کد خبر: 461651
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ۱۰:۳۸:۰۳
| |

پیام تبریک نماینده زرتشتیان به مناسبت جشن سده

نماینده زرتشتیان در مجلس در پیامی با تبریک جشن سده گفت: امسال که این بیماری نوپدید، هنوز بر جهان و جهانیان سایه افکنده است، پر توان و امیدوارانه‌تر از پیش، این بار شعله‌های جشن سده را در قلبمان بیش از گذشته روشن نگه می‌داریم.

پیام تبریک نماینده زرتشتیان به مناسبت جشن سده
کد خبر: 461651
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ۱۰:۳۸:۰۳

اعتمادآنلاین| نماینده زرتشتیان در مجلس در پیامی با تبریک جشن سده گفت: امسال که این بیماری نوپدید، هنوز بر جهان و جهانیان سایه افکنده است، پر توان و امیدوارانه‌تر از پیش، این بار شعله‌های جشن سده را در قلبمان بیش از گذشته روشن نگه می‌داریم.

به گزارش ایسنا، در پیام اسفندیار اختیاری آمده است:

«خشنه اتره اهورهه مزداو


به نام دانای بزرگ هستی بخش

درود بر فروهر پاک اشوزرتشت اسپنتمان، بزرگ پیام آور آریایی و درود بر مردان و زنان نیک اندیش، نیک گفتار و نیک کردار

جشن فرخنده سده؛ یادمان غرور آفرین، سرمایه مینوی و از جشن های بزرگ و باستانی سرزمین ایران است که شعله های آن، سر به آسمان و درخشش بی مانندش، گرمی بخش دل‌ها و روشنگر اندیشه های پر افتخار مردمان این کهن بوم و بر است.


همه ساله در شهرهای ایران زمین به روز مهر از ماه بهمن، آتش جشن سده را برای بزرگداشت این آفریده سودمند و نیک پروردگار یکتا و مهربان، در سردترین روزها می‌افروزیم.

جشن سده، جشن پیروزی روشنی و مهربانی و دانش بر تاریکی و بی مهری و نادانی بر همگان خجسته باد

امسال که این بیماری نوپدید، هنوز بر جهان و جهانیان سایه افکنده است، پر توان و امیدوارانه‌تر از پیش، این بار شعله‌های جشن سده را در قلبمان بیش از گذشته روشن نگه می‌داریم و کانون خانواده را گرمتر و شادتر می سازیم و به فرزندانمان می‌آموزیم، بردباری و شکیبایی، مهربانی و همازوری را.


فرا رسیدن جشن بزرگ سده را، بر همه دوستداران فرهنگ پر افتخار ایران، شادباش می‌گویم و آرزو دارم همیشه شادکام و شادرخ باشید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها