کد خبر: 462006
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ۰۶:۴۰:۰۴
| |

دست بالای زاکانی در مجلس / عضو جمعیت رهپویان انقلاب، رئیس جدید اداره اخبار مجلس شد

مدیرعامل برکنار شده خبرگزاری ایسکانیوز، از جمله رسانه‌های زیرمجموعه دانشگاه آزاد به عنوان رییس جدید اداره اخبار مجلس منصوب شده است. رجبی از اعضای جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، نزدیک به علیرضا زاکانی، رییس کنونی مرکز پژوهش‌های مجلس به شمار می‌رود و مدتی را نیز در پایگاه خبری-تحلیلی جهان‌نیوز، رسانه نزدیک به زاکانی فعالیت کرده است. این انتصاب عملا به معنای دست بالای زاکانی در مجلس و وضع و اوضاع رسانه‌ای پارلمان خواهد بود.

دست بالای زاکانی در مجلس / عضو جمعیت رهپویان انقلاب، رئیس جدید اداره اخبار مجلس شد
کد خبر: 462006
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ۰۶:۴۰:۰۴

اعتمادآنلاین| ماجراهای تیم رسانه‌ای محمدباقر قالیباف در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و موازی‌کاری آنان از قرار معلوم پایان ندارد و گزارش روز گذشته روزنامه «اعتماد» را شاید بتوان پرده‌ای از آن نمایش دانست. یکی از بارزترین نمونه‌ها و مصادیق این موازی‌کاری و رقابت‌ها بر سر اداره اخبار مجلس رخ داد. نهادی که بر اساس چارت اداری زیرمجموعه اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی به شمار می‌رود و بیشترین ارتباط را با خبرنگاران و رسانه‌های ارتباط‌ جمعی دارد. در باب اهمیت اداره اخبار مجلس برای روسای قوای مقننه می‌توان ساعت‌ها گفت و نوشت و احتمالا به همین دلیل است که چهره‌های رسانه‌ای پارلمان از یک‌سو و سیاسیون حاضر در قوه مقننه از سوی دیگر تمام تلاش خود را برای حضور چهره نزدیک به خود در این نهاد به کار برده و در هفت‌خان تصاحب این میز مدیریت رسانه‌ای قدم می‌گذارند. خان اول این مسیر پر پیچ و خم، خداحافظی محمود صادقیان بود. او سال‌ها در اداره اخبار مجلس حضور داشت و از مجلس دهم، ریاست این نهاد را عهده‌دار شد تا اینکه در نهایت و با ایستادگی علیرضا شریفی، مدیرکل فرهنگی مجلس از مقام خود برکنار شد؛ برکناری که ظاهرا با دلخوری و ناراحتی صادقیان نیز همراه بود.


برکناری صادقیان اما تنها بخشی از ماجراست و بخش دیگر به انتصاب رییس جدید باز می‌گردد. پیش‌تر نوشته بودیم که علیرضا شریفی از «میررضوی»، مدیرکل استان‌های خبرگزاری تسنیم برای حضور در این مقام حمایت جدی و تمام‌عیاری کرده ولی در نهایت خواستش محقق نشد تا اینکه ظهر روز گذشته و باز هم دور از چشم رسانه‌ها، رییس جدید اداره اخبار مجلس منصوب شد. بر اساس پیگیری‌های خبرنگار روزنامه «اعتماد»، «علی رجبی»، مدیرعامل برکنار شده خبرگزاری ایسکانیوز، از جمله رسانه‌های زیرمجموعه دانشگاه آزاد به عنوان رییس جدید اداره اخبار مجلس منصوب شده است. رجبی از اعضای جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، نزدیک به علیرضا زاکانی، رییس کنونی مرکز پژوهش‌های مجلس به شمار می‌رود و مدتی را نیز در پایگاه خبری-تحلیلی جهان‌نیوز، رسانه نزدیک به زاکانی فعالیت کرده است. این انتصاب عملا به معنای دست بالای زاکانی در مجلس و وضع و اوضاع رسانه‌ای پارلمان خواهد بود و این مساله احتمالا چندان به مذاق یاران قالیباف در پارلمان خوش نخواهد آمد؛ چنانکه برخی شنیده‌های خبرنگار «اعتماد» نیز از دلخوری آنان حکایت دارد، با این حال رجبی حالا رسما رییس اداره اخبار مجلس است و مورد حمایت مدیرکل فرهنگی مجلس و البته رییس مرکز پژوهش‌های قوه مقننه!

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها