخش عظیمی از افکار عمومی تزریق کرده است.

سید افضل موسوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: جدل و رویارویی مجلس و دولت در شرایطی است که مردم واقعا گرفتار هستند و به چه‌کنم‌ چه‌کنم افتاده‌اند. کشور ما به دلیل تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و همچنین شیوع ویروس کرونا روزگار سخت و طاقت‌فرسایی را به چشم می‌بیند. شرح این شرایط پیامی جز این نمی‌تواند برای همه داشته باشد که باید با کنار گذاشتن اختلاف‌ها تصمیم به همکاری مسالمت‌آمیز بگیریم تا بتوانیم از این طریق حتی‌المقدور از این برهه دشوار عبور کنیم.

عضو حزب کارگزاران سازندگی در ادامه گفت: در واقع هم مجلس، هم دولت و کلا همه دستگاه‌ها باید انرژی‌ خود را صرف عبور از این شرایط دشوار کنند. یعنی اگر غیر از این باشد، مردم روز به روز گرفتاری‌های بیشتری را متحمل شده و در نتیجه خطاکاران بدهکار ملت می‌شوند. ایران با وجود مواجهه با موانع‌ فراوان، از پتانسیل بالایی برخوردار است و به همین دلیل، کوچکترین خطا یا اهمالی غیرقابل بخشش است.

او همچنین با اشاره به‌ عملکرد نمایندگانی که در پی برگزاری انتخاباتی سرد در اسفند 98 وارد مجلس شدند، تصریح کرد: نمایندگان مجلس یازدهم هنوز نمی‌دانند که هیچ چیزی بهتر از خدمت به مردم نیست. کوتاهی در خدمتگذاری مردم را مایوس و ناامید می‌کند. چنین حالتی اصلا و ابدا در شان نظام اسلامی نیست و موجب قهر مردم با صندوق‌های رای خواهد شد.

وی توضیح داد: متاسفانه گروهی که اتفاقا منصب و تریبون هم دارند، آشکارا سردی انتخابات و کاهش رای عمومی را برای خود هدفی مهم می‌بینند و به همین دلیل برای بی‌اعتمادی جامعه دست به هر کاری می‌زنند. البته مردم خودشان آگاه هستند و حتما خوب را از بد تشخیص می‌دهند. به همین دلیل امیدوارم مردم در خرداد ماه سال 1400 با تشکیل صف‌های طولانی در حوزه‌های رای‌‌گیری دست تندروها را از مسئولیت‌های مهم کوتاه کنند.

سید افضل موسوی در پایان گفت: کشور به مردم تعلق دارد و هر حرکتی که منافع عمومی را تخریب کند، باید به هر نحوی که ممکن است، کنترل شود.

چکیده گفت‌وگو با سید افضل موسوی

-نمایندگان مجلس هنوز نمی‌دانند که هیچ چیزی بهتر از خدمت به مردم نیست

-کشور روزگار سخت و طاقت‌فرسایی را به چشم می‌بیند

-مردم واقعا گرفتار هستند و به چه‌کنم‌ چه‌کنم افتاده‌اند

-کوچکترین خطا یا اهمالی غیرقابل بخشش است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها